Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 gru 2014, 0:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

W 2002r to ja odwiedzałem gimnazjum nr 1 w Jaworze i mało się interesowałem transportem drogowym.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 29 gru 2014, 0:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

http://www.truck.pl/pl/article/438/esp- ... wym,iw_166

To powinno rzucic troche światła na kwestie ESP

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 1:41 przez Kermiter, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 29 gru 2014, 1:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Ja mam wątpliwości, co do edukacyjnego przesłania ludzi, który nie potrafią wstawić w postu(czyt. linku do strony) na zwykłym forum, który z automatu się nie może "odpalić".
To na prawdę nie stanowi wielkiego problemu. Wiele gorszym, akurat tu, jest wstawienie zdjęcia odpowiadającego rozmiarom strony.
Także skoro Ty masz to w dupie, to Ja też.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 29 gru 2014, 1:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

oj lubisz Ty podrzucać kamyczki do ogródka

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 29 gru 2014, 16:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Kiedys w 2002 roku jak Volvo wprowadzalo ESP do modelu FH12 były przedstawione rysunki jak na danym zakrecie zachowuja sie hamulce i o ile zmienialy sie kola hamujace w ciagniku(lewy przod, prawy przod) tak naczepa zawsze 6x hamowała.
Tylko że naczepa ma swój RSP i nie chamuje wszystkimi kołami naraz .
Przeczytaj sobie broszurę na stronie Knorr .


Post Wysłano: 29 gru 2014, 17:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

2002 rok to już prehistoria w elektronice :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 gru 2014, 17:15

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6015
Samochód: Volvo FH

Tak, ale zasada działania ESP z nowego wozu / naczepy jest taka sama jak 10 czy 12 lat temu. Systemy są pewnie szybsze, sprawniejsze itp, ale generalnie żeby wyprowadzić wóz z nadsterowności na lewym zakręcie trzeba przyhamować przednie prawe koło i całą naczepę.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 gru 2014, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

ESP naczepy dziala niezaleznie od ciagnika. W moim Stralisie niemam ESP a i tak naczepa mnie lapie jak przesadze w zakrecie, dosyc pozno sie wlacza takze to jest swieto jak zadziala. W drugim All Blacks'ie jest ESP i tam to jest tak czule ze jak sie ma wysoko zaladowane to pierwsze wylaczalem ESP zeby nie zwalnialo mnie na kazdym zakrecie, normalnie nie idzie z tym jechac...(wlasciwie to jest calkowicie nie wylaczalne podobnie jak ASR jedynie jest ograniczone dzialanie tak jakby duzo pozniej reaguje ale i tak pilnuje jazdy...)
Wracajac do naczepy trudno mi okreslic czy hamuje 6 kol czy tylko jedna strona poniewaz nawet na sliskiej drodze nie dojdzie do takiego hamowania zeby zostal jakis slad...ale logicznie to powinna jedna strona hamowac zeby podprostowac zestaw, przynajmniej modulator ma taka mozliwosc.


Post Wysłano: 29 gru 2014, 23:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Tak, ale zasada działania ESP z nowego wozu / naczepy jest taka sama jak 10 czy 12 lat temu. Systemy są pewnie szybsze, sprawniejsze itp, ale generalnie żeby wyprowadzić wóz z nadsterowności na lewym zakręcie trzeba przyhamować przednie prawe koło i całą naczepę.
ESP w ciągniku i RSP w naczepie to dwa odrębne systemy . Tak jak piszesz ESP każe naczepie hamować ale to zawór w naczepie oblicza którymi kołami i kiedy ma hamować żeby naczepy nie wywrócić .


Post Wysłano: 29 gru 2014, 23:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 75
Lokalizacja: Elbląg

Naczepa posiada swoją jednostkę EBS, w której są dwa modulatory. Zazwyczaj w trzyosiowej naczepie jeden modulator idzie na prawą stronę a drugi na lewą, więc jeśli jednostka dohamowuje to albo jedną stroną albo drugą w zależności od przechyłu. Jest to niezależne od ciągnika i można to wyłączyć komputerem. W trakcie przechyłu nie podaje takiego ciśnienia żeby zablokować koła, więc jest to niezauważalne dla oka.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: