Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lip 2015, 15:27
Posty: 1
Samochód: scania R420 6x2

Witam
Mam problem ze swoja Scania R420 euro 5 6x2 z retarderem, od jakiegoś zasu ok 6 miesięcy w układzie chłodzenia wytraca mi się jakaś maź , zawiesina koloru rdzy, już 2 razy czyściłem układ jest lepiej ale nie jest jeszcze czysty. Co to może być , gdzie szukać przyczyny ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2006, 0:27
Posty: 53

Witam

jeśli robi się brązowy płyn to do wymiany są tulejki pod pompowtryskami

jeśli jesteś zainteresowany wymianą to zadzwoń lub napisz na PW

mogę je wymienić bez wyjmowania głowic

numer tel masz na PW


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2011, 16:44
Posty: 45
GG: 0
Samochód: scania

a jakiego płynu używasz? U mnie w Scanii 164 był taki objaw po zalaniu Glixolu z opoltransu. Płukałem układ 2 razy i zalałem płynem Borygo Premium ma atest Dafa na pierwszy wlew i narazie po upływie roku jest ok. Odnośnie łusek pompowtryskiwacza kolor w zbiorniczku byłby chyba taki jaskrawo pomarańczowy ale nie wykluczone że kolega wyżej ma rację.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witam.
Przerabiałem podobne problemy w kilku magnumach ale nie koniecznie musi być to ten sam problem.Rdzawy płyn robił się w przypadkach o których pisze z racji złej eksploatacji silników. Niedogrzane przez padnięte termostaty,za niskie ciśnienie w układzie chłodzenia,za niska temperatura krzepnięcia płynu chłodniczego i przegrzania czego efektem było występowanie zjawiska kawitacji, czyli odrywaniem milikawałków z których wykonane są bloki głowice tuleje przez bąbelki powietrza jakie się wytrącają w płynie chłodniczym w czasie drgań silnika. Bąbelki te implodują do środka z taką siłą że są w stanie ingerować w/w elementy. Płyn ma kolor rdzy w zbiorniczku i zagłębieniach układu osadza się coś w rodzaju mazi.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Witam

jeśli robi się brązowy płyn to do wymiany są tulejki pod pompowtryskami

jeśli jesteś zainteresowany wymianą to zadzwoń lub napisz na PW

mogę je wymienić bez wyjmowania głowic

numer tel masz na PW
A to ktoś zdejmuje do tego celu głowice ? :?

Po mojemu to ci kolego puszcza chłodnica retardera, w scanii retarder chodzi na czerwonym oleju ATF, stąd rdzawy czerwony nalot.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2006, 0:27
Posty: 53

Witam
jeśli jesteś niedouczony i nie znasz procedury w Scania jak książka pisze odnośnie wymiany tulejki pod wtryskiem to nie pisz bzdur

więc zapraszam do lektury procedur Scania - Multi

jeśli chodzi o inne marki jak np. silniki Volvo jest procedura wymiany bez zdejmowaniu głowicy.

tulejka w Volvo jest - miedziana lub mosiężna a w Scani jest stalowa


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Witam
jeśli jesteś niedouczony i nie znasz procedury w Scania jak książka pisze odnośnie wymiany tulejki pod wtryskiem to nie pisz bzdur

więc zapraszam do lektury procedur Scania - Multi
Nie pajacuj z tym multi, bo procedura to jedno, a to jak się robi to drugie. Byle oszołom potrafi sobie ten program ściągnąć, jest go pełno w sieci.
W scanii zdjęcie głowicy trwa tyle co wymiana klocków, czasem nie warto się męczyć.
Cytuj:
jeśli chodzi o inne marki jak np. silniki Volvo jest procedura wymiany bez zdejmowaniu głowicy.

tulejka w Volvo jest - miedziana lub mosiężna a w Scani jest stalowa
Mam oryginalny zestaw narzędzi VOLVO do wymiany obsad pompowtryskiwaczy, a procedurę z Impacta jak chcesz to ci udostępnie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: