Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 sty 2014, 23:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2014, 23:33
Posty: 1
Samochód: XF 106

Witam. Wiem, że wątek był powtarzany dziesiątki razy, jednak nie znalazłem odpowiedzi w poprzednich tematach.

Pytanie 1: Moja Scania ma zamontowany reduktor napięcia 13,5v. Co muszę kupić, aby korzystać z laptopa w czasie postoju? czy wystarczy dedykowany zasilacz samochodowy 12v czy muszę do tego dobrać jakąś przetwornicę?

Pytanie 2: Dziewczyna kupiła mi pod choinkę mały czajnik samochodowy "All ride" ale jest pod 24v, podłączałem go gdy jeszcze nie wiedziałem o reduktorze i kompletnie nie wydalał, czy w związku z tym powinienem zastosować jakąś przetwornicę?


Skoro masz zasilacz pod 24V to dlaczego nie podepniesz go pod gniazdo zapalniczki?
A jeśli już to proponuję Ci zostawić sobie ten zasilacz i podciągnąć +24V do środka i po problemie.
Ja dysponuję zasilaczem kupionym 7 lat temu, zasilacz jest na napięcie 12V i śmiało można go podłączyć do takiego reduktora, jaki Ty masz zamontowany w aucie.
Niemniej jednak ja bym unikał raczej zasilacza na 12V. Dlaczego? Chodzi o nic innego, jak straty spowodowane redukcją napięcia z 24V na 12V i później na 19(?)V.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Podepnę się, żeby nie tworzyć nowego tematu.
Lepiej kupić przetwornicę 24/12, czy 24/230? Obie podłączane, póki co, do zapalniczki.
Mam zasilacz samochodowy 12V i standardowy 230.
Jak, wspomniane wcześniej "straty" mogą wpływać na urządzenia? Mogą zaszkodzić baterii laptopa, czy innego sprzętu?
Ładowanie i używanie tego prądu będzie raczej tylko podczas pracy silnika, więc akumulatorom w aucie raczej nic się nie stanie, mam rację?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

12/24, laptop ma około 20V więc jaki jest sens z 24 na 230 i później na 20?

ja kupiłem ładowarkę 3 lata temu jakąś chińską 12V z regulacją wyjścia od 15 do 24V dla laptopa, teraz są już takie ładowarki, wielkość może jak dwa pudełka zapałek które same dobierają napięcie do danego kompa, małe zgrabne estetyczne.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Cytuj:
laptop ma około 20V więc jaki jest sens z 24 na 230 i później na 20?
230 jest bardziej uniwersalny. Mogę wtedy podłączyć np. golarkę. Albo się przyzwyczaję do klasycznego golenia. :D
Cytuj:
ja kupiłem ładowarkę 3 lata temu jakąś chińską 12V z regulacją wyjścia od 15 do 24V dla laptopa,
Taką też mam właśnie. Szkoda tylko, że w niej na wejściu jest tylko 12, a nie z regulacją 12/24. Na wyjściu regulacja już jest, taka, jak mówisz.

Pytam, bo cena przetwornic zarówno 24/12, jak i 24/230 jest prawie taka sama, czyli około 100zł.
A nie wiem jeszcze, jak się rozlokuję w aucie i czego będę używał. Jak będzie potrzeba więcej prądu, to się kupi sinusoidalną (tak to się chyba nazywa), ale to już koszt około tauzena.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

ja jestem zwolennikiem przetwornicy na 230V i wtedy podpinam pod to wszelakiej maści akcesoria od laptopa......
-ładowarka golarki
- szczoteczki
- akumulatorków aparatu
- telefonów (tu akurat nie ma takiej potrzeby ale zalecane dla żywotności baterii)
-tuner TV Sat
-ostatnio i lutownica była podpięta :)
a co jeszcze to nie pamiętam

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Cytuj:
- telefonów (tu akurat nie ma takiej potrzeby ale zalecane dla żywotności baterii)
Dlaczego? Bateria może się uszkodzić, czy jak? Stary telefon ładowałem z zapalniczki (i 12 i 24 na 5V) prawie non-stop i żadnych różnic nie zauważyłem. Teraz mam nowy i od samego początku na pełnej baterii trzyma co najwyżej 3 dni.

Stwierdzam, że raczej wezmę 230. W sklepie polecali mi tą:
http://allegro.pl/inwerter-elektrownia- ... 52826.html
Ktoś umie rozczytać te parametry? Po prostu, czy nada się to, czy nie rozsypie się po tygodniu i czy jest warte tego pieniądza, czy to zwykły badziew.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
- telefonów (tu akurat nie ma takiej potrzeby ale zalecane dla żywotności baterii)
Dlaczego? Bateria może się uszkodzić, czy jak? Stary telefon ładowałem z zapalniczki (i 12 i 24 na 5V) prawie non-stop i żadnych różnic nie zauważyłem. Teraz mam nowy i od samego początku na pełnej baterii trzyma co najwyżej 3 dni.
różnica jest taka że ładowarki samochodowe są stworzone do szybkiego ładowania co nie jest zdrowe dla baterii
Cytuj:
Stwierdzam, że raczej wezmę 230. W sklepie polecali mi tą:
http://allegro.pl/inwerter-elektrownia- ... 52826.html
Ktoś umie rozczytać te parametry? Po prostu, czy nada się to, czy nie rozsypie się po tygodniu i czy jest warte tego pieniądza, czy to zwykły badziew.
pic na wodę,fotomontaż (ze 150W to daleko nie ujedziesz i wentylator bedzię w niej hulał aż miło - po podpięciu samego laptopa )

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Cytuj:
pic na wodę,fotomontaż (ze 150W to daleko nie ujedziesz i wentylator bedzię w niej hulał aż miło - po podpięciu samego laptopa )
Co więc polecisz w okolicach tej kasy? W sklepie też mi powiedzieli, że zapalniczka przerobi właśnie maksymalnie 150W i powyższa przetwornica wystarczy.

W dalszym planie i tak będzie jakaś konkretniejsza, podłączona do akumulatorów, więc na zapalniczkową nie chciałbym się wykrwawiać.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
pic na wodę,fotomontaż (ze 150W to daleko nie ujedziesz i wentylator bedzię w niej hulał aż miło - po podpięciu samego laptopa )
Co więc polecisz w okolicach tej kasy? W sklepie też mi powiedzieli, że zapalniczka przerobi właśnie maksymalnie 150W i powyższa przetwornica wystarczy.

W dalszym planie i tak będzie jakaś konkretniejsza, podłączona do akumulatorów, więc na zapalniczkową nie chciałbym się wykrwawiać.
ja swojej (prawdziwe 300W) używam ponad 10 lat i jeszcze pracy wentylatora nie słyszałem :) a jest podłączona do zapalniczki :) nie wiem co tam dziś jest mądrego na rynku, ale 150W to za mało na ciągłe zasilenie laptopa i grzeje się to (przetestowałem)

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

http://allegro.pl/przetwornica-samochod ... 72202.html
Tą zamówiłem. Mam nadzieję, że nie będzie problemów przy podstawowych urządzeniach.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
http://allegro.pl/przetwornica-samochod ... 72202.html
Tą zamówiłem. Mam nadzieję, że nie będzie problemów przy podstawowych urządzeniach.
jak parametry nie kłamią to "będzie pan zadowolony" :mrgreen:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Po tygodniu wrażenia mieszane. Niby dobrze mieć 230V, ale coś mi nie pasuje. Ładując laptopa laptop się elektryzuje i dotykając go czuć to na palcach. Przy podłączeniu w domu tego nie ma. Może ktoś tu podpowie, o co chodzi?

Wentylator chodzi dość sporo, ale tylko, jeśli jest włączony silnik. Przy wyłączonym wentylator cichnie. Póki co, mi to nie przeszkadza, ale sądzę, że zacznie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Po tygodniu wrażenia mieszane. Niby dobrze mieć 230V, ale coś mi nie pasuje. Ładując laptopa laptop się elektryzuje i dotykając go czuć to na palcach. Przy podłączeniu w domu tego nie ma. Może ktoś tu podpowie, o co chodzi?

Wentylator chodzi dość sporo, ale tylko, jeśli jest włączony silnik. Przy wyłączonym wentylator cichnie. Póki co, mi to nie przeszkadza, ale sądzę, że zacznie.
czyli lipa,a te parametry to tani marketing dla podniesienia zainteresowania kupujących

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2013, 17:30
Posty: 484
Samochód: Focus/SCANIA
Lokalizacja: Łódź

ja mam przetwornice niby 300W ale nie daje rady gdy chce ładować laptopa i z niego korzystac. Zeby caly czas laptop dzialal musze podłaczyc go jak ma baterie 100% naladowania bo inaczej bezpieczniki mi wywala w aucie :?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Ja mam przetwornice 300W zakupioną przypadkiem w biedronce i działa bez zarzutu. Ładuje jednocześnie bez problemu laptopa i telefon.

Wysłane z mojego GT-I9300


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Ładując laptopa laptop się elektryzuje i dotykając go czuć to na palcach. Przy podłączeniu w domu tego nie ma. Może ktoś tu podpowie, o co chodzi?
Gniazdo w potwornicy pewnie bez bolca z zerem?
Nie masz uziemienia i już...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2015, 12:21
Posty: 24

Cytuj:
Skoro masz zasilacz pod 24V to dlaczego nie podepniesz go pod gniazdo zapalniczki?
A jeśli już to proponuję Ci zostawić sobie ten zasilacz i podciągnąć +24V do środka i po problemie.
Ja dysponuję zasilaczem kupionym 7 lat temu, zasilacz jest na napięcie 12V i śmiało można go podłączyć do takiego reduktora, jaki Ty masz zamontowany w aucie.
Niemniej jednak ja bym unikał raczej zasilacza na 12V. Dlaczego? Chodzi o nic innego, jak straty spowodowane redukcją napięcia z 24V na 12V i później na 19(?)V.
a w jaki sposób podlaczyc laptopa jesli zapalniczki nie mamy w kabinie? Trzeba z akumulatora dostarczyć napięcie?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Cytuj:
Skoro masz zasilacz pod 24V to dlaczego nie podepniesz go pod gniazdo zapalniczki?
A jeśli już to proponuję Ci zostawić sobie ten zasilacz i podciągnąć +24V do środka i po problemie.
Ja dysponuję zasilaczem kupionym 7 lat temu, zasilacz jest na napięcie 12V i śmiało można go podłączyć do takiego reduktora, jaki Ty masz zamontowany w aucie.
Niemniej jednak ja bym unikał raczej zasilacza na 12V. Dlaczego? Chodzi o nic innego, jak straty spowodowane redukcją napięcia z 24V na 12V i później na 19(?)V.
a w jaki sposób podlaczyc laptopa jesli zapalniczki nie mamy w kabinie? Trzeba z akumulatora dostarczyć napięcie?
Kupić przetwornicę z 24v na 230v i podłączyć bezpośrednio do akumulatorów.


Cytuj:
(...)a w jaki sposób podlaczyc laptopa jesli zapalniczki nie mamy w kabinie? Trzeba z akumulatora dostarczyć napięcie?
Może przez Bluetooth?
Oczywistym jest, że należy zapewnić źródło zasilania w kabinie. Najprościej to można albo bezpośrednio z akumulatorów (nie polecam tego bo czasem można niechcący uszkodzić kable) albo wyprowadzić 24V wprost z magistrali znajdującej się przeważnie tuż pod tablicą bezpieczników.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: