Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 wrz 2011, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2009, 19:39
Posty: 42
GG: 0

swoją drogą to po cholerę to tak wszystko pogmatwali?? chyba po to żeby mieć kogo karać bo żeby to ogarnąć wszystko to trzeba by było żeby z każdym kierowcą inspektor jeździł :D Jeśli przepisy byłyby proste w interpretacji to i ich egzekwowanie byłoby łatwiejsze nie? ale to już OT :/


Post Wysłano: 01 paź 2011, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 wrz 2011, 18:13
Posty: 12
GG: 1277763
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Opole/Kluczbork

według prawa mozna wyjac tarczke z tachografu w celu sprawdzenia jej i mozna ja spowrotem wsadzic tylko na odwrocie musisz to sensownie opisac miałem tak ze po przejechaniu 4,5g zrobilem pauze 45min jechalem pod rozladunkiem same szarpanie i sie zgubilem w czasie i koles z ITD mi powiedzial ze mozna wyjac tarczke w celu jej sprawdzenia i nastepnie jechac na niej dalej

_________________
Kat. B - 21.04.2008
Kat. C - 27.06.2011
Kat. C+E - 20.09.2011
Świadectwo Kwalifikacji 11.08.2011
Karta Kierowcy -27.10.2011


Post Wysłano: 14 paź 2011, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sie 2011, 17:46
Posty: 602
Samochód: cerwone eFHa
Lokalizacja: Wieś Blisko Radomia

Cytuj:
Tarcze są przypisane do kierowcy nie samochodu i zmieniając samochód lub gdy zmienia się kierowca tarczkę wyjmuje się z tachografu. Na tarczy jest podziałka na 24h i tarczka przez taki okres czasu obowiązuje, chyba że na przykład zmiana tarczki wypadałaby podczas odbywania odpoczynku wówczas możesz ją wyjąć wcześniej, lub gdy zmieniałeś samochody tak często że nie ma miejsca na wpisywanie nowych na odwrocie.
Chciałam się upewnić, czy dobrze rozumuję ;) Przykładowo mamy na bazie 3 samochody i 2 kierowców. Kierowca 1 wsiada do auta A, jedzie na rozładunek i wraca na bazę. W tym samym czasie kierowca nr 2 jest w pojeździe B i także jedzie na rozładunek, po czym wraca i podstawia pojazd B na załadunek, a odbiera pojazd C i jedzie go rozładować, a kierowca nr 1 po załadowaniu pojazdu B wsiada i znów jedzie na rozładunek. W takiej sytuacji obaj kierowcy muszą wyciągać swoje tarczki z tacho i przekładać je do drugiego pojazdu, opisując ręcznie na odwrocie tarczki czas jaki była poza tacho oraz dane kolejnego pojazdu, tak?

_________________
"Uwielbiam swój zawód. A kto swojego nie lubi, ten sam sobie winien."
http://kierowniczka.blogspot.com/ - Blog Dziewczyny w Ciężarówce :)


Post Wysłano: 14 paź 2011, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 sty 2007, 18:53
Posty: 623
GG: 6032020
Lokalizacja: Czchów

Tak. Tarczka czy karta, zawsze idzie razem z kierowcą.. Jak dowód osobisty na przykład.


Post Wysłano: 14 paź 2011, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 paź 2011, 10:42
Posty: 1
GG: 37977371
Samochód: MAN

Co do jazdy z początkiem tygodnia pracodawca powinien ci wystawić zaświadczenie za odpoczynek tygodniowy (na tej stronie obowiązujący wzór http://ec.europa.eu/transport/road/soci ... ies_en.htm ), chyba że spędzasz go w samochodzie w tedy wystarczą tarcze.


a jak kolego pracodawca ma ci dostarczyć zaświadczenie jeśli on mieszka np.w Wawie a ty w Krakowie ma ci je przywiźć trochę dziwne wystarczy tarczki opisć z tyłu i jest gitara


Post Wysłano: 15 paź 2011, 15:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 wrz 2011, 18:13
Posty: 12
GG: 1277763
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Opole/Kluczbork

Jak pouzujesz poza baza wtedy masz to opisac recznie na terczy recznie kreslisz pauze np a jak na bazie to zaswiadczenie tzw urlopowka kiedys byla to zolta tarczka teraz format A4 wyzej post masz wzor

_________________
Kat. B - 21.04.2008
Kat. C - 27.06.2011
Kat. C+E - 20.09.2011
Świadectwo Kwalifikacji 11.08.2011
Karta Kierowcy -27.10.2011


Post Wysłano: 15 mar 2013, 10:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2013, 10:32
Posty: 4

Hej. Mam maly problem. Otoz ostatnio bylem w trasie no i nie wyrobilem sie i musialem stanac w trasie powrotnej 15 km przed celem. Musialem odczekac 9 godzin bo zadnemu Panowi nie chcialo sie podeslac innego kierowcy. W dodatku gdy dotarlem na miejsce po zmianie wykresowki w tachografie na nowa okazalo sie ze za wczesnie je podmienilem i wykresy sie pokrywaja stara z nowa. Dodam ze pilnowalem czasu i nie wierze ze tak sie stalo. Za to dostalem bana na jazde. Nie wiem czy to ich zlosliwosc czy naprawde tak sie stalo gdyz nie chcieli mi ich pokazac. Klocilem sie ale to nic nie dalo. Moze mial ktos taki przypadek. Pozdrawiam.

_________________
B-07.12.2004
C-04.01.2006
CE-24.07.2006
D-08.03.2013


Post Wysłano: 15 mar 2013, 11:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Zapewne o te 15km powiedziałeś parę słów od serca i za to Cię ukarali. Jak nie mogli pokazać jak przecież sam musisz mieć wykresówki przy sobie? Czegoś tu nie rozumiem...

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 15 mar 2013, 11:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2013, 10:32
Posty: 4

Moze chodzic tez o to ze naczepa ktora ciagnolem miala jechac dalej tylko ktos mial mnie zmienic na bazie ale skoro tak by im zalezalo mogli by kogos podeslac mnie zmienic. Dziwni Ci Angole. Nie rozumiem tego.Tarczki zabieraja dla siebie , zawsze po tygodniu zbierali wszystkie moje tarczki. Jezdze w U.K. Teraz do mnie dzwonili zebym przyszedl do pracy ale sie waham. Czy to mozliwe ze zle zmienilem tarcze po odpoczynku? Za szybko? Jakos mi sie w to wierzyc nie chce bo pilnowalem tego.

_________________
B-07.12.2004
C-04.01.2006
CE-24.07.2006
D-08.03.2013


Post Wysłano: 15 mar 2013, 14:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Cytuj:
Moze chodzic tez o to ze naczepa ktora ciagnolem miala jechac dalej tylko ktos mial mnie zmienic na bazie ale skoro tak by im zalezalo mogli by kogos podeslac mnie zmienic. Dziwni Ci Angole. Nie rozumiem tego.Tarczki zabieraja dla siebie , zawsze po tygodniu zbierali wszystkie moje tarczki. Jezdze w U.K. Teraz do mnie dzwonili zebym przyszedl do pracy ale sie waham. Czy to mozliwe ze zle zmienilem tarcze po odpoczynku? Za szybko? Jakos mi sie w to wierzyc nie chce bo pilnowalem tego.
Przecież masz mieć przy sobie do kontroli 20-kilka tarczek.

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Post Wysłano: 15 mar 2013, 16:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2013, 10:32
Posty: 4

Nigdy przy sobie tego nie trzymalem, po tygodniu musialem zdawac. Ale pytanie czy istnieje mozliwosc ze po pracy 4,5 godziny przerwa 45 minut i znow jazda 4,5 godziny po czasie odpoczynku 9 godzin musialem zmienic tarczke na nowa? Czy moglem kontynuowac te 15 km na tej co byla w tachografie? Czy dobrze ze zalozylem nowa? Nie chcialem zeby zaczela nadrysowywac czas pracy bo na wykresowce jest 24 godziny.

_________________
B-07.12.2004
C-04.01.2006
CE-24.07.2006
D-08.03.2013


Post Wysłano: 15 mar 2013, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sty 2010, 14:55
Posty: 102
GG: 7539165
Samochód: Leon MK1 TDi
Lokalizacja: Świecie

Cytuj:
Nigdy przy sobie tego nie trzymalem, po tygodniu musialem zdawac. Ale pytanie czy istnieje mozliwosc ze po pracy 4,5 godziny przerwa 45 minut i znow jazda 4,5 godziny po czasie odpoczynku 9 godzin musialem zmienic tarczke na nowa? Czy moglem kontynuowac te 15 km na tej co byla w tachografie? Czy dobrze ze zalozylem nowa? Nie chcialem zeby zaczela nadrysowywac czas pracy bo na wykresowce jest 24 godziny.
O 10godzinach jazdy nie slyszales? Jak wy tu macie takie problemy z otwarciem tacho, to co maja powiedziec ci co pauzy robia na otwartym
?
:-)

_________________
puszki again... CHOMIKOLOT KT38...

Pozdrawiam Karol CSW


Post Wysłano: 15 mar 2013, 18:06

Cytuj:
Hej. Mam maly problem. Otoz ostatnio bylem w trasie no i nie wyrobilem sie i musialem stanac w trasie powrotnej 15 km przed celem. Musialem odczekac 9 godzin bo zadnemu Panowi nie chcialo sie podeslac innego kierowcy. W dodatku gdy dotarlem na miejsce po zmianie wykresowki w tachografie na nowa okazalo sie ze za wczesnie je podmienilem i wykresy sie pokrywaja stara z nowa. Dodam ze pilnowalem czasu i nie wierze ze tak sie stalo. Za to dostalem bana na jazde. Nie wiem czy to ich zlosliwosc czy naprawde tak sie stalo gdyz nie chcieli mi ich pokazac. Klocilem sie ale to nic nie dalo. Moze mial ktos taki przypadek. Pozdrawiam.
Nie rozumiem Cię. A artykuł 12 WE561/2006 to parzy? Możesz przegiąć tarczkę pod warunkiem, że opiszesz. Raz na jakiś czas. Dlaczego szukasz problemu, gdzie naprawdę go nie ma?
Cytuj:
Nigdy przy sobie tego nie trzymalem, po tygodniu musialem zdawac. Ale pytanie czy istnieje mozliwosc ze po pracy 4,5 godziny przerwa 45 minut i znow jazda 4,5 godziny po czasie odpoczynku 9 godzin musialem zmienic tarczke na nowa? Czy moglem kontynuowac te 15 km na tej co byla w tachografie? Czy dobrze ze zalozylem nowa? Nie chcialem zeby zaczela nadrysowywac czas pracy bo na wykresowce jest 24 godziny.
Szukasz kwadratury koła. Kończysz odpoczynek dobowy regularny/skrócony i wkładasz nową tarczkę. A jak zapłacisz za brak udokumentowanych dni pracy to zaczniesz wozić przy sobie 28 tarczek (zaświadczeń urlopowych) i nie będziesz się wykręcał, że po tygodniu musisz "zdawać" tarczki. Jak chcą tak bardzo od Ciebie te tarczki to niech sobie skopiują a Ty oryginały MUSISZ mieć przy sobie. Podstawa prawna - WE 561/2006.


Post Wysłano: 18 mar 2013, 9:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2013, 10:32
Posty: 4

Anglicy to dziwni ludzie i dziwny kraj. Oni placa a nie ja. Chyba wiedza co robia.

_________________
B-07.12.2004
C-04.01.2006
CE-24.07.2006
D-08.03.2013


Post Wysłano: 18 maja 2014, 12:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2010, 14:48
Posty: 79
GG: 0
Lokalizacja: Wałbrzych

Witam wszystkich, mam takie pytanie czy można użyć tego samego dnia tej samej tarczki po wyjęciu w tym samym aucie ? Np kończę jazdę o godz 10 wyjmuje i wypisuje po 30 min czy godz dowiaduje się że muszę jechać dalej, wkładam nową czy wystarczy na tej samej wypisując na rewersie godz włożenia, km, nr rej... itp ?

_________________

PJ. B, B+E, C, C+E, D, D+E, KW



Post Wysłano: 18 maja 2014, 13:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Witam wszystkich, mam takie pytanie czy można użyć tego samego dnia tej samej tarczki po wyjęciu w tym samym aucie ? Np kończę jazdę o godz 10 wyjmuje i wypisuje po 30 min czy godz dowiaduje się że muszę jechać dalej, wkładam nową czy wystarczy na tej samej wypisując na rewersie godz włożenia, km, nr rej... itp ?
można, a nawet trzeba.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 18 maja 2014, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2010, 14:48
Posty: 79
GG: 0
Lokalizacja: Wałbrzych

Cytuj:
Cytuj:
Witam wszystkich, mam takie pytanie czy można użyć tego samego dnia tej samej tarczki po wyjęciu w tym samym aucie ? Np kończę jazdę o godz 10 wyjmuje i wypisuje po 30 min czy godz dowiaduje się że muszę jechać dalej, wkładam nową czy wystarczy na tej samej wypisując na rewersie godz włożenia, km, nr rej... itp ?
można, a nawet trzeba.
A jeśli się włoży drugą ? jest to zgodne z przepisami ?

_________________

PJ. B, B+E, C, C+E, D, D+E, KW



Post Wysłano: 18 maja 2014, 21:38

Wg przepisów tarczka jest na 24h więc jeśli włożysz nową to inspektor kontrolujący może (i z pewnością to zrobi) ukarze Cię za taką praktykę.
Jak wyjmiesz tarczkę to przed włożeniem jeszcze w tym samym dniu na rewersie rysujesz w odpowiedniej kartce dyżur (nie dysponowałeś swobodnie swoim czasem) i dalej jeździsz na tej samej tarczce...


Post Wysłano: 26 lip 2014, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2013, 11:23
Posty: 5

Witam serdecznie potrzebuje pomocy w następującym temacie. Chodzi o to jak opisać tarczkę na rewersie podczas nocnych zmian, a mianowicie chodzi mi o to ze mam weekendowke wypisana do 21 21.07 w poniedziałek, wiec zaczynam o 21 i kończę we wtorek o 6 22.07. Jak zaznaczyć pauzę na rewersie, bo ciągle są do moich tarczek aluzje odnośnie tego i nie wiem jak dokładnie właśnie zaznaczyć pauzę. I jeszcze jedna sytuacja, kiedy kończę np w piątek o 6 25.07 i zaczynam czas wolny, wiec weekendowka jak tez tutaj to zaznaczyć na wykresówce pauzę, prosze o pomoc bo kogo się nie spytam każdy mi daje inna odpowiedz.


Ostatnio zmieniony 26 lip 2014, 23:38 przez DamLen, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę pisać poprawnie.


Post Wysłano: 26 lip 2014, 16:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Zapytam si...
Co robiłeś na kursie?
Ciężko przeszukać forum?
Polska trudna język?

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: