Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 mar 2015, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2015, 22:32
Posty: 7

Jestem rolnikiem i chciałbym kupić auto ciężarowe aby wozić zboża na własne potrzeby. Czasem pewnie zdarzy się przewieźć żwir ponieważ buduje chlewnie.
Czy potrzebuje kursu na przewóz rzeczy? Czy tak samo obowiązuje mnie tachograf? Czy musze mieć kartę kierowcy ?


Post Wysłano: 14 mar 2015, 22:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Też mnie zastanawia to jakie dokumenty sa potrzebne rolnikowi. Znam kilku takich co jeżdżą bez KW bo niby rolnik nie musi tego mieć.


Post Wysłano: 15 mar 2015, 0:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2011, 18:18
Posty: 260
GG: 0

Później poza sezonem do hamburga po kontener się skoczy i pojedzie na warszawe za 1000eur, z cebuli się dołoży i jakoś to będzie :lol:

_________________
Recykling 1 tony papieru pozwala oszczędzić 17 drzew, 26 500 litrów wody, od 2,3 m3 miejsca na składowisku śmieci, 320 litrów ropy, 24kg zanieczyszczeń odprowadzanych do atmosfery, 4200 kWh energii- jest to wystarczająca ilość energii, aby zasilić nią przeciętny dom przez 6 miesięcy !


Post Wysłano: 15 mar 2015, 9:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

To się gość dowiedział heheh


Post Wysłano: 15 mar 2015, 13:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

Obrazek

Tak to się tylko niewinne zaczyna od wożenia zboża i żwiru na własne potrzeby. Później przewiezie się coś bo kolega potrzebuje. A najdalej za rok będzie płacz jakie te stawki niskie, jak ten transport się nie opłaca i że nie ma chętnych do pracy.
Chyba naprawdę dotacje dla rolników muszą być konkretne skoro opłaca się kupić ciężarówkę, przejsć wszystkie szkolenia, załatwić papiery tylko po to żeby przewieźć zboże raz do roku i trochę żwiru na bodowę.
Osobiście kolego farmer doradzę Ci i myślę, że prawie każdy na forum to potwierdzi. Pogadaj z ludzmi z forum którzy mają wywrotki (może ktoś jest z Twojej okol.) przewiozą Ci zboże, na porworci przywiozą żwir. Ty po żniwach weź dziewczynę, żonę, dzieci i wyjedź sobie na jakieś wakacje za te pieniądze który wtopisz w ciężarówkę, papiery i ewentualne kary.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 15 mar 2015, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2011, 18:18
Posty: 260
GG: 0

Nie może każdy być samowystarczalny.
Kupisz samochód to później założysz warsztat bo musisz naprawiać?
Wulkanizacje, myjnie itd?
Po to są usługi żeby z nich korzystać.

_________________
Recykling 1 tony papieru pozwala oszczędzić 17 drzew, 26 500 litrów wody, od 2,3 m3 miejsca na składowisku śmieci, 320 litrów ropy, 24kg zanieczyszczeń odprowadzanych do atmosfery, 4200 kWh energii- jest to wystarczająca ilość energii, aby zasilić nią przeciętny dom przez 6 miesięcy !


Post Wysłano: 15 mar 2015, 14:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2015, 22:32
Posty: 7

Rozumiem wasze zdziwienie i zarzenowanie. Jednak fakty są inne, zboża wozi się całym rokiem. Mam ponad 300 ha pół uprawnych, co daje około 1800 ton zbóż. A musicie wiedzieć że nie sprzedaje się wszystkiego od razu. Czekamy na zbyt, na lepsze ceny... Poza tym żniwa to czas kiedy znalezienie wolnej wywrotki graniczy z cudem a jak już znajdzie się wolna to nie ma czasu żeby czekać na polu aż kombajn ukosi 20 ton. Nie ma mowy o zarobkowaniu na ciężarowce bo nie ma na to czasu. Jeśli mowa o warsztacie i myjni to owszem posiadam całe zaplecze wiec to żaden problem .
Posiadam prawo jazdy C E, co jeszcze potrzeba żebym mógł spokojnie wozić swoje płody.
Czy w dowodzie rejestracyjnym musze być ja jako właściciel? Pozdrawiam


Post Wysłano: 15 mar 2015, 15:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

nie lubię gotowców.
jest ustawa o transporcie drogowym od tego zacznij.
swoją droga dziwię się, że mając taki areał i sprzedając cały rok zboże nie masz stałego odbiorcy u którego zamawiasz wszystko, ale pewnie jest to związane z ceną "kto da więcej".
podpowiem ci tylko że niedawno z kolega rozmawiałem na temat wywrotek do zboża i potentat krajowy płaci 5 zł za km. (ładowny) więc stawka żadna na sprzęcie takiej wartości, ale tacy jak ty mający własne pojazdy, aż przebierają nogami by jechać i potem szukają czegokolwiek by zabrać z powrotem czym ewidentnie psują rynek transportowy - więc nie wymagaj by potencjalni konkurenci pomagali ci w prowadzeniu biznesu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 mar 2015, 15:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

A ja dalej jestem zdania, że 1800t ładunku najlepiej zgłościć na jakąś spedycje i mieć święty spokój. 1800 / 25 = 72 tyle razy będzie trzeba obrócić żeby Twoje zboże wywieźć. Ale jeżeli koniecznie chcesz wozić to sam to poczytaj np. tutaj.
http://www.zakladamyfirme.pl/artykul_na ... lasne.html
http://transtica.pl/news/74/65/Przewoz- ... ienia.html
Wpisz w google "Niezarobkowy przewóz drogowy" lub "Przewóz na potrzeby własne" spełnij wszystkie wymagania i zaczynaj. Auto może być w leasingu. Tylko tak jak napisał zzx jaki jest sens jeździć za 2,5 zł za km? Paliwo, viatoll, wspomniany leasing, amortyzacja, kierowca, albo Twój stracony czas. Jak to policzysz szybko się okaże, że za zboże płacą zbyt mało i co wtedy ? Znowu blokady dróg?:), albo trzeba robic licencje i bawić się w transport.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 15 mar 2015, 16:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2015, 22:32
Posty: 7

Zrozumcie mnie, to już postanowione, nie naklaniajcie mnie na spedycja. Jeden man lub scania musi być.


Post Wysłano: 15 mar 2015, 16:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Zrozumcie mnie, to już postanowione, nie naklaniajcie mnie na spedycja. Jeden man lub scania musi być.
skoro postanowiłeś to jeszcze zapytam - masz w domu kalkulator? - jak nie masz to polecam zakup i policzenie ile dołożysz w ciągu roku do samochodu nawet z samej amortyzacji nie mówiąc o codziennych kłopotach.
aha tak mi się skojarzyło czy zostaniesz też producentem ciągników lub innego sprzętu rolniczego - bo w sezonie trudno go nabyć, a tak byś miał swoją własną markę :D .

coś co jest do wszystkiego jest do niczego - każdy (prawie) chłop postawił sobie za zadanie mieć TIRa w stodole bo pewnie sąsiad też ma.
ja bym sobie gitary nie zawracał tylko podpisał mądrą umowę z podwykonawcą na transport i wymagał tak jak to robią mądre spedycje bo dziś tylko durnie kupują swoje samochody i walczą by przeżyć.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 mar 2015, 16:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Się robi konkurencja ;D Pożycze bratu kasę niech se tira kupi bo musi się opłacać skoro w ciemno inni biorą zestawy. :D

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 15 mar 2015, 17:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2015, 22:32
Posty: 7

Nikt w okolicy nie podpisze ze mną umowy. Najbliższy który zgodził się na taką umowę jest 70 km ode mnie,i to zastrzegł sobie że jesli będzie zajęty bo ktos zadzwonił wczesniej to ja muszę czekać. W żniwa kiedy kosimy często się zdarza że zboża sa wilgotne ( po opadach ) to takie które przeleży na magazynie 24 h nie nadaje się do konsumpcji, można je sprzedać jako opał.
To jest włąśnie cały sens, to czego nie możecie zrozumieć. Auto musi stać na polu i odwozić do skupu, do suszarni lub na magazyny.

Macie jakieś chore podejście. Czy kupując 3 osiówkę o ładowności 15 ton do własnego uzytku jestem konkurencją dla was ???
Jeśli transport to taki słaby interes bo taka konkurencja i takie ceny to po co to ciągnąć ? Może czas się przekwalifikować ... na rolnika bo przeciez ma dopłaty i jest mu tak dobrze :)


Post Wysłano: 15 mar 2015, 18:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

I znów powróci pytanie o kalkulator.
- OC ciężarówki
- Podatek od środków transportowy (chyba, trzeba dopytać)
- Przegląd
- Legalizacja tacho (1/2lata)
To tylko takie podstawowe opłaty które będziesz musiał ponieść czy auto stoi czy jedzie.
- Trzeba rozliczyć cas pracy kierowcy i delegacje (chyba, że na czarno zatrudnisz to nie rozliczysz delegacji ale czas pracy musisz )
- Jak tacho na kartę to trzeba kartę zczytać co 28 dni, więc program i czytnik albo umowa z kimś kto to zrobi
- Posiadasz KW? Jeżeli nie to musisz zrobić, Ty albo Twój kierowca. Zależy kto będzie prowadził pojazd.
Generalnie robisz wszystkie papiery jak w firmie transportowej tylko zamiast licencji wyrabiasz jakieś śmieszne zaświadczenie za 500 + 100 wypis i możesz sobie darować OCP.
Jeżeli to wszystko policzyłeś a do sklup, suszarni lub magazynu nie można odwieźć zboża ciągnikiem z przyczepą, to kupuj ciężarówkę.

Żeby było jasne dla mnie możesz sobie kupić nawet 4 takie trzyosiówki, wszystko mi jedno :)

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 15 mar 2015, 18:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Nikt w okolicy nie podpisze ze mną umowy. Najbliższy który zgodził się na taką umowę jest 70 km ode mnie,i to zastrzegł sobie że jesli będzie zajęty bo ktos zadzwonił wczesniej to ja muszę czekać.
to musisz być ''dobry'' skoro nikt w okolicy nie chce z tobą mieć nic do czynienia.
rób jak uważasz, ale samochód jak stoi to też kosztuje.
poza tym 15 ton ładowności? wywrotka? to minimum 3 osie i nie wiem czy nie są na taką ładowność potrzebne 4 osie z uwagi na masę własna pojazdu.
eh rolnicy wiecznie mało i ciągle Państwo musi pomagać bo "bieda".

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 mar 2015, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2015, 22:32
Posty: 7

Cytuj:
I znów powróci pytanie o kalkulator.
- OC ciężarówki
- Podatek od środków transportowy (chyba, trzeba dopytać)
- Przegląd
- Legalizacja tacho (1/2lata)
To tylko takie podstawowe opłaty które będziesz musiał ponieść czy auto stoi czy jedzie.
- Trzeba rozliczyć cas pracy kierowcy i delegacje (chyba, że na czarno zatrudnisz to nie rozliczysz delegacji ale czas pracy musisz )
- Jak tacho na kartę to trzeba kartę zczytać co 28 dni, więc program i czytnik albo umowa z kimś kto to zrobi
- Posiadasz KW? Jeżeli nie to musisz zrobić, Ty albo Twój kierowca. Zależy kto będzie prowadził pojazd.
Generalnie robisz wszystkie papiery jak w firmie transportowej tylko zamiast licencji wyrabiasz jakieś śmieszne zaświadczenie za 500 + 100 wypis i możesz sobie darować OCP.
Jeżeli to wszystko policzyłeś a do sklup, suszarni lub magazynu nie można odwieźć zboża ciągnikiem z przyczepą, to kupuj ciężarówkę.

Żeby było jasne dla mnie możesz sobie kupić nawet 4 takie trzyosiówki, wszystko mi jedno :)
]

Czy wy sądzicie że ja jako właściciel tak dużego gospodarstwa nie potrafię liczyć i wyciągać wniosków ? Jeśli by tak było to nie doszedł bym do tego co mam.
Piszesz o opłatach które musze ponieść nie będąc pewnym czy one mnie też dotyczą ?

Legalizacja tacho: 300 zł na 2 lata
Przegląd : 250 zł
OC : 1000 zł
Kierowca : mój syn
Pozwolenie od starosty 500 zł
Prawo jazdy Syn zrobił będąc w WP więc nic nie kosztowało.

Czy coś omyliłem?

Ps. Czy możecie nie wytykac rolnikom tych marnych dopłat ? Przy obecnych cenach płodów i nakładów, gdyby nie dopłaty unijne 3/4 rolników plajtuje.
Cytuj:
Cytuj:
Nikt w okolicy nie podpisze ze mną umowy. Najbliższy który zgodził się na taką umowę jest 70 km ode mnie,i to zastrzegł sobie że jesli będzie zajęty bo ktos zadzwonił wczesniej to ja muszę czekać.
to musisz być ''dobry'' skoro nikt w okolicy nie chce z tobą mieć nic do czynienia.
.

Zrozum człowieku że w żniwa wszyscy przewoźnicy mają multum pracy bo nie ma ich wielu. A ja nie mogę sobuie pozwlić na czekanie i przestoje. Ehhh zazdrość skacze. Co się dzieje w rolnictwie, jakie są realia z pewnością nie masz o tym pojęcia...


Post Wysłano: 15 mar 2015, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Daleko z tym zbożem będziesz jeździł? Bo jak nie to kup sobie wózek dolly i jakąś wywrotkę:
Obrazek
Podczepiasz jakiś szybki ciągnik i masz taniej i mniej problemów.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 15 mar 2015, 19:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2015, 22:32
Posty: 7

Chociaż jeden rozważnie pisze :)
Tak, myślałem o tym. Musiałbym kupić JCB fastrac który rozwija 70 km/h bez ładunku. Z obciążeniem do 50 km/h i kosztuje tyle samo co ciężarówka plus przyczepa do niego. Więc koszt większy.
Do elewatorów mam 60 km. Moje pola oddalone są od gospodarstwa nawet do 20 km.


Post Wysłano: 15 mar 2015, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Do elewatorów mam 60 km
Nawet się nie zastanawiaj tylko bierz ciągnik, tym bardziej, że w gospodarstwie zrobisz z niego użytek.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 15 mar 2015, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Cytuj:
Do elewatorów mam 60 km
Nawet się nie zastanawiaj tylko bierz ciągnik, tym bardziej, że w gospodarstwie zrobisz z niego użytek.
Dokładnie. Zawsze możesz kupić przyczepę trzyosiową a za taką dasz w porównaniu z naczepa grosze. Jeśli masz duży traktor a masz na pewno to żaden ból.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: