Cytuj:
Cytuj:
warto pamiętać, że czas spędzony w dyspozycji - tacho ustawione na kopercie możemy zaliczyć do krótkiej pauzy, więc jeśli masz załadunek i trwa to 1,5h, a w tym czasie nie pomagasz w załadunku i możesz leżeć do góry fifitkiem w kabinie mając tacho ustawione na kopercie a nie młotkach to po tych 1,5h możesz jechać śmiało 4,5h bez przerwy.
I jezeli przejade te 4,5h po tym jak nie pomagałem w załadunku to i tak pozostaje mi jeszcze do wyjeżdzenia te 1,5h z tamtego rozliczenia ?
nie można do końca sie zgodzić, że stojąc na kopercie będąc jednocześnie na załadunku (rozładunku) można takie ustawienie tachografu uznać za pauzę.
koperta to "okres gotowości" i jest dokładnie zdefiniowana w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE
- okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas
których pracownik wykonujący pracę w trasie
nie jest zobowiązany pozostawać
na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde
wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W
szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik
wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub
koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu.
- Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika
wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż
przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych
warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach
wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich,
ten fragmencik na czerwono specjalnie podkreśliłem - zostaw samochód na załadunku i opuść stanowisko pracy idąc na cały dzień do miasta - komentarz i reperkusje załdowcy bezcenne, ale byłeś na kopercie.
_________________
nie cytuję postów innych użytkowników