Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 lut 2015, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2006, 22:05
Posty: 422
Lokalizacja: Poznań

Cytuj:
Trzeba się pilnować, stosować do przepisów, bo za jazdę z otwartymi drzwiami w przyczepie znajomy dostał zakaz wjazdu na 6 miesięcy.
Tam pracują specjaliści od wystawiania zakazów kierowców, którzy notabene się z tych zakazów bardzo często cieszą, unikając tym samym podobnych sytuacji do tej, opisanej przez Wojtka :)

Cytuj:
Krótko powiem - kocham Premiumki II, są genialne.
Wojtku, Wojciechu - napiszę tak - od jakiegoś czasu " u nas" zrobiło się bardziej kolorowo, jeśli chodzi o marki, jakie się przewijają przez naszą bazę. Do niedawna ten Twój ukochany ciągnik wiódł prym w naszej flocie, a kierowcom dawał konkretnie popalić, gdy przychodziło im mieszkać w nim po 3,4 i więcej tygodni. Ale naprawdę niewielu powie, że to nie jest wygodne i niefajne auto w kwestii samego prowadzenia i komfortu w czasie jazdy. Do tego naprawdę nie można było się przyczepić. Pomijam oczywiście takie kwestie, jak pewne usterki "wrodzone" w dopiero co odebranych egzemplarzach z Bernarda ;) Samo prowadzenie sprawiało, że to auto dało się lubić.

Pisałeś o Scanii, Mercedesie...każde auto jest inne, każde znajdzie swoich zwolenników i przeciwników. Tak napiszę ;)

P.S.

Może czas najwyższy się gdzieś zjechać w tym Poznaniu,co ? ;)


Post Wysłano: 15 mar 2015, 17:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Może czas najwyższy się gdzieś zjechać w tym Poznaniu,co ? ;)
Czas najwyższy Panie Kolego :twisted:

Podsumowując Premium II i moje "zakochanie".
W piątek powoziłem się Range T, a w sobotę miałem pod nogą Premium 460EEV w automacie z 2013 roku, czyli w zasadzie nówkę. Doskonała okazja by podsumować oba pojazdy.

Efekty? 5x bardziej odpowiada mi Premium II 460 niż nowe Range T.
Range ma zupełnie inaczej zestopniowaną skrzynię, której praca nie do końca mi odpowiada, jest komfortowe i przyjazne kierowcy. Premium ma IDEALNIE zestrojoną z silnikiem skrzynie. Wykorzystuje ona doskonale jego moc, zmieniając biegi w podobnym stylu, w jakim robił bym to w manualu. Bardzo mi się to podoba i jakbym dostał do wyboru na stałe Range 460 i Premium 460, od razu wybrałbym to drugie.

Obrazek
Obrazek

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 04 maja 2015, 10:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Obrazek

Pamiątkowe zdjęcie, wykonane podczas szkolenia na Janusza Transportu.

Przyznaję że kolega Wojtas92 okazał się bardzo pojętnym uczniem, i już podczas pierwszego załadunku po wykładach nie zabezpieczył w ogóle ładunku, co więcej nie chciało się nawet desek poprzekładać wyżej na kłonicy :lol: mnie jako Januszowi z 4-letnim doświadczeniem pozostaje się cieszyć że mamy kolejne zdolne pokolenie :lol:


Post Wysłano: 04 maja 2015, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

:lol: aaahahahahahahahaha mistrz! :lol:
Dziękuję za foto (chyba robione brukselką?) :mrgreen: I do następnego! Choć ostatnio coś Cię nie widywałem w moich rewirach.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 05 maja 2015, 10:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2011, 23:01
Posty: 296
Samochód: Scania 94 260
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Cytuj:
:lol: aaahahahahahahahaha mistrz! :lol:
Dziękuję za foto (chyba robione brukselką?) :mrgreen: I do następnego! Choć ostatnio coś Cię nie widywałem w moich rewirach.
Wojtuś,tak się składa że to teraz ja się stałem posiadaczem tej brukselki :lol: ,ale ten Janusz od Actrosa zdjęcia z pamięci usunął żebym nie był za mądry :lol: :mrgreen:

_________________
"And nothing else matters..."


Post Wysłano: 08 maja 2015, 13:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Jak pewnie kilku z Was zauważyło, ostatnie prawie 2msc śmigałem z 1 osiową naczepką. Pamiątkowe foto:
Obrazek

W maju nie mam czasu jeździć, wracam zapewne w ostatni weekend maja.
Jako, że jeżdżę w Sollnerze już pół roku, to szykuję do małego podsumowania pojazdów Renault, zarówno Range T jak i Premium, bo myślę, że jest o czym pisać. Może do końca maja uda mi się coś naskrobać ;)

Pzdr.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 31 lip 2015, 12:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cześć,
Miałem ostatnio okazję powozić przez tydzień Actrosem MPII z kolegą Mihem. Kabina na sprężynach i 7 lat różnicy między nim a Range T, nie ma więc za wielu podstaw do porównywania obu pojazdów, ale skłoniło mnie to do kilku refleksji na temat Range.


Pierwsze egzemplarze mają już 170-180.000 przebiegu, więc dość sporo, są i takie które dopiero zbliżają się do 120.000km.
NIESTETY jak to z nowymi modelami bywa, chorują one na bolączki wieku dziecięcego i wielu egzemplarzach "coś" już się działo, z przypadków które ja znam osobiście:
- awarie pompki AdBlue - komputer daje nam 2h jazdy od czasu wykrycia usterki, potem odcina moc, ograniczając ją do 15%...
- awarie rozrusznika (bardzo długo kręci, odpala silnik "wkręcając" go na obroty)
- ostatnio sam doświadczyłem - awarie/dziwne zachowanie manetki biegów - z pozycji N nie wrzuca w ogóle biegów, trzeba ją "męczyć" naście razy.

Parę słów o jeździe, wnętrzu, porównanie z Premium. Wszystkie pojazdy w Sollnerze mają zawieszenie zarówno ramy jak i kabiny na poduszkach.
Gdy porównywałem Range do Premium, ta pierwsza wydawała mi się mniej komfortowa, co rzeczywiście potwierdzili także kierowcy, którzy przesiadali się z Premiumek.

1 (-). Range nie lubi do końca naszych dróg. Ciągnik niedobrze znosi poprzeczne nierówności jezdni, ma skłonności do jak to nazywam "zacinania się" = szarpania i podskakiwania jednocześnie. Oczywiście im większy ładunek tym mniej skłonności pojazdu do takich zachowań.
Wydaje mi się, że Premium pod tym względem jest bardziej miękkie, przez co i mnie osobiście bardziej odpowiada.

2 (+). Wspomaganie kierownicy (elektroniczne) jest bardzo wygodne zarówno do manewrowania (dość duża kierownica, łatwość skręcania) jak i do prowadzenia (wydaje mi się, że usztywnia się wraz ze wzrostem prędkości) - układ kierowniczy doskonale reaguje na ruchy kierownicą, prowadzi się precyzyjnie i przewidywalnie = bezpiecznie.

3 (-/+). Fotele - mają dobrą regulację, gdy dobrze się ustawi - amortyzują doskonale, jedzie się komfortowo, jako całokształt są wygodne, nic nie boli nawet po kilku dobrych godzinach podróży. Nie powiem natomiast nic dobrego o samym oparciu-siedzisku i materiale - siedziałem już na lepszych fotelach.

4 (+).
Ergonomia deski rozdzielczej/kierownicy - jest ok. Obsługa funkcji z kierownicy i z manetek wokół niej jest doskonale rozplanowana, wszystko jest pod ręką, bardzo łatwo i intuicyjnie steruje się funkcjami. Gorzej jest już z panelem deski rozdzielczej, ale o tym pisałem na pierwszej stronie tematu - przyciski in plus, umiejscowienie in minus.

5 (+).
Praca układu napędowego w kontekście sterowania nim w trybie półautomatycznym - kolega Mihu trochę przeszkolił mnie na Actrosie automacie, dzięki czemu już w kilku trasach, które odbyłem Range (po tej przejechanej Actrosem) wykorzystywałem/uje w zasadzie 99.9% możliwości sterowania skrzynią i zwalniaczem w trybie półautomatycznym. Dużo lepiej ogarniam temat zwalniacza i sterowania jego mocą po przejściu w manualny tryb skrzyni, zaraz po jego wykorzystaniu znów płynnie przechodzę na automat (to pozwoliło mi ocenić ergonomię sterowania zarówno hamulcem jak i skrzynią (2 osobne manetki), która to erogomia jest w tym przypadku w Range wzorowa), potwierdza mi się to też w realnym obniżeniu zużycia paliwa o średnio nawet 1-2l.

6.
Spalanie - z tego co zauważyłem rozrzut spalania na nowych Range w naszej firmie jest dość spory - od 24 do 30l na 100km.
Nie są to szałowe wyniki, ale wiem, że przy dobrym wykorzystaniu możliwości Range, w miarę regularnych tonażowo ładunkach, oraz umiarkowanym terenie jest szansa na realne spalanie w granicach 21-22l/100km.

7. Podsumowanie.
Trudno Range T porównywać do samochodów 7 lat starszy, wręcz nie powinno się tego robić, bo jest to kolosalny przeskok generacyjny i jakościowy (tu jeszcze dodam, że spasowanie wnętrza w Range -wzorowe), ale już porównanie Range T 2014 do Premium 2012-2013 ma jakieś uzasadnienie.
I tak - gdyby chcieć złożyć Renówkę idealną - ergonomię sterowania pojazdem chciałbym z Range T, układ jezdny - z Range T, komfort jazdy z Premium, fotele, podłokietniki i łóżko - z premium.

Wynik Premium 2013 kontra Range T 2014 to jak dla mnie 2:2.

Pozdrawiam :)

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 29 cze 2016, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Odkurzam temat łopatą.

Pierwsza partia Range T, która przyszła w 2014 roku i przez którą powstał ten temat, właśnie wraca do Renault i jest wymieniana no nowe maszyny.
Stare przejechały w Sollnerze między 240 a 260.000km, nie obyło się bez przygód z bateriami, z lodówkami, z mechaniką (pompmy Adblue), w jednym egzemplarzu przy 90tkm zatarł się silnik (mimo, że wszystko według komputerów było "ok".) został na gwarancji wymieniany na nowy.

Nowe są wyposażone identycznie jak poprzednie tzn. Silnik 460, skrzynia aut., Optiroll, klima postojowa, skórzana kierownica, komfortowe fotele x2, lodówka, leżanka z funkcją półki itd. Zmieniły się tylko naklejki...

Gdy ją wczoraj odbierałem miała 17,9km na liczniku :mrgreen:
Obrazek
Obrazek


Pojeździłem ostatnie kilka miesięcy Premium 460 2013 rok (na własne życzenie :lol: ) - pod względem komfortu pracy jest to przepaść w porównaniu do Range T, przyznaję to mimo mojej wielkiej sympatii do Premiumki...

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 29 cze 2016, 12:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

I dalej wyglada jak by jej ktos z buta w maske wjechal, ale to kwestia gustu ;) czy sa jakies zmiany w nowej Reni w stosunku do modelu z 2014 roku? Wczoraj ogladalem nasze nowe Volvo ktore odbieram za tydzien i jest troche kosmetycznych zmian w porownaniu do modelu z 2015roku ;) kosmetycznych ale ladnych!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 30 cze 2016, 9:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Bardzo ładne Renatki, fajnie im w czerwonym. :D Anteny opuszczacie na dół? Ja dałem na max-a w dół, tyle, że znowu jak wiatr to napierdzielają o spoiler. :roll: Widziałem u jednego to miał założone takie małe antenki, też musze tak zrobić.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 30 cze 2016, 14:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sty 2006, 21:14
Posty: 99
Samochód: Renault Magnum 460 DXI E5
Lokalizacja: Poznań

Piękne te Wasze nowe Renie :D

Wczoraj o 21.20 na węźle Komorniki była scena jak do zdjęcia z folderu Renault Trucks lub Twojej firmy, a mianowicie jedno Renault z nowymi naklejkami włączało się do ruchu w kierunku zachodnim, a drugie opuszczało A2. Jedno z nich miałem okazję lepiej widzieć, ale Twojej tabliczki w nim nie dojrzałem.

Jak ten czas szybko leci- ledwie wypatrywałem Renault T w barwach Sollnera, które były prawdziwą nowością, a tu już wymiana...

_________________
POLSKA--->NORWEGIA--->POLSKA
POLSKA---> SZWECJA --->POLSKA

Renault Trucks


Post Wysłano: 01 lip 2016, 13:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
czy sa jakies zmiany w nowej Reni w stosunku do modelu z 2014 roku?
Ulepszenia "bolączek wieku dziecięcego", ale będąc w salonie wyczytałem w folderze, że Range właśnie przechodzi pierwszy facelifting (zmieniają spoiler dachowy, dokładkę pod zderzak) ale w zasadzie tylko pod kątem jeszcze większej aerodynamiki, nic rewolucyjnego z zewnątrz.
Cytuj:
Anteny opuszczacie na dół?

Nic nie ruszane, a widzę też na moich starszych zdjęciach, że w partii która przyszła pod koniec 2015 roku antenki ustawione są jeszcze bardziej jak "czułki" :mrgreen:
Obrazek
Cytuj:
Wczoraj o 21.20 na węźle Komorniki była scena jak do zdjęcia z folderu Renault Trucks lub Twojej firmy, a mianowicie jedno Renault z nowymi naklejkami włączało się do ruchu w kierunku zachodnim, a drugie opuszczało A2. Jedno z nich miałem okazję lepiej widzieć, ale Twojej tabliczki w nim nie dojrzałem.
Pawle, na węźle Komorniki i na węźle Poznań Wschód można takie sceny z naszymi autami (Sollner/Logeo) zobaczyć regularnie, sam miałem okazję w paru takich uczestniczyć, albo oglądać z osobówki jak chłopaki się mijali. :) Fajnie musiało wyglądać to o czym piszesz, bo takie nówki robią wrażenie.
Trochę się miajliśmy przez ostatnio tydzień na drodze, bo w sumie chyba 20 sztuk było wymienianych.
Cytuj:
Jak ten czas szybko leci- ledwie wypatrywałem Renault T w barwach Sollnera, które były prawdziwą nowością, a tu już wymiana...
Dokładnie to samo pomyślałem o tym temacie, dopiero co go zakładałem, a to już 3 partia Range w Sollnerze...
Pierwsze przyszły w połowie 2014 roku, do dziś przejechały od 240-280tys., kolejna partia (jeszcze w barwach Sollnera) przyszła pod koniec 2015 roku (5 lub 10 sztuk) i to właśnie jedna z nich jest na zdjęciu w tym poście. Właśnie te najstarsze z 2014 roku zostały teraz wymienione na nowe (te już oklejone w barwy spółki matki - Logeo), chyba 20 sztuk, bo z tego co pamiętam tyle w 2014 odbierał Sollner.

Wypatruj, bo kręcę się regularnie "wokół komina", czasem też poza granicami PL. ;)

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: