Strona 142 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1140 141 142 143 144162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 lip 2015, 0:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 cze 2014, 13:40
Posty: 46
Samochód: DAF XF105
Lokalizacja: Gdynia

Wpiszcie sobie w google 12/561/2006 WE i poczytajcie. Ciekawe rzeczy są opisane, do czego dwunastka służy, jak i kiedy można się na nią powoływać. W firmie nie mogą przewidzieć że w czasie odpoczynku na parkingu ktoś ci każe przestawić auto, że parkingi pozapychane i nie masz gdzie stanąć itp pierdoły z którymi na codzień mamy do czynienia. Nie można naduzywac, choć ustawa nie mówi ile razy w miesiącu czy nawet tygodniu możesz z powołania się na 12 skorzystać. Mało tego, nie ma nawet słowa o tym ile np możesz czas jazdy przedłużyć. Opisujesz np dojazd do najbliższego, bezpiecznego miejsca parkowania. Ok. A kto ocenia które miejsce jest bezpieczne? Warto o tym artykule poczytać, jak i kiedy stosować, jak dokonać opisu.

_________________
Oby każdy wyjazd zakończył się szczęśliwym powrotem do rodziny


Post Wysłano: 23 lip 2015, 13:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Zaczynam codziennie jazdę o 7 rano dzisiaj skończę o 16 w tym jazdy będę miał 3.5 h oraz w międzyczasie odpoczynek dzienny dzielony 15 plus 30 minut. Czy mogę ruszyć dnia następnego już o godzinie 4 rano czyli będę miał 12 h odpoczynku ale ruszam niby 3 h przed skończeniem 24 h. Czy tak można?
Jak nie skracałem dobowych odpoczynków to mogę i skrócić do 9 h i ruszyć o 1 w nocy?
Dzięki za podpowiedź.


Post Wysłano: 23 lip 2015, 13:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

można, skoro pauza zrobiona to możesz zacząć nowy okres, niedorzeczne byłoby czekanie aż miną 24h od zaczęcia poprzedniego.

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 31 lip 2015, 14:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2012, 20:34
Posty: 42
GG: 121345
Samochód: ford

Mam pytanie co do pauzy dzielonej 45min
Czy to prawda że 15min trzeba zrobić do 3h jazdy?
Zazwyczaj robiłem tak że jechałem 4h, robiłem pauzę 15min potem przestawiałem się pod inną rampę (jakieś 2-3minuty) i tam robiłem kolejną część 30minut.
tacho normalnie zerowało mi czas jazdy ale właśnie zasłyszałem że po tych 4h nie moge już robić dzielonej pauzy, czy to prawda?


Post Wysłano: 31 lip 2015, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Weź metalowy, zamiast gumowego młotek i palnij w czółko tego od którego to usłyszałeś.
Swoją drogą nie przestaje mnie zadziwiać jak kierowca zawodowy może nie znać minimalnych podstaw dotyczących jego pracy.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 31 lip 2015, 16:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2012, 20:34
Posty: 42
GG: 121345
Samochód: ford

Szukałem w przepisach i nic o tym nie znalazłem, a jak mówi mi to ktoś kto jeździ 10 lat to traktuje to poważnie i wole się zapytać niż strzelić gafę.


Post Wysłano: 31 lip 2015, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2008, 16:32
Posty: 142
Samochód: 2545
Lokalizacja: Szczecinek

Post Wysłano: 31 lip 2015, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Mam kolejne pytanie.
"Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu 24-godzinnych okresów, liczonych od ostatniego tygodniowego odpoczynku. W okresie dwóch następujących po sobie tygodniowych okresach odpoczynku kierowcy przysługują dwa regularne odpoczynki trwające po 45 nieprzerwanych godzin lub jeden regularny (minimum 45 godzin) oraz jeden skrócony trwający 24 godziny. Przy czym należy pamiętać, że kierowcy skrócony tygodniowy czas odpoczynku przysługuje 9-godzinna rekompensata, która musi zostać oddana najpóźniej przy trzecim tygodniowy odpoczynku występującym po odpoczynku skróconym"

Na czym dokładnie polega oddanie rekompesaty?
Powiem tak jeżdżę od poniedziałku od godziny 7 i dalej bywa różnie z czasem pracy raz 5 h a raz 12 h pracy. W jeździe zawsze wyrabiam się w 9h.
Jeżeli mam odebrać odpoczynek tygodniowy regularny to oznacza że w sobotę musze skończyć pracę maksymalnie o godzinie 3 rano aby wykręcić 45 h przerwy do północy z niedzieli na poniedziałek?
Lub jeżeli chodzi o skrócony odpoczynek tygodniowy muszę zakończyć pracę do godziny 24 w sobotę?
W obu przypadkach nie ważne jest to że zaczynam pracę o godzinie 7 rano ponieważ tydzień według przepisów trwa pomiędzy poniedziałkiem 00.00 do niedzieli 23.59.

Jeżeli dobrze rozumiem i dobrze napisałem i chce odebrać rekompensatę 9-cio godzinną w (powiedzmy) odrazu kolejnym tygodniu to muszę skończyć już w piątek o godzinie 18 ?

Powiedzmy że przez 4 tygodnie zaczynałem w poniedziałki o 7 rano i jeżdziłem codziennie z sobotą włącznie (czyli 6 okresów 24 h) do godziny 11. To mam łagodnie mówiąc brak 2 regularnych odpoczynków tygodniowych?

Cytuj:
Weź metalowy, zamiast gumowego młotek i palnij w czółko tego od którego to usłyszałeś.
Swoją drogą nie przestaje mnie zadziwiać jak kierowca zawodowy może nie znać minimalnych podstaw dotyczących jego pracy.
Bardzo wiele zależy od firmy. Ja latam wokół komina i możecie nie wierzyć ale kursy kursami a życie swoje, nawet nie ma kogo zapytać o takie szczegóły. A na radiu jak sie pytam kierowców to wiedza kończy się na pauzach dziennych lub udają że zasięg na cb się skończył bo przecież się nie przyzna że nie wie.
Tu na forum chociaż jest natychmiastowa weryfikacja i dyskusja.
Zapraszam do dyskusji.


Post Wysłano: 31 lip 2015, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Mam kolejne pytanie.
"Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu 24-godzinnych okresów, liczonych od ostatniego tygodniowego odpoczynku. W okresie dwóch następujących po sobie tygodniowych okresach odpoczynku kierowcy przysługują dwa regularne odpoczynki trwające po 45 nieprzerwanych godzin lub jeden regularny (minimum 45 godzin) oraz jeden skrócony trwający 24 godziny. Przy czym należy pamiętać, że kierowcy skrócony tygodniowy czas odpoczynku przysługuje 9-godzinna rekompensata, która musi zostać oddana najpóźniej przy trzecim tygodniowy odpoczynku występującym po odpoczynku skróconym"

Na czym dokładnie polega oddanie rekompesaty?
Powiem tak jeżdżę od poniedziałku od godziny 7 i dalej bywa różnie z czasem pracy raz 5 h a raz 12 h pracy. W jeździe zawsze wyrabiam się w 9h.
Jeżeli mam odebrać odpoczynek tygodniowy regularny to oznacza że w sobotę musze skończyć pracę maksymalnie o godzinie 3 rano aby wykręcić 45 h przerwy do północy z niedzieli na poniedziałek?
Lub jeżeli chodzi o skrócony odpoczynek tygodniowy muszę zakończyć pracę do godziny 24 w sobotę?
W obu przypadkach nie ważne jest to że zaczynam pracę o godzinie 7 rano ponieważ tydzień według przepisów trwa pomiędzy poniedziałkiem 00.00 do niedzieli 23.59.

Jeżeli dobrze rozumiem i dobrze napisałem i chce odebrać rekompensatę 9-cio godzinną w (powiedzmy) odrazu kolejnym tygodniu to muszę skończyć już w piątek o godzinie 18 ?

Powiedzmy że przez 4 tygodnie zaczynałem w poniedziałki o 7 rano i jeżdziłem codziennie z sobotą włącznie (czyli 6 okresów 24 h) do godziny 11. To mam łagodnie mówiąc brak 2 regularnych odpoczynków tygodniowych?

Cytuj:
Weź metalowy, zamiast gumowego młotek i palnij w czółko tego od którego to usłyszałeś.
Swoją drogą nie przestaje mnie zadziwiać jak kierowca zawodowy może nie znać minimalnych podstaw dotyczących jego pracy.
Bardzo wiele zależy od firmy. Ja latam wokół komina i możecie nie wierzyć ale kursy kursami a życie swoje, nawet nie ma kogo zapytać o takie szczegóły. A na radiu jak sie pytam kierowców to wiedza kończy się na pauzach dziennych lub udają że zasięg na cb się skończył bo przecież się nie przyzna że nie wie.
Tu na forum chociaż jest natychmiastowa weryfikacja i dyskusja.
Zapraszam do dyskusji.
masz rozpocząć odpoczynek regularny lub skrócony najpóźniej po 6 okresach 24 godzinnych od zakończenia ostatniiego oodpoczynku regularnego lub skróconego.
jak zaczynasz pracę w poniedziałek o 7.00 to najpóxniej w niedzielę o 6.59 musisz rozpocząć odpoczynek tygodniowy. wtedy robisz minimum 24 godz. (masz zaliczony odpoczynek skrócony) lub minimum 45 godzin wtedy masz zaliczony odpoczynek regularny.
pamiętaj o tygodniowym czasie pracy kierowcy wynikajacym z przepisów KP.
i patrząc po tym co napisałeś masz naruszenie czyli brak odpoczynku tygodniowego.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 01 sie 2015, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2011, 18:26
Posty: 254
GG: 117176
Lokalizacja: Ire

W którym momencie wbijam na tacho prom/pociąg? Po wciśnięciu pauzy juz na promie?
Załóżmy, że pod promem pauzuje 2 godziny, potem 8 promu i min 1 po promie.

Radek Wrodarczyk


Post Wysłano: 01 sie 2015, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Powiedzmy czekasz na prom 2h. Wjeżdżasz, wbijasz pauzę i opcję prom. Następnie zjeżdżasz i po zatrzymaniu pauza dajesz tylko. Na wjazd i zjazd łącznie masz 1h.

Od momentu zatrzymania przed promem liczysz 12h (11h pauzy + 1h na wjazd/zjazd). Pamiętaj, że musisz się zmieścić w 13h czasu pracy przed promem, żeby zamknąć się w dobie.


Post Wysłano: 04 sie 2015, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2014, 4:52
Posty: 17
GG: 111111

Czy zgodne z przepisami jest ,jazda od 7 rano do 16,w tym jest przerwa o godzinie 10(30minutowa),i tak 14 dni pod rząd potem weekend wolny i znów to samo ?


Post Wysłano: 04 sie 2015, 21:57

Cytuj:
Czy zgodne z przepisami jest ,jazda od 7 rano do 16,w tym jest przerwa o godzinie 10(30minutowa),i tak 14 dni pod rząd potem weekend wolny i znów to samo ?
Jakim pojazdem?


Post Wysłano: 05 sie 2015, 9:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2014, 4:52
Posty: 17
GG: 111111

wywrotką


Post Wysłano: 05 sie 2015, 16:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Czy zgodne z przepisami jest ,jazda od 7 rano do 16,w tym jest przerwa o godzinie 10(30minutowa),i tak 14 dni pod rząd potem weekend wolny i znów to samo ?
niezgodne.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 05 sie 2015, 16:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

A wyjeżdżasz na drogi, czy tylko i wyłącznie na budowie jeździsz pod koparką?


Post Wysłano: 16 sie 2015, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

We wtorek mam pojechać w podwójnej obsadzie. Sam kierowca który jedzie to po 144 godzinach, musi zrobić pauzę weekendową. Jeżeli pojadę w podwójnej obsadzie to po ilu godzinach razem z kolegą powinniśmy zrobić pauzę weekendową ? Czas jazdy liczy się tak samo jak w pojedynczej obsadzie np. w danym tygodniu kierowca może pojechać do 56 godzin żeby nie przekroczyć dwutygodniowy czas pracy ?


Post Wysłano: 16 sie 2015, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2015, 17:26
Posty: 121
Samochód: DAF CF
Lokalizacja: Olsztyn/Dobre Miasto

Sluchajcie szybkie pytanie. Czy pauzę weekendową musze zrobić dopiero po 6 okresach czy mogę wczesniej ?

Dajmy na to jadę 3 okresy i weekend 45h później jadę 2 okresy i 45 h i później 6 okresów o znów weekend. Za każdym razem pauza 45 h

_________________
Osobisty blog

http://tnijurl.com/dc93d995a045/


Post Wysłano: 17 sie 2015, 12:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 mar 2013, 10:43
Posty: 23
Lokalizacja: Szczecin

Najpóźniej po 6. Mozesz zrobić wvzesniej.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 17 sie 2015, 13:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2014, 4:52
Posty: 17
GG: 111111

Cytuj:
A wyjeżdżasz na drogi, czy tylko i wyłącznie na budowie jeździsz pod koparką?
wyjezdzam ,cała brygada tak jezdzi jakieś 20 wywrotek ,fakt ze jest duzo przestojów czasem po 20-30 minut także tych przerw jest ale miałem właśnie wątpliwości czy to jest zgodne z przepisami

Jak powinien przebiegać prawidłowo czas pracy w takim wypadku ? Ja się domyślam jak ale dla pewności napiszcie .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 142 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1140 141 142 143 144162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: