Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Odczytałem kody migowe :

- 1 długi 10 krótkich (czujnik ciśnienia doładowania)
- 5 krótkich (czujnik ruchu igły)
- 3 długie 8 krótkich (dobieg nie zakończony)

Czy auto będzie słabsze i więcej paliło ? Pytam bo szew powiedział że jak Man jeździ to jeździ, dopiero jak się zatrzyma to będziemy naprawiać.
Co znaczy Dobieg Niezakończony ?
Dodam że silnik wchodzi max na 2 tyś obr. Czy to normalne?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Silnik wchodzi tylko na 2 tyś obr z powodu powyższych błędów
Nie dokończony dobieg, przy włączaniu zapłonu sterownik edc robi diagnostykę wszystkich podzespołów
Przy uszkodzonym czujniku ruchu igły samochód będzie słabszy i więcej palił
Sprawdź wtyczki te okrągłe pod atrapą czy nie są zaśniedziałe

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Odczytałem kody migowe :

- 1 długi 10 krótkich (czujnik ciśnienia doładowania)
- 5 krótkich (czujnik ruchu igły)
- 3 długie 8 krótkich (dobieg nie zakończony)

Czy auto będzie słabsze i więcej paliło ? Pytam bo szew powiedział że jak Man jeździ to jeździ, dopiero jak się zatrzyma to będziemy naprawiać.
Co znaczy Dobieg Niezakończony ?
Dodam że silnik wchodzi max na 2 tyś obr. Czy to normalne?
Nie jest to normalne. Głupi czujnik będzie kosztował parę stówek w oryginale a auto będzie jeździć normalnie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Cytuj:
Silnik wchodzi tylko na 2 tyś obr z powodu powyższych błędów
Nie dokończony dobieg, przy włączaniu zapłonu sterownik edc robi diagnostykę wszystkich podzespołów
Przy uszkodzonym czujniku ruchu igły samochód będzie słabszy i więcej palił
Sprawdź wtyczki te okrągłe pod atrapą czy nie są zaśniedziałe

o której atrapie piszesz? Chodzi o te duże przykręcane okrągłe przyłącza z milionem kabli ? Wychodzące z kabiny na zewnątrz ?

Jaki będzie skutek uszkodzonego czujnika od doładowania? Doładowanie będzie mniejsze ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Cytuj:
Silnik wchodzi tylko na 2 tyś obr z powodu powyższych błędów
Nie dokończony dobieg, przy włączaniu zapłonu sterownik edc robi diagnostykę wszystkich podzespołów
Przy uszkodzonym czujniku ruchu igły samochód będzie słabszy i więcej palił
Sprawdź wtyczki te okrągłe pod atrapą czy nie są zaśniedziałe

o której atrapie piszesz? Chodzi o te duże przykręcane okrągłe przyłącza z milionem kabli ? Wychodzące z kabiny na zewnątrz ?

Jaki będzie skutek uszkodzonego czujnika od doładowania? Doładowanie będzie mniejsze ?
Dokładnie. Czujnik odczytuje wartości i może dopasować doładowanie a tak będzie głupiał i będzie dużo palił


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak te duże wtyczki z milinem kabli

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

-Czujnik doladowania obowiazkowo nowy

Czujnik ruchu iglicy możesz zastąpić opornikiem 100om

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Opornik 100 om sprawi że wtrysk sterujący będzie działał prawidłowo czy tylko zadziała w ten sposób że nie będzie wywalał błędu w edc ?
W jaki sposób zainstalować ten opornik ? Wpiąć go w przewód od wtrysku sterującego ?
Cytuj:
Tak te duże wtyczki z milinem kabli
Nic się nie stanie jak prysne w te kostki wd40 ?


Ostatnio zmieniony 07 mar 2015, 11:17 przez andrejus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Odłącz wtyczkę od wtrysku i podłącz opornik zamiast wtrysku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać sprawdz przewody w peszlach przed chłodnicą. Możesz się bardzo zdziwić. I trzeba sprawdzać siłowo bo że cały to nie znaczy dobry. Zresztą w f2000 w każdym miejscu w peszlach może być niespodzianka.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Nie zauważyłem aby był wtrysk sterujący. Czy wygląda on tak samo jak w autach osobowych czyli z kabelkiem i wtyczka?
Być może ktoś już wcześniej zrobił myk z opornikiem. Gdzie go szukać? Kabli od wtrysku sterującego.

Ostatnio zauważyłem że na zimnym silnik chodzi nie równo.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wtrysk sterujący jest na pierwszym cylindrze
Kabel wychodzi spod pokrywy zaworów od strony kolektora sącego
Przy okazji sprawdź oporność wtrysku 90-130 om jeśli będzie dobry to masz problem z kablami od silnika do kabiny
Tak wogle to jaki masz tam silnik 2 czy 4 zaworowy bo przy 2 zaworach masz wtryski na wierzchu a przy czterech pod pokrywą zaworów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Widziałem własnie ten kabel wychodzący z pod pokrywy, dziwiłem się do czego on jest. Czyli przecinam kabel, wpinam opornik i w ten sposób oszukuje komputer ?
Oporność mierzyć między kablem a masą? Bo jak się nie mylę widziałem tam pojedyńczy kabel.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ten kabel ma wtyczkę w odległości około 20 cm od głowicy
Wypinasz wtyczkę i tam masz dwa piny pod które podłączasz miernik

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Czy w każdym modelu f2000 sa takie problemy z wiązkami kabli? Zajrzałem do jednej to kilka kabli jest już robionych. Ciekawe co jest w innych. Lepiej nie zaglądać :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja w swoim egzemplarzu akurat nie miałem problemu z tymi kablami pod atrapą.
Trochę nie szczęśliwie są poprowadzone te peszle i jakoś krótkie są te przewody w tych peszlach i jak kabina pracuje góra, dół to się wycierają i jak dostana wody to dodatkowo korodują. Tak samo wtyczki potrafią być zielone przy kabinie
Jak dobrze kojarzę peszel od EDC jest zaznaczony pomarańczowym pierścieniem koło wtyczki od kabiny

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Niestety w moim egzemplarzu było sporo robione, pomarańczowego koloru nie zobaczysz. Rozpinałem wtyki i wyglądają całkiem ok. Jedna z nich która jest na dole była pryskana chyba miedzią w spray-u bo piny są srebrzysto żółte.
Myślę że brak klaksonu był przez te felerne wiązki. Tak naprawdę to spora część przełączników na blacie nie działa. Lub działa zależnie od pogody.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Jak sie sprawdza czujnik doładowania ? Mam wartości ale nie wiem jak wpiąć miernik.

Obrazek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Niestety w moim egzemplarzu było sporo robione, pomarańczowego koloru nie zobaczysz. Rozpinałem wtyki i wyglądają całkiem ok. Jedna z nich która jest na dole była pryskana chyba miedzią w spray-u bo piny są srebrzysto żółte.
Myślę że brak klaksonu był przez te felerne wiązki. Tak naprawdę to spora część przełączników na blacie nie działa. Lub działa zależnie od pogody.
Możliwe że znalazłeś przyczynę. Miedź jest przewodnikiem, jeśli ktoś to dobrze popryskał to styka się wszystko ze wszystkim. Wyczyść to, i napsikaj WD40.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Co to jest " skrzynka tulejkowa - boks kontrolny " ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: