Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 kwie 2010, 1:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Cytuj:
Ale odczyt spalania z komputera mija się z celem. Trzeba zatankować do pełna zrobić kółko zalać do pełna i wtedy wyjdzie średnie zużycie :)
Miałem Iveca Eurostar 420 koni ten zwykły euro 2 motor to po kraju uczciwemu wychodziło około 35 litrów w dwie strony średnio 20~24 tony ładunku.
W Ivecu bardzo łatwo dobić do 40 litrów, 14 litrowy silnik + ciężka noga i gotowe :)
Wskazanie zużycia paliwa przez komputer w Stralisie jest bardzo dokładne. Tolerancja błędu 1-2%. Pomiar zużycia paliwa nie jest dokonywany poprzez przepływomierz ale na wtryskach.

Stralisy mają silniki 8,10 lub 13 litrów. nie ma silnika 14l.
Jak masz ciężką nogę to w każdym samochodzie zrobisz wysokie spalanie.


Post Wysłano: 03 maja 2010, 20:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Nie rozumiem jak kolego kastyk go nie możesz sprawdzić inaczej...To co wogóle go nie tankujesz?Zawsze wsiadasz do zatankowanego?
Rzadko tankuję w trasie, a mój domowy przepływomierz nie jest certyfikowany.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 10 gru 2013, 20:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2013, 20:24
Posty: 24

panowie jeżdżę stralisem E4 silnik cursor 10 spalanie po kraju trasy max 90km spalanie było 42 ale nie dogrzewał się silnik czy termostat mógł mieć coś do spalania ?
znajomy ma 350 trasy te same silnik cursor 8 zazwyczaj lata z beczką ja z wanną on w 350 ma spalanie ok 32-34 czy to dobrze>?


Post Wysłano: 18 gru 2013, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Mi w trakkerze spalanie spadlo po wymianie termostatu znacznie. Nie kupuj wkladow do termostatu tylko odzaluj na caly kompletny. Wada byla w obudowach i stad z nimi problemy. Stralis cursor 10 430 pali mi na jeszcze krotszych trasach pod wywrotka 32-34

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 18 sty 2014, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

O spalaniu mozna ksiazke napisac jak w kazdym aucie.
Takie udalo mi sie osiagnac minimalne z lekkim ladunkiem.....

Obrazek

Generalnie z calego zycia auta mam 29.4
Z ostatnich 40 tysiecy mam 25.2 dodam ze jezdze full ecodrive i rzadko mi sie spieszy w innym wypadku conajmniej 2 litry w gore a ladunki to 8-18t.
Wszystko zalezy od nogi ladunku i trasy to jest oczywiste, ja zaladuje Katowice-Dortmund lekko i spali 22 litry ktos inny zaladuje Katowice-Zakopane 24t i spali pewno 60 na setke...


Post Wysłano: 23 sty 2014, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Mi takie wyszlo na padnietej turbinie, caly czas na odcieciu jak prowadzilem Stralisa z niemiec z naczepa wywrotka (nie mialem zaciagnietej plandeki a burta prawie 2m wiec opur tylna klapa ladny tez robila. Fajne te nasze auta tylko jeszcze mentalnosc ludzi zmienic co do marki :) ale z czasam sie to zmieni.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 04 lis 2015, 14:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2013, 22:52
Posty: 23

Kurde a moje spalanie z całego życia Trakkera to średnie 54,0
Jest to 6x6, ale przeciez aż tyle nie powinien spalać ?


Post Wysłano: 04 lis 2015, 23:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Kurde a moje spalanie z całego życia Trakkera to średnie 54,0
Jest to 6x6, ale przeciez aż tyle nie powinien spalać ?
Podaj ile ma mth nakręcone ... Jak chociaż połowę życia na wykopie spędził to inaczej nie wyjdzie.
Druga sprawa - tachograf nie od niego z przebiegiem o 1/3 niższym i już wychodzi to co wychodzi :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 05 lis 2015, 4:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2012, 12:26
Posty: 77
Samochód: Stralis 460
Lokalizacja: Bad Rothenfelde

Pierwsze 2 tys za mną, E6 460 km. Cały czas w zasadzie 26-28 t na plecach i spalanie 31,3 l. Dyspozytor zadowolony ;-)

Xperia Z1 Compact über TapaTalk

_________________
A - 28.07.17r. B - 13.02.01r. C - 27.11.09r. CE -15.11.12r. T - 15.11.12r. KW - 15.11.2012r.


Post Wysłano: 05 lis 2015, 13:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Bardzo duzo zalezy od pory dnia...
Wczoraj 7,5t spalilo mi do Pragi 26,8 :? jazda miedzy godzina 10 a 18
Tydzien temu 8t spalilo 27,0 :? znow pomiedzy 10 a 18
Dawniej jezdzilem przewaznie godzina 17 - 1 w nocy to z tymi ladunkami wychodzilo 24,5 - 25,5 tylko spokojnie nie wiecej niz 80...bo na odcieciu to i 2 litry wiecej.
Takze lipa z ta jazda za dnia jesli chodzi o ekonomie bo o czasie to nawet nie wspominam.


Post Wysłano: 05 lis 2015, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2013, 22:52
Posty: 23

Cytuj:
Cytuj:
Kurde a moje spalanie z całego życia Trakkera to średnie 54,0
Jest to 6x6, ale przeciez aż tyle nie powinien spalać ?
Podaj ile ma mth nakręcone ... Jak chociaż połowę życia na wykopie spędził to inaczej nie wyjdzie.
Druga sprawa - tachograf nie od niego z przebiegiem o 1/3 niższym i już wychodzi to co wychodzi :)
Jesli dobrze pamiętam ma cos okolo 7500 h nabite, tylko ze on więcej asfaltu widzi jak wykopów, większość jego życia
to jest praca na wolnych obrotach i np. kopanie rowów


Post Wysłano: 05 lis 2015, 23:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Kurde a moje spalanie z całego życia Trakkera to średnie 54,0
Jest to 6x6, ale przeciez aż tyle nie powinien spalać ?
Podaj ile ma mth nakręcone ... Jak chociaż połowę życia na wykopie spędził to inaczej nie wyjdzie.
Druga sprawa - tachograf nie od niego z przebiegiem o 1/3 niższym i już wychodzi to co wychodzi :)
Jesli dobrze pamiętam ma cos okolo 7500 h nabite, tylko ze on więcej asfaltu widzi jak wykopów, większość jego życia
to jest praca na wolnych obrotach i np. kopanie rowów
Podaj dokładnie przebieg i mth .

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 06 lis 2015, 10:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2013, 22:52
Posty: 23

[/quote]Podaj dokładnie przebieg i mth .[/quote]

139777 km
6907,4 h


Post Wysłano: 07 lis 2015, 11:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Podaj dokładnie przebieg i mth .[/quote]

139777 km
6907,4 h[/quote]

To auto trasy nie widzi po tym co podałeś. Na takie godziny w transporcie lokalnym się robi ponad 300tyś km, a na wywrotce jeżdżącej tylko w koło komina ponad 200tyś też wyjdzie. Także spalanie które podałeś jest całkowicie normalne na taką eksploatacje, w takich warunkach się nie liczy na 100km, a na godziny ile pali.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 09 lis 2015, 12:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2013, 22:52
Posty: 23

Jak mam po całym dniu ponad 4 godziny jazdy na tacho to jest max, jak mowie większość jego jazdy to jest praca na wolnych obrotach i podjazdy po kilka metrów do przodu albo do tylu. Jeszcze zaobserwowałem jedna rzecz, jak chodzi na wolnych tak z godzinkę to potem przy odjeździe pójdzie chmura na niebiesko i dalej zero dymu


Post Wysłano: 09 lis 2015, 13:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Jeszcze zaobserwowałem jedna rzecz, jak chodzi na wolnych tak z godzinkę to potem przy odjeździe pójdzie chmura na niebiesko i dalej zero dymu
Normalna rzecz. Ewentualnie możesz mu przegazować od czasu do czasu, bo na wolnych obrotach każdy jeden silnik nie przepali całej wachy.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 09 lis 2015, 14:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2013, 22:52
Posty: 23

Cytuj:
Cytuj:
Jeszcze zaobserwowałem jedna rzecz, jak chodzi na wolnych tak z godzinkę to potem przy odjeździe pójdzie chmura na niebiesko i dalej zero dymu
Normalna rzecz. Ewentualnie możesz mu przegazować od czasu do czasu, bo na wolnych obrotach każdy jeden silnik nie przepali całej wachy.
A na niebiesko to nie olej ?? A może na czarno, nie wiem :roll:


Post Wysłano: 09 lis 2015, 17:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Niebiesko to olej, ale Rossi ma rację, że po dłuższym chodzeniu na biegu jałowym silnik może zakopcić na niebiesko. Zbiera się po prostu olej, który na biegu jałowym nie jest w całości zgarnięty przez pierścienie, ani przepalony.


Post Wysłano: 10 lis 2015, 14:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Kiedy filtr odmy byl wymieniany? Bo takie wlasnie efekty daje jak jest niedrozny...


Post Wysłano: 11 lis 2015, 10:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2013, 22:52
Posty: 23

Cytuj:
Kiedy filtr odmy byl wymieniany? Bo takie wlasnie efekty daje jak jest niedrozny...
wszystkie oleje i filtry przy obsłudze na zimę byly wymieniane, poza adblue bo nie mogę tego odkręcić


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: