Strona 129 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1127 128 129 130 131162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 lip 2014, 15:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Godziny pracy:
Max w tygodniu możesz pracować 60h. Jednak średnia z 17 tygodni nie może być wyższa niż 48h.
Do tego czasu nie wlicza Ci się pauza i POA (koperta). Czyli sumując czas jazdy i innej pracy (młotki) masz czas pracy ogółem który bierzesz do średniej.

Czas jazdy:
Max 56h w tygodniu, jednocześnie max 90h w dwutygodniowym okresie.

Twój pracodawca pomieszał jedno z drugim ;-)


Post Wysłano: 13 lip 2014, 15:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 mar 2012, 10:29
Posty: 63
GG: 1
Samochód: 106
Lokalizacja: Łódź

Siemka, takie pytanko na szybko
Urlopowke mam wystwiona do jutra do godz 5.00 a startowal bede o 7.00, jak to zaznaczyc na cyfrowce? wpis manualny od 5 do 7? czy jakos inaczej sie to robi w takich sytuacjach?


Post Wysłano: 13 lip 2014, 15:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Siemka, takie pytanko na szybko
Urlopowke mam wystwiona do jutra do godz 5.00 a startowal bede o 7.00, jak to zaznaczyc na cyfrowce? wpis manualny od 5 do 7? czy jakos inaczej sie to robi w takich sytuacjach?
do 7 (pausa się przedłużyła )

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 13 lip 2014, 17:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 maja 2008, 10:39
Posty: 32
GG: 0

Dzięki za odpowiedź ski. Niestety moja walka z wiatrakami trwa. I juz niee wiem czy ja jestem glupi czy nie znam przepisów.

W każdym razie pracodawca mówi mi że jeżeli w którymś dniu w tygodniu przekraczam 4.5h jazdy to automatycznie staje sie kierowca zawodowym i czas pracy mnie w ogole nie dotyczy. Dotyczy mnie tylko czas jazdy. Pracodawca twierdzi że zaladunek rozladunek to czas jazdy absolutnie nie dotyczy mnie nic takiego jak czas pracy..ponieważ nigdzie nie moge znaleźć zapisu w przepisach ze czas pracy i czas jazdy obowiązują kierowce w tym samym czasie. Jeżeli macie jakieś linki do stron itd lub najlepiej vosa gdzie dokaldnie to opisano bede wdzieczny.

Z góry dzięki za odpowiedź


Post Wysłano: 13 lip 2014, 18:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Dzięki za odpowiedź ski. Niestety moja walka z wiatrakami trwa. I juz niee wiem czy ja jestem glupi czy nie znam przepisów.

W każdym razie pracodawca mówi mi że jeżeli w którymś dniu w tygodniu przekraczam 4.5h jazdy to automatycznie staje sie kierowca zawodowym i czas pracy mnie w ogole nie dotyczy. Dotyczy mnie tylko czas jazdy. Pracodawca twierdzi że zaladunek rozladunek to czas jazdy absolutnie nie dotyczy mnie nic takiego jak czas pracy..ponieważ nigdzie nie moge znaleźć zapisu w przepisach ze czas pracy i czas jazdy obowiązują kierowce w tym samym czasie. Jeżeli macie jakieś linki do stron itd lub najlepiej vosa gdzie dokaldnie to opisano bede wdzieczny.

Z góry dzięki za odpowiedź
masz pracodawcę kretyna to tak w skrócie.
ski napisał ci jakie są normy tygodniowe i dwutygodniowe oraz czteromiesięczne dotyczące czasów pracy i prowadzenia pojazdu.

"kierowcą zawodowym zostajesz'' po uzyskaniu wpisu w prawie jazdy czyli kodu 95.
przekroczenie ciągłego czasu jazdy powyżej 4,5 godziny powoduje nałożenie kary przez ITD (oczywiście w czasie kontroli).
tobie proponuję przeczytaj rozp. 561/06 oraz przepisy o czasie pracy kierowcy.
poczytaj potem dopiero pisz.tam jest wszystko łopatologicznie wyjaśnione.
a pracodawcy zapytaj kto ma certyfikat kompetencji i czy wie jakie są grzywny ( te znajdziesz w taryfikatorze mandatów z ustawy o TD) z tytułu nie przestrzegania przepisów.
naruszenia możesz jeszcze znaleźć w załącznikach do rozporządzenia 1071/09 - kilkakrotne (recydywa) może skutkować odebraniem licencji.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 lip 2014, 18:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...W każdym razie pracodawca mówi mi że jeżeli w którymś dniu w tygodniu przekraczam 4.5h jazdy to automatycznie staje sie kierowca zawodowym i czas pracy mnie w ogole nie dotyczy...
gdyby to napisał kelner, szewc czy hydraulik nie dziwiłbym się, ale kierowca zawodowy któremu można wmówić takie rzeczy wart jest swojego pracodawcy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 lip 2014, 9:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

BartekPL, wydrukuj to i podsuń szefowi niech się podszkoli ;) I premie niech sobie zabierze, bo nie zasłużył :D

http://www.tachotech.co.uk/info.htm


Post Wysłano: 14 lip 2014, 9:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

Cytuj:
Cytuj:
...W każdym razie pracodawca mówi mi że jeżeli w którymś dniu w tygodniu przekraczam 4.5h jazdy to automatycznie staje sie kierowca zawodowym i czas pracy mnie w ogole nie dotyczy...
gdyby to napisał kelner, szewc czy hydraulik nie dziwiłbym się, ale kierowca zawodowy któremu można wmówić takie rzeczy wart jest swojego pracodawcy.

człowiek pisze tu na forum żeby się dopytać bardziej ''ZAWODOWYCH KIEROWCOW'' o poradę a nie po to żeby ktoś robił mu podsumowanie osobowości.

Jezeli by był wart swego pracodawcy to by to łyknął i nie pytał na forach nastawiając się na krytykę .


Post Wysłano: 14 lip 2014, 11:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 maja 2008, 10:39
Posty: 32
GG: 0

Dzięki Ski, pokazywałem managerowi ostatnio podobne zapisy ktore znalazłem ale te są pokazane w bardziej przejrzysty sposób. Więc mam nadzieję że właśnie to pomoże. Jestem po kolejnej rozmowie z tym człowiekiem i nie rozumiem niekompetencji.

Na forum nie zaglądam zbyt regularnie, ale widze ze Cyryl jak zawsze formę trzyma. Oby tak dalej. Pozdrawia prosty inżynier.

Co do przekroczenia 4.5h jazdy w ciagu jednego dnia chodziło o sumę czasu jazdy w ciągu całego dnia.


Post Wysłano: 14 lip 2014, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
BartekPL, wydrukuj to i podsuń szefowi niech się podszkoli ;) I premie niech sobie zabierze, bo nie zasłużył :D

http://www.tachotech.co.uk/info.htm
próbujemy naprawiać świat w sposób najtrudniejszy i dający gwarancję niepowodzenia, czyli próbujemy zmieniać innych.
jest o wiele prostszy i skuteczniejszy sposób - można zmieniać siebie.

gdyby kierowca zawodowy przed podjęciem pracy zapoznał się z przepisami czasu pracy kierowców rozmowy tej nie byłoby.

rozumiem, że radzisz, aby kierowca bez czytania dał to pracodawcy, aby ten mając większą wiedzę lepiej mógł wykorzystywać kierowcę, który jak niedouczony był, takim niedouczonym ma zostać.

moim zdaniem nie musisz sobie tego drukować, ale zapisz w formie tekstowej rozporządzenie 561/2006 DLA SIEBIE. przeczytaj to i naucz się, a to będzie Twoja wiedza, Twój kapitał.
w Twoim interesie jest to, abyś to Ty był przeszkolony, a nie Twój szef.

a tu czytam odwrotne rady.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 lip 2014, 19:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2014, 19:29
Posty: 5

Witam. Pracuje w transporcie dla pewniej firmy i mam problem z ich interpretacja brania moich przerw w ciagu dnia mojej pracy za kierownica. Jako ze nie jest to praca non stop za kolkiem jestem zobowiazany do brania przerwy 30 minutowej w ciagu 6 pierwszych godzin pracy. Zwykle dziele te przerwe dwa razy po 15 minut. Zazwyczaj wracam na baze po 9 godzinach i dobieram druga przerwe 30 minut zeby dojechac na baze bo nie zdaze w ciagu 4,5 godziny wrocic. Czy dobrze robie skoro oni maja ciagle jakis problem. Dziekuje za odpowiedzi.


Post Wysłano: 20 lip 2014, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

A ta przerwa 30 minutowa nie musi być raczej ciągła?


Post Wysłano: 20 lip 2014, 21:31

Cytuj:
A ta przerwa 30 minutowa nie musi być raczej ciągła?
Pierwsze przerwa musi trwać minimum 15 minut, druga minimum 30 minut. Jest to warunek konieczny nieprzekraczalny.

Podstawa prawna: WE 561/2006, art. 7, akapit 2


Post Wysłano: 20 lip 2014, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
A ta przerwa 30 minutowa nie musi być raczej ciągła?
Pierwsze przerwa musi trwać minimum 15 minut, druga minimum 30 minut. Jest to warunek konieczny nieprzekraczalny.

Podstawa prawna: WE 561/2006, art. 7, akapit 2
pytanie dotyczyło przerw w pracy wynikających z kodeksu pracy czyli w czasie pierwszych 6 godzin musi być minimum 30 minut przerwy ( nie pamiętam czy może być dzielona ale chyba tak).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 lip 2014, 21:39

Cytuj:
pytanie dotyczyło przerw w pracy wynikających z kodeksu pracy czyli w czasie pierwszych 6 godzin musi być minimum 30 minut przerwy ( nie pamiętam czy może być dzielona ale chyba tak).
No widzisz, nie doczytałem :oops:


Post Wysłano: 20 lip 2014, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2014, 19:29
Posty: 5

Tachograf liczy tylko 15 minut i zeby nie robic pauzy 45 wole dzielona przerwe po 15 minut co daje 2 pauzy po 15 minut plus 30 to daje mozliwosc rozpoczecia drugiej nowego czasu prowadzenia pojazdu


Post Wysłano: 21 lip 2014, 18:16

Ja zawsze robię 16 min i 31 min jeżeli dzielę przerwę 45 min. Może zdarzyć się, że tacho nie uzna 15 i 30 min.


Post Wysłano: 21 lip 2014, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2014, 19:29
Posty: 5

Robie tak samo u sprawdzam na wyswietlaczu ile wynosi pauza razem jesli jest dzielona


Post Wysłano: 22 lip 2014, 15:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 maja 2014, 9:24
Posty: 10

Witam chciałam się zapytać czy odpoczynki kierowcy w ciągu 24 godzin można sumować?


Post Wysłano: 22 lip 2014, 15:31

A możesz coś jaśniej? Bo nie bardzo wiadomo do czego przypiąć to Twoje zapytanie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 129 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1127 128 129 130 131162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: