Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 wrz 2015, 22:02
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1935
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

od kilku dni intensywnie przeszukuje portale z ogłoszeniami i powoli mnie już głowa zaczyna bolec :evil: . Chce kupić Dafa 105.460 SSC z manualna skrzynia biegów i retarderem z lat 2009-2011. Sa to kryteria konieczne ale dobrze by było żeby jeszcze był na 80tkach i max przebieg +/- 600k :lol: Czy w ogóle jest możliwe żeby coś takiego wyhaczyć do 130000 pln? Czy raczej to marzenia ściętej głowy albo takie rzeczy tylko w Daleszycach?

Generalnie szukam na polskich portalach tj otomoto,allegro,olx,gratka czy sa jeszcze jakieś większe portale z tego typu sprzetem w .pl?
Z zagranicznych to tylko mobile.de

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 10 wrz 2015, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Na trucks.nl może coś znajdziesz


Post Wysłano: 10 wrz 2015, 22:22
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

www.bastrucks.nl - tam zerkni również :)

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 11 wrz 2015, 7:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2015, 23:53
Posty: 17

A sprawdzałeś w DBK? Mają od groma DAFów w tych rocznikach i cenach które podałeś.
Wanicki też ma ale jakoś nie wierzę mu po tym jak przyblokowało mi klocki i trochę je przypiekło to chcieli mi wymieniać łozysko klocki i tarcze za bagatela 9 tys. Skończyło się na naprawie siłownika hamulca i nowych klockach.


Post Wysłano: 11 wrz 2015, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Za te pieniądze powinieneś coś znaleźć. Na zachodzie ciężko będzie znaleźć manual, więc raczej szukaj u nas. Niestety przebiegi w większości są 'dotknięte'. Patrz czy nie było wymieniane tacho. Jak nie a ktoś skasował na szybko, zrób wydruk z tacho np. sprzed dwóch miesięcy. Często wychodzą ciekawe rzeczy ;)
Ogólnie kupując samochód z tych lat, z tym przebiegiem musisz się przygotować raczej na wszystko. Jeśli sprzęgło jest oryginalne to zaraz do wymiany, tak samo wtryski, paski itp. Zastanów się czy nie warto dołożyć / pożyczyć trochę i za 170-180 znajdziesz auto z realnym przebiegiem 350-500, które na pewno będzie pewniejsze a i wybór większy.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 12 wrz 2015, 1:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

W poszukiwaniu takiego samochodu, na 100% odpuściłbym auto z Holandii - powód? Bardzo częste "kalibracje" liczników a nawet wręcz zamienianie tachografów od innych ciężarówek.


Post Wysłano: 12 wrz 2015, 14:33
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1935
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

czy może mi ktoś wytłumaczyć co to jest zwalniacz silnikowy MX i jak to się ma w porównaniu z retarderem?

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 12 wrz 2015, 17:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3323
Lokalizacja: eu

Cytuj:
czy może mi ktoś wytłumaczyć co to jest zwalniacz silnikowy MX i jak to się ma w porównaniu z retarderem?
Zakładając, że retarder jest to normalny seks, to zwalniacz jest niczym seks przez majtki...
Przy pełnym obciążeniu coś pobuczy i tyle... Na pusto coś tam spowolni...

PS: tu masz definicję: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zwalniacz


Ostatnio zmieniony 12 wrz 2015, 17:58 przez dies_nefastus, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 12 wrz 2015, 17:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Hamulec silnikowy i tyle

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 12 wrz 2015, 19:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Hamulec silnikowy i tyle

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Tylko, że to już całkiem rozsądny ten hamulec silnikowy. Z pełnymi tonami, przy redukcji o 1 bieg już naprawdę fajnie hamuje, np. z Packa w Austrii zjeżdżałem bez hamulca zasadniczego (ponad 7-mio kilometrowy zjazd).


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 14:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
Cytuj:
czy może mi ktoś wytłumaczyć co to jest zwalniacz silnikowy MX i jak to się ma w porównaniu z retarderem?
Zakładając, że retarder jest to normalny seks, to zwalniacz jest niczym seks przez majtki...
Przy pełnym obciążeniu coś pobuczy i tyle... Na pusto coś tam spowolni...

PS: tu masz definicję: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zwalniacz
:lol: :lol: :lol:
Dla takich tekstów czasem warto coś przeczytać na tym forum.


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 14:30

Cytuj:
W poszukiwaniu takiego samochodu, na 100% odpuściłbym auto z Holandii - powód? Bardzo częste "kalibracje" liczników a nawet wręcz zamienianie tachografów od innych ciężarówek.
"Przekręt" licznika zrobi każdy tachografiarz. Wystarczy wiedzieć do kogo iść i jak zagadnąć. W DAFie (nie wiem jak w innych markach) przebieg pojazdu brany jesz z tachografu do jednostki centralnej. Można zatem, posługując się urządzeniem do legalizacji tachografu wpisać sobie dowolny przebieg i po sprawie.

Jeździłem 460-tką ATe z 2013 roku. Nie wiem co Holendrzy pomajstrowali w tym MX-ie, ale trzymał i to całkiem przyzwoicie. Dla przykładu podam tylko: zjazd z przełęczy Huta KLIK w stronę N. Sącza, 30 palet z wodą mineralną "duża" czwórka, obroty w granicach 1800-2000 /min - bez używania hamulca roboczego. Byłem w lekkim szoku, ponieważ wcześniej jeździłem 105.410 i tam to był on chyba tylko dla ozdoby...
Teraz w 460 E6 też jest MX i można powiedzieć, że zachowuje się niemalże identycznie, jak ten z ATe.


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 15:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

Cytuj:
Cytuj:
W poszukiwaniu takiego samochodu, na 100% odpuściłbym auto z Holandii - powód? Bardzo częste "kalibracje" liczników a nawet wręcz zamienianie tachografów od innych ciężarówek.
"Przekręt" licznika zrobi każdy tachografiarz. Wystarczy wiedzieć do kogo iść i jak zagadnąć. W DAFie (nie wiem jak w innych markach) przebieg pojazdu brany jesz z tachografu do jednostki centralnej. Można zatem, posługując się urządzeniem do legalizacji tachografu wpisać sobie dowolny przebieg i po sprawie.
Dokładnie tak, jak mówisz. Tylko później wychodzą "kwiatki" i jest wzajemne przerzucanie winy.
Co do zamiany, to się spotkałem z tym już kilkanaście razy (co ciekawe, nie były to "super-okazje dla Polaka lub Rumuna", tylko auta w normalnym przedziale cenowym lub nawet odrobinę wyżej), że albo tachograf był zamieniony (DAF XF105 z tachografem Volvo) i ZAWSZE brakowało kilkaset tysięcy kilometrów (zazwyczaj 250-350 tyś km, choć raz widziałem, że była "szafa przekręcona" o zaledwie 40 tyś km).
Uprzedzę kolejne pytanie - tak, miały ważne przeglądy holenderskie (APK).

Ja na pewno z bardzo dużą ostrożnością, podszedłbym do auta z rejestracją holenderską nawet, że będzie miało nl style, malunki czy inne "głupoty".


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 22:27
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1935
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

bardzo dziękuje za wskazówki :) na pewno je wykorzystam.
Mam jeszcze pytanie, czy można jakoś poznać czy tacho było wymieniane i czy można wymazać historie w tachu z czasu jak auto było jeszcze przed ewentualna "poprawka"? Po wielu przemyśleniach muszę tylko kabinę zmniejszyć bo jednak pod patelnie SSC będzie zbyt podatna na bujanie i uszkodzenie zawieszenia :/

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 13 wrz 2015, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Pierwsza legalizacja jest chyba zapisana w tachografie. Jak pokrywa się z rejestracją samochodu to można przyjąć z jakimś tam marginesem błędu, że tacho nie było wymieniane.


Post Wysłano: 14 wrz 2015, 9:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Auto w takim wyposażeniu jakim szukasz z 2011r może mieć wylatane 800tyś, nie patrzeć na przebieg tylko na stan faktyczny.
Mamy 2009 z super przebiegiem 580tyś, nie bity z zachodu i non stop coś. Mamy też 2007r i ma 950 w kołach nic się nie dzieje.
Auto zadbane a wypucowane idzie odróżnić.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 22 wrz 2015, 10:21
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1935
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Witam, Daf zakupiony :) co prawda nie ssc i ciut większy przebieg ale zrobil wrażenie wartego zakupu. Bardzo dziekuje za wszystkie posty tutaj. Mysle ze niedlugo bedzie do "opaczenia" w garazu. Pozdro

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 22 wrz 2015, 12:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Napisz tutaj jakie to auto i dlaczego wybrałeś akurat to. Jeszcze komuś się przyda :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: