Panowie, prosze o info czy nalezy robic wpis manualny gdy 1 dzien jezdzilem na tacho analogowym.
Przykladowo 04.02.2015 o 21szej wyciagam karte.
06.02.2015 o 9tej startuje na tarczce i koncze o 17tej.
09.02.2015 o 9tej wkladam karte cyfrowa.
Czy wystarczy miec weekendowke za okres od g.22 04.02.2015 do g.9 06.02.2015
i pozniej druga weekendowke od g.17 06.02.2015 do g.9 9.02.2015?
I wtedy na tachografie cyfrowym w opcji WPIS MANUALNY daje NIE?
Panowie, prosze o info czy nalezy robic wpis manualny gdy 1 dzien jezdzilem na tacho analogowym.
Przykladowo 04.02.2015 o 21szej wyciagam karte.
06.02.2015 o 9tej startuje na tarczce i koncze o 17tej.
09.02.2015 o 9tej wkladam karte cyfrowa.
Czy wystarczy miec weekendowke za okres od g.22 04.02.2015 do g.9 06.02.2015
i pozniej druga weekendowke od g.17 06.02.2015 do g.9 9.02.2015?
I wtedy na tachografie cyfrowym w opcji WPIS MANUALNY daje NIE?
Prosze o odpowiedz.
Wystarczą weekendówki.
Oczywiście tarczkę (jak i kartę) musisz mieć przy sobie przez minimum 28 dni
Koledzy, prośba o pomoc:
Tachograf cyfrowy, DAF XF 105, model kwiecień 2013. Nie mam instrukcji obsługi do tacho a może ktoś będzie wiedział: w pierwszym wierszu, 9 pole od lewej widnieje romb. Nie zauważyłem momentu kiedy się on wyświetla, ale z pewnością w czasie jazdy go nie ma, gaśnie z chwilą przekręcenia kluczyka do pozycji "Zapłon".
Co to za symbol, co on oznacza i jaką ma pełnić funkcję?
Ja zrobiłbym wydruk profilaktycznie żeby sprawdzić czy wszystko dobrze się rejestruje i czy godziny grają. Ja w Swoim Dafie miałem takie samo tacho ale nie wyświetlało mi się to..... ale jak to ojciec mój mawia: "jak godziny są w porządku to niech świeci się co chce"
Wiesz, miałem już 3 kontrole drogowe (ITD) na tym aucie i żadnych zastrzeżeń do tacho. A z nerwów (tak mnie wkur... dziś) zapomniałem zapytać o właśnie ten piktogram.
Też to miałem. Nie pamiętam teraz dokładnie, ale jest to coś od GPS. Do tachografu można chyba podłączyć nadajnik i wysyła sygnał, gdzie się znajdujesz. To chyba przyszłościowo, do przepisów, którymi straszyli, że tachografy będą z lokalizacją. Po krótce, rzecz niewarta zawracania sobie gitary.
Mam kilka pytań, jeżeli zmieniam samochód, czy w pierwszym samochodzie muszę zakończyć pracę żeby mógłbym wyciągnąć kartę kierowcy, a w drugim samochodzie po włożeniu karty rozpocząć pracę ? Czy bez zakończenia dnia mogę wyciągnąć kartę do drugiego samochodu ? Okres gdzie karta nie była w żadnym samochodzie to muszę jakoś opisać manualnie w drugim pojeździe ?
Skoro jesteś w pracy i zmieniasz tylko samochód, to po co masz wpisywać kraj zakończenia podczas wyjmowania karty z pierwszego pojazdu skoro nie kończysz pracy?
Każdy okres kiedy karta jest poza tachografem musisz udokumentować albo wpisem manualnym, albo urlopówką, ale chyba łatwiej po włożeniu karty do tachografu w drugim pojeździ zrobić wpis manualny?
Musisz mieć po prostu ciągłość zapisu na karcie kierowcy. Zmiana auta nie ma nic wspólnego z zakończeniem pracy więc kraj zakończenia dajesz dopiero jak rzeczywiście kończysz pracę.
Zasada jest prosta: jeśli rozpoczynasz pracę danego dnia, to przy pierwszym włożeniu karty do tachografu kraj rozpoczęcia potwierdzasz OK, potem każde wyjęcie karty pomijasz kraj zakończenia strzalką w lewo i jak kończysz pracę, to przy wyjęciu karty potwierdzasz kraj zakończenia OK.
Użytkownicy przeglądający to forum: kojotex i 11 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę