@marcin303: Twój pracodawca nie ma pojęcia o czym mówi. Przede wszystkim godziny nadliczbowe, tak jak nocne, świąteczne, średniookresowe, dyżury itp. powinny być rozliczane. Aktualnie przerabiam temat jednej firmy, gdzie nie było to robione i wizyta PIP wyjaśniła właścicielowi, że ma do zapłacenia zaległe pieniądze byłym i obecnym pracownikom.
To, że płaci diety go z tego w żadnym stopniu nie zwalnia.
Równoważny system pracy i okres 3 miesięczny powoduje jedynie zmniejszenie liczby nadgodzin itd. bo twój odpoczynek w domu równoważy godziny nadliczbowe i tym samym zmniejsza się ich ilość, co nie znaczy, że wogle ich nie ma.
Żeby obciążyć cię kosztami powinien udowodnić, że szkody powstały z powodu twoich zaniedbań albo celowo, albo z powodu tzw. niedbalstwa.
Cytuj:
Witam wszystkich.
Podłączam się do tematu z pytaniami.
1. Ile godzin w miesiącu może przepracować kierowca zawodowy?
2. Ile dni i godzin?
3. Czy w ogóle to jest jakoś uregulowane prawnie - nie mam tu na myśli czasu jazdy ani czasu pracy a raczej sytuacje kiedy kierowca spędza w kabinie 26 dni w miesiącu. Tak jak ja robiąc kółka 10 - 17 dniowe potem 2 dni odpoczynku i znowu to samo.
4. W mojej umowie jest zapis o równoważnym czasie pracy - nie o pracy zgodnie z czasem pracy kierowcy - więc pracodawca powinien prowadzić jakąś dokumentacje dotyczącą godzin spędzonych w pracy. Czy tak?
To że masz jeździć zgodnie z rozporządzeniem 561 to chyba logiczne, natomiast twój pracodawca tak powinien ci zaplanować jazdę, żeby było zgodnie z 561 jaki Kodeksem Pracy. Każdy pracodawca powinien prowadzić ewidencję czasu pracy zgodnie z zapisami tachografu, choćby po to, żeby rozliczyć wszystkie twoje godziny pracy.