Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 mar 2015, 14:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Nie działa klakson. na kierownicy wszystko jest ok.Na kablu dochodzącym do kierownicy jest 0.3V Bezpiecznik jest ok. Na bezpieczniku 25V
Sam klakson działa. Podałem prosto z akumulatora 12V ( nie byłem pewny czy klakson jest na 24V ) i działa. Ładna fanfara :)

Czy klakson jest sterowany minusem a plus powinien być cały czas we wtyczce od klaksonu ?
Gdzie szukać przyczyny ? Nie wiem gdzie dalej jest poprowadzony kabel ten od kierownicy. Czy jest gdzies jakiś przekaźnik lub wtyczki, złączki ? Miejsce gdzie coś nie łączy ?
Mam jeszcze pytanie do czego służy przełącznik klaksona na pulpicie ?

Obrazek

Tak wygląda klakson :

Obrazek


Post Wysłano: 04 mar 2015, 15:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przełącznik klakson elektryczny /pneumatyczny
Sterowanie masą z kierownicy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 mar 2015, 15:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

W wtyczce nie ma ani prądu ani masy. Nie ma żadnej reakcji na przełączanie klaksonu z elektr na fanfary. Czy masa z kierownicy jest poprowadzona bezpośrednio do klaksonu ?
Wydaje mi się czy najprostszym sposobem będzie puszczenie nowych kabli z ominięciem starych ?


Post Wysłano: 04 mar 2015, 17:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Masa idzie z kierownicy poprzez przełącznik na tablicy do tragedii
Może coś w tym klawiszu nie styka

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 mar 2015, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Sterowanie jest masą wziętą z kolumny kierownicy przez włącznik (ten na środku kierownicy), potem przez pierścień po którym jeździ taka szczotka, włącznik na desce i do trąbki.
Sprawdź czy włącznik styka, może styki się nie stykają, i czy jest przejście przez ten pierścień. Czasem szczotka się zawiesza.

Prąd powinien być na stałe w kostce przy trąbce.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 mar 2015, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

A dlaczego nie ma pradu we wtyczce ? Próbowałem jeszcze raz podłączyć klakson na krótko i niestety przestał działać. Na jakiej zasadzie on działa ? Czy ciśnienie - powietrze dochodzi do klaksona stale ? Czy masa steruje również elementem z którego poprowadzone jest powietrze?
Na kierownicy wszystko jest ok. Chodzi ci o ten pierścień który jest w kierownicy ? Jesli tak to szczotka która po nim chodzi i sam pierscień jest ok. Sprawdziłem, jest przejście.


Post Wysłano: 04 mar 2015, 18:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Powietrze jest na stałe. Cewka sterowana masą otwiera dopływ powietrza, trąba trąbi. Jeśli zamknie, nie trąbi :D .

Prąd powinien być na stałe w kostce.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: