Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 kwie 2015, 9:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2012, 6:58
Posty: 8
GG: 0

Witam, szybkie pytanie: Czy kierując zestawem o RMC 40 ton i posiadając zezwolenie kategorii I mogę poruszać się drogą powiatową na której ustawiony jest znak o ograniczeniu RMC 8 ton?
Dodam, że czytałem ustawę o transporcie drogowym i dzwoniłem do ITD ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi.


Post Wysłano: 24 kwie 2015, 12:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2015, 13:50
Posty: 7

Zezwolenie kategorii I wydaje zarządca drogi właściwy dla drogi, po której ruch ma być wykonywany. Skoro zatem posiadasz zezwolenie, w którym wskazana jest konkretnie droga na której stoi znak drogowy to moim zdaniem możesz taką drogą się poruszać. Znaki drogowe stawia przecież zarządca drogi więc skoro wydał Ci zezwolenie abyś mógł poruszać się tą drogą to moim zdaniem jest to dopuszczalne.


Post Wysłano: 24 kwie 2015, 16:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2012, 6:58
Posty: 8
GG: 0

Właśnie chodzi o to, jeden Zarząd Dróg Powiatowych wydał mi takie zezwolenie i normalnie tam się poruszam (droga powiatowa + zakaz tonażowy) a w drugim ZDP powiedzieli mi, że mogą mi wydać takie zezwolenie ale i tak nie upoważnia mnie to do poruszania się po danej drodze bo muszę mieć z nimi spisane porozumienie w którym wydają mi zgodę na przejazd.
Dzwoniłem do ITD żeby się dowiedzieć jak to jest dokładnie i inspektor powiedział mi, że jego zdaniem jest tak jak mówią w tym drugim Zarządzie, przy czym zaznaczył, że w przepisach nigdzie nie jest to dokładnie opisane i że zależy na kogo trafię przy ewentualnej kontroli :/


Post Wysłano: 24 kwie 2015, 17:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
mogą mi wydać takie zezwolenie ale i tak nie upoważnia mnie to do poruszania się po danej drodze bo muszę mieć z nimi spisane porozumienie w którym wydają mi zgodę na przejazd.
Wydają pozwolenie, a do tego chcą mieć spisane porozumienie? To oni nie są w stanie się określić czy pozwalają, czy nie? Jak nie pozwalają, to niech nie wydają pozwolenia i niech nie biorą pieniędzy. Co za paranoja.

Napisz oficjalne zapytanie do Policji i ITD. Nie jest to co prawda wiążące, ale przy kontroli możesz pokazać, zawsze może coś pomóc.


Post Wysłano: 25 kwie 2015, 12:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2015, 13:50
Posty: 7

Sytuacja jest troszkę kuriozalna bo występować dwa razy o zezwolenie na przejazd tą samą drogą jest absurdalne. Porozumienie, o którym wspomniałeś to nic innego jak zezwolenie zarządcy drogi na wjazd pod zakaz. Wklejam link poglądowy do wniosku o takie zezwolenie
http://www.ostroleka.pl/urzad/dokumenty ... -13(2).pdf


Post Wysłano: 25 kwie 2015, 12:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

na wniosku o zezwolenie kategorii I czytamy między innymi (w zależności od urzędu wydającego):

"pojazdu nienormatywnego, (lub pojazdów nienormatywnych w liczbie ______) którego (których):
1) wymiary oraz rzeczywista masa całkowita nie są większe od dopuszczalnych
2) naciski osi nie są większe od dopuszczalnych przewidzianych dla dróg, po których mogą się poruszać pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,50 t."


proszę pobrać z sieci ogólnodostępny wzór wniosku i przeczytać

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 25 kwie 2015, 12:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2015, 13:50
Posty: 7

Cytuj:
na wniosku o zezwolenie kategorii I czytamy między innymi (w zależności od urzędu wydającego):

"pojazdu nienormatywnego, (lub pojazdów nienormatywnych w liczbie ______) którego (których):
1) wymiary oraz rzeczywista masa całkowita nie są większe od dopuszczalnych
2) naciski osi nie są większe od dopuszczalnych przewidzianych dla dróg, po których mogą się poruszać pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,50 t."


proszę pobrać z sieci ogólnodostępny wzór wniosku i przeczytać
Co z tego wynika dla omawianego tematu ?


Post Wysłano: 25 kwie 2015, 14:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2012, 6:58
Posty: 8
GG: 0

Cytuj:
Sytuacja jest troszkę kuriozalna bo występować dwa razy o zezwolenie na przejazd tą samą drogą jest absurdalne. Porozumienie, o którym wspomniałeś to nic innego jak zezwolenie zarządcy drogi na wjazd pod zakaz.
Ogólnie nie chodzi o to, że muszę wystąpić dwa razy o zezwolenie tylko o to, że w tym konkretnym wypadku (droga powiatowa + znak zakazu) - zdaniem ZDP i ITD - mogę jeździć po drodze jedynie na podstawie porozumienia z zarządcą drogi.


Post Wysłano: 25 kwie 2015, 18:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Sytuacja jest troszkę kuriozalna bo występować dwa razy o zezwolenie na przejazd tą samą drogą jest absurdalne. Porozumienie, o którym wspomniałeś to nic innego jak zezwolenie zarządcy drogi na wjazd pod zakaz.
Ogólnie nie chodzi o to, że muszę wystąpić dwa razy o zezwolenie tylko o to, że w tym konkretnym wypadku (droga powiatowa + znak zakazu) - zdaniem ZDP i ITD - mogę jeździć po drodze jedynie na podstawie porozumienia z zarządcą drogi.
to lepsi kretyni tam pracują skoro każą Ci dwukrotnie wystąpić o to samo.

zezwolenie wydaje właściwy zarządca drogi dla pojazdów:
a) o wymiarach oraz rzeczywistej masie całkowitej nie większych od dopuszczalnych,
b) o naciskach osi nieprzekraczających wielkości przewidzianych dla dróg o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t;
drogi po których może się poruszać: gminne, powiatowe, wojewódzkie wskazane w zezwoleniu.

znaki na drodze stawia właściwy zarządca drogi i dlatego między innymi potrzebujesz stosowne zezwolenie.
zezwolenie jest wydawane na konkretny odcinek drogi w celi ........np. dojazdu do firmy.(a nie dlatego że chcesz je mieć bo lubisz dużo papierów).

stawiam że za zezwolenie na rok masz opłatę 200 zł (zgodnie z ustawą), a za "porozumienie" chcą przytulić dużo większą kasę.
po to zostały wprowadzone zezwolenia by uniknąć takich sytuacji.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 kwie 2015, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

logicznie można przyznać rację, ale spójrzmy z drugiej strony:
posiadając zezwolenie kat. I można byłoby wjeżdżać na przykład na wrocławską Starówkę gdzie jest zakaz do 3,5t.
na mosty o ograniczeniu np. do 4t itp.
pójdźmy tą myślą dalej: jeżeli mamy zezwolenie na przewóz ładunków ponadnormatywnych o wysokości powiedzmy 5m, to można byłoby przejeżdżać pod wiaduktami o wysokości 3,5m?
bo przecież mamy zezwolenie.

kiedyś na zezwoleniu była określona trasa jaką można było jechać i wszelkie zakazy tonażowe czy wysokościowe były uwzględnione.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 25 kwie 2015, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
logicznie można przyznać rację, ale spójrzmy z drugiej strony:
posiadając zezwolenie kat. I można byłoby wjeżdżać na przykład na wrocławską Starówkę gdzie jest zakaz do 3,5t.
na mosty o ograniczeniu np. do 4t itp.
pójdźmy tą myślą dalej: jeżeli mamy zezwolenie na przewóz ładunków ponadnormatywnych o wysokości powiedzmy 5m, to można byłoby przejeżdżać pod wiaduktami o wysokości 3,5m?
bo przecież mamy zezwolenie.

kiedyś na zezwoleniu była określona trasa jaką można było jechać i wszelkie zakazy tonażowe czy wysokościowe były uwzględnione.
zezwolenie kat 1 jest wydawane na konkretną trasę.
więc Twoje uwagi są czysto teoretyczne.
http://www.um.warszawa.pl/zalatw-sprawe ... atywnego-k
takie są zasady w Warszawie i gdzie indziej też.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 26 kwie 2015, 1:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

czyli wynika z tego, że pytanie zawarte w pierwszym poście jest bezzasadne.
wskazanie w zezwoleniu trasy przez zakaz tonażowy, wysokościowy i inny może wynikać tylko z pomyłki.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 kwie 2015, 2:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Kategoria I (drogi gminne, powiatowe, wojewódzkie)

Zezwolenie tej kategorii jest wydawane w celu umożliwienia dojazdu do i ze wskazanego w zezwoleniu miejsca i uprawnia do ruchu po drodze wskazanej w zezwoleniu. Obejmuje ono pojazdy :

1. o wymiarach oraz rzeczywistej masie całkowitej nie większych od dopuszczalnych,

2. naciskach osi nieprzekraczających wielkości przewidzianych dla dróg o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t.

Zatem przy korzystaniu z dróg dojazdowych do 8 ton nacisku na oś np. do siedziby załadowcy/rozładowcy takie zezwolenie będzie mieć zastosowanie przy zachowaniu dopuszczalnej masy całkowitej.

W zezwoleniach kategorii I dopuszczalne jest przewożenie ładunku innego niż niepodzielny.

Zezwolenie udzielane jest na przejazd drogami gminnymi, powiatowymi, wojewódzkimi, wskazanymi w zezwoleniu. Wydaje je zarządca drogi właściwy dla drogi, po której ruch ma być wykonywany.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 26 kwie 2015, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2012, 6:58
Posty: 8
GG: 0

W ITD i ZDP tłumaczyli mi to w ten sposób, że gdyby na tej drodze nie było znaku zakazu to mógłbym jechać na podstawie zezwolenia I kategorii. Niestety stoi tam znak zakazu (8 ton) no i dlatego muszę mieć porozumienie z zarządcą.

Tak jak pisał kolega wyżej zezwolenie kat. I kosztuje 200 zł a w zamian za wydanie porozumienia chcą żebym w razie czego ponosił część kosztów za ewentualne naprawy drogi ...


Post Wysłano: 26 kwie 2015, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
W ITD i ZDP tłumaczyli mi to w ten sposób, że gdyby na tej drodze nie było znaku zakazu to mógłbym jechać na podstawie zezwolenia I kategorii. Niestety stoi tam znak zakazu (8 ton) no i dlatego muszę mieć porozumienie z zarządcą.

Tak jak pisał kolega wyżej zezwolenie kat. I kosztuje 200 zł a w zamian za wydanie porozumienia chcą żebym w razie czego ponosił część kosztów za ewentualne naprawy drogi ...
szukają jelenia do finansowania i tyle.
zapytaj ich kto postawił ten znak i jaką klasę ma ta droga.
określona klasa drogi ma odpowiedni nacisk na oś itd.....może się okazać że znak ma znaczenie czysto teoretyczne.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: