Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 sie 2015, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Panowie...jestem po wymianie żarówek w postojówkach. Na obudowie lampy jest napisane "D2S 35W", jak wiadomo jest to oznaczenie rodzaju palnika. Czy jest to również potwierdzenie, że lampa jest przystosowana do Zenonów?


Post Wysłano: 21 sie 2015, 11:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Tak. Spryskiwaczy nie masz?


Post Wysłano: 21 sie 2015, 17:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Tak. Spryskiwaczy nie masz?
Się okazuje, że jednak nie...na obudowie są jeszcze oznaczenia 'HC' i 'HR' co oznacza halogenowe mijania i halogenowe drogowe. Jak lampa jest przystosowana do ksenonu to powinno być oznaczenie 'DC'/ 'DR' - ksenonowe mijania/ ksenonowe drogowe...O oznaczeniach dla Zenonów nic nie piszo... :mrgreen:


Post Wysłano: 21 sie 2015, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

To masz oznaczenie ksenonu na lampie i halogenu? To akurat prawda, że powinno być raczej oznaczenie HC/HR, ale czemu jeszcze oznaczenie żarówki ksenonowej na kloszu?


Post Wysłano: 21 sie 2015, 19:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 21:15
Posty: 134
GG: 1
Samochód: FH 12 460

Cytuj:
To masz oznaczenie ksenonu na lampie i halogenu? To akurat prawda, że powinno być raczej oznaczenie HC/HR, ale czemu jeszcze oznaczenie żarówki ksenonowej na kloszu?
Ponieważ klosze są gładkie i przystosowane do palników jak i żarówek. Podejrzewam że lampy się niewiele różnią (o ile się różnią). Wiec nawet jakby wsadził Zenona to nikt by się nie przyczepił.

Wysłane z mojego GT-I9505

_________________
:)


Post Wysłano: 21 sie 2015, 20:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Nie zgadzam się.
Klosze gładkie wymagane są zarówno przy lampach halogenowych jak i ksenonowych. Czasy kiedy klosz był żebrowany minęły wraz z żarówkami H1. Druga sprawa to czy lampa jest z soczewką (reflektor projekcyjny), czy z lustrem parabolicznym. I do jednego i do drugiego możesz włożyć żarówkę halogenową (H7) lub palnik ksenonowy (D2R lub D2S).

Bardzo możliwe, że lampa różni niewiele albo wcale. Niemniej bardzo ważne jest, czy ma homologacje na ksenon czy na halogen. Bez homologacji nie możesz legalnie używać takiego źródła światła. To jest podstawa to tego, żeby się "przyczepić", np. zabrać dowód. Nie mówiąc o ewentualnych problemach w przypadku kolizji czy wypadku, gdyby taki wątek wypłynął.


Post Wysłano: 21 sie 2015, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 21:15
Posty: 134
GG: 1
Samochód: FH 12 460

Cytuj:
Nie zgadzam się.
Klosze gładkie wymagane są zarówno przy lampach halogenowych jak i ksenonowych. Czasy kiedy klosz był żebrowany minęły wraz z żarówkami H1. Druga sprawa to czy lampa jest z soczewką (reflektor projekcyjny), czy z lustrem parabolicznym. I do jednego i do drugiego możesz włożyć żarówkę halogenową (H7) lub palnik ksenonowy (D2R lub D2S).

Bardzo możliwe, że lampa różni niewiele albo wcale. Niemniej bardzo ważne jest, czy ma homologacje na ksenon czy na halogen. Bez homologacji nie możesz legalnie używać takiego źródła światła. To jest podstawa to tego, żeby się "przyczepić", np. zabrać dowód. Nie mówiąc o ewentualnych problemach w przypadku kolizji czy wypadku, gdyby taki wątek wypłynął.
Może dlatego klepali identyczne lampy pod halogen i ksenonowe, ponieważ stały się bardziej uniwersalne, co obniżało koszty produkcji.
Jakby nie patrzeć, zeszliśmy trochę z tematu. Moim zdaniem regeneracja soczewek plus dobre żarówki powinny pomóc, ewentualnie jakieś palniki jak chcesz robić szał. ;)

Wysłane z mojego GT-I9505

_________________
:)


Post Wysłano: 28 sie 2015, 21:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Ja ostatnio praktykuje jazdę na przeciwmgłowych jako dziennych, bo w Premium są obok siebie i trzeba wiedzieć, które mają świecić. Jeden policmajster zezował na nie, ale nie mógł się zdecydować i w końcu mnie nie ściągnął.
Bo był jakiś wybitnie lewy dzienne nie świecą się z pozycjami a halogeny tak :wink:
U mnie w scanii dzienne świecą wraz z postojowymi :)

W TGA też

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: