Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 sie 2015, 17:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witam
Jak w temacie w układzie jest czujnik który wysyła sygnał do kasety abs/ebs informując o nacisku na siodło czyli nacisku na tylną oś - system powiązany z eecu vecu itd
Gdzieś na forum przeczytałem ale niem mogę znaleźć tego postu ktoś napisał że po obniżeniu zawieszenia czyli zmniejszenie ciśnienia w poduszkach osłabła siła hamowania.Wydaje się to logiczne.
Zastanawiam się cz obniżenie zawieszenia ma wpływ również na moc auta pomimo że w układzie silnika jest czujnik doładowania?


Post Wysłano: 27 sie 2015, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Jeśli to automat to odbić się to może na doborze przełożeń.


Post Wysłano: 27 sie 2015, 20:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Z tego co słyszałem to jak czujnik ma ma większe napięcie to będzie mocniejszy,np.w pierwszym xf zmienili nam masę własną ciągnika na 12t i raz że auto wyraźnie mocniejsze i spalanie spadło o 2 litry,wiem co mówię bo tylko tata tym autem jeździł,przed i po programowaniu :)


Post Wysłano: 28 sie 2015, 11:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Witam
Jak w temacie w układzie jest czujnik który wysyła sygnał do kasety abs/ebs informując o nacisku na siodło czyli nacisku na tylną oś - system powiązany z eecu vecu itd
Gdzieś na forum przeczytałem ale niem mogę znaleźć tego postu ktoś napisał że po obniżeniu zawieszenia czyli zmniejszenie ciśnienia w poduszkach osłabła siła hamowania.Wydaje się to logiczne.
Zastanawiam się cz obniżenie zawieszenia ma wpływ również na moc auta pomimo że w układzie silnika jest czujnik doładowania?
Do regulacji siły hamowania EBS nie jest potrzebne ciśnienie w poduszkach .


Post Wysłano: 28 sie 2015, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Zatem jakie zadanie spełnia wspomniany przeze mnie czujnik nacisku siodła lub jak ktoś woli osi tylnej?
Wydawało mi się że zastępuje on mechaniczny korektor siły hamowania kaseta ebs biorąc odczyt z tego czujnika który przestawiany jest ciśnieniem powietrza z poduszek zmienia ciśnienia na zaworach w zależności od ilości ładunku?chyba że się mylę?


Post Wysłano: 28 sie 2015, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Zatem jakie zadanie spełnia wspomniany przeze mnie czujnik nacisku siodła lub jak ktoś woli osi tylnej?
Wydawało mi się że zastępuje on mechaniczny korektor siły hamowania kaseta ebs biorąc odczyt z tego czujnika który przestawiany jest ciśnieniem powietrza z poduszek zmienia ciśnienia na zaworach w zależności od ilości ładunku?chyba że się mylę?
Jak dla mnie ma wpływ. Wczoraj ładując miałem włączony bieg. Wstępnie była 3 jak nasypałem kilka ton auto samo zrzuciło na 2. Do tego czuć wyraźnie kiedy hamulec łapie mocniej kiedy słabiej.


Post Wysłano: 28 sie 2015, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Zatem idąc dalej zastanawiam się cz kaseta ebs wysyła również sygnał do np ecu lub vecu aby system zwiększył dawkę paliwową cz jednak odbywa się to tylko poprzez redukcję biegów tak jak piszesz?


Post Wysłano: 29 sie 2015, 8:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

EBS to nie abs i nie działa dobierając siłę hamowania zależnie od nacisku na oś .
System EBS działa w ten sposób że kierowca wciskając pedał hamulca żąda konkretnego opóznienia i sterownik EBS tak reguluje ciśnienie w siłownikach aby te opóznienie zapewnić .
Przykładowo przy ABS wciskając przy pustym pojezdzie hamulec do końca możemy uzyskać max ciś. takie jak ustawione na korektorze przykładowo 4 bar , natomiast EBS może podać pełne ciśnienie zasilania .


Post Wysłano: 29 sie 2015, 11:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Dominik zdajesz sobie sprawę jak ebs poda ci max. ciśnienie na pustym zestawie w ciągniku na zakręcie. Zanim abs zadziała ty nie będzisz miał tyłu kabiny. Gdzieś musi być mierzone ciśnienie powietrza w poduszkach na ciągnącej. Jeszcze jedno, abs a siła hamowania są dwa inne układy nie mające ze sobą wiele wspólnego mimo że często są umieszczone w jednej obudowie- tylko po to żeby wymienić całość jak siądzie drobiazg.


Post Wysłano: 29 sie 2015, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Reasumując abs jest systemem odpowiedzialnym za nieblokowanie się kół w czasie hamowania ebs ma za zadanie korygować ciśnienia wychodzące na siłowniki wysyłając sygnał do modułów osi tylej przedniej itd z odpowiednim wyprzedzeniem za pomocą kasety abs/ebs po wcześniejszym otrzymaniu sygnału z czujnika nacisku osi tylnej. W sumie oprogramowanie obu tych systemów umieszczone jest w tej samej kasecie.
Ale chodziło mi o to cz kaseta abs/ebs która odbiera sygnał od czujnika nacisku siodła osi zmienia tylko parametry hamowania - a czy przypadkiem nie wysyła ona również informacji do kasety silnika lub innej celem zwiększenia dawkowania paliwa?


Post Wysłano: 29 sie 2015, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Do sterowania i-siftem jest potrzebny sygnał z poduszek żeby dobrać bieg, a czy do silnika to już trzeba pytać dalej.


Post Wysłano: 29 sie 2015, 23:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Dominik zdajesz sobie sprawę jak ebs poda ci max. ciśnienie na pustym zestawie w ciągniku na zakręcie. Zanim abs zadziała ty nie będzisz miał tyłu kabiny. Gdzieś musi być mierzone ciśnienie powietrza w poduszkach na ciągnącej. Jeszcze jedno, abs a siła hamowania są dwa inne układy nie mające ze sobą wiele wspólnego mimo że często są umieszczone w jednej obudowie- tylko po to żeby wymienić całość jak siądzie drobiazg.
Pokaż mi w którym miejscu jest czujnik ciśnienia w dafie na EBS . Wciśnij tam hamulec na pustym pojezdzie i sprawdz ciśnienie na siłownikach .
Polecam lekturę np. na stronie wabco inform .


Post Wysłano: 30 sie 2015, 0:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

"Odczyt obciążenia osi nie jest już konieczny . Poślizg różnicowy , który zmienia się wraz z obciążeniem pojazdu , jest odbierany przez czujniki prędkości kół i oceniany przez moduł centralny , który również uruchamia zawory ." Dla niedowiarków cytat z instrukcji wabco ebs str. 22 .


Post Wysłano: 30 sie 2015, 11:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Dominik może i tak jest nie przeczę ale w modulatorze ebs wabco naczepa są czujniki ciśnienia, w tym jeden od poduszek. W starych typach zewnętrzny, w nowych wewnętrzny. A wszystkich w środku jest chyba z 5-6. Gdyby były lepsze bez czujników to by nie komplikowali sobie życia.Volvo w przypadku odłączenia ebs hamuje normalnie a według siebie powinno dostawać max ciśnienie na siłowniki.


Post Wysłano: 30 sie 2015, 16:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Mówimy tu o EBS w ciągniku nie w naczepie a to trochę inna historia . Nie zapominaj że EBS w ciągniku steruje też hamulcami naczepy i robi to w ten sposób żeby siła sprzęgu była jak najmniejsza .
Po odłączeniu EBS lub jego awarii system elektroniczny zostaje odłączony i jest hamowanie czysto pneumatyczne .
Zakładając taką sytuację że w ciągniku skończyły się klocki zostały tylko blachy , co się stanie przy naciśnięciu hamulca ,
sterownik EBS poda max ciśnienie aby spowodować rządane opóznienie bez znaczenia czy będzie pusty czy pełny .


Post Wysłano: 30 sie 2015, 18:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Może masz rację ale ja nie wyobrażam sobie że przy pustym ciągniku ebs daje max. ciśnienie na siłowniki przy lekkim hamowaniu. Bezwładność części jest zbyt duża żeby hamulce zdążyły odpuszczać.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: