Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Witam!

Do tej pory w naszym leciwym Mercedesie mieliśmy założony osuszacz (bez zrzutu powietrza) powietrza Knorr i za nim zwykły zawór regulacji ciśnienia.

Obrazek Obrazek

Obrazek

Bardzo prosty jedno wejście z osuszacza, wylot powietrza na zewnątrz, i wyjście z zaworu dalej na układ.
Jako, że te zwykły zawory wytrzymują max rok, zakupiłem zawór Knorr DR3502. Tylko, że on ma więcej wyjśc... :/

Zawór wygląda miej wiecej tak samo. Wejście, wyjście, zrzut. Ale ma jeszcze dwa mniejsze miejsca na podłączenie czegoś...? Co tam trzeba podłączyć? Zaślepić? Przecież tamten nie miał...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Edit:

Po podłączeniu tylko wlotu i wylotu zawór nie działa. Wcale nie zrzuca powietrza. Z tych małych wyjść (23 i 4) nie idzie powietrze ni nic...


1- Wejście z osuszacza
21- Wyjście dalej na układ
22- Mały zbiornik powietrza (po co on jest wogl potrzebny?)
23- NIE WIEM
4- NIE WIEM

Nie wiem co robić...

Obrazek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

omiń na próbę osuszacz i może to będzie działać.
być może ten zbijak ciśnienia nie jest przystosowany do pracy z osuszaczem tylko powinien mieć dodatkowy zbiorniczek, w który leje się płyn przeciw zamarzaniu układu.
oglądając jeszcze zdjęcia wydaje mi sie że dotychczasowy zbijak ciśnienia jest ze stara lub jelcza.
a co jest przyczyną że "wytrzymuje tylko rok"??

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Wyjście 23 i 4 należy zaślepić mały zbiornik zbiornik jet potrzebny żeby zawór co chwila nie otwierał i zamykał wydmuchu im mniejszy tym szybciej po wydmuchu zacznie pompować w układ.Sprawdź czy nie zamieniłeś wejścia z wyjściem na układ bo osuszać przed tym zaworem jest bez sensu powinien być za nim żeby osuszał tylko powietrze idące w układ i jak wydmuchuje powietrze miał czas na wchłonięcie wilgoci.Może być też ustawiony na znacznie wyższe ciśnienie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zbiornik na powietrze powinien mieć 5 litrów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Czy zaslepione czy nie nic się nie dzieje. Nawet próbowałem dać ciśnienie w te wejścia i nic... Powietrze ucieka wtedy dołem...

Regulowalem też, oporowo w jedną i w drugą i nic... Nie zrzuca...

Daje max 10atm więcej się boję.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

te 10 atm pokazuje manometr podłączony do zaworu bezpośrednio czy zegar na desce?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Zegar przed tym zaworem. Na desce prawie 11


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

czyli między osuszaczem i zaworem - tak.
na dotychczasowym zaworze miałeś blaszkę z numerem - jak jest czytelny to napisz co tam jest i może numer z blaszki nowego zaworu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pytanie na ile jest przewidziana sprężarka w samochodzie, jeśli na 8 bar to żebyś tymi eksperymentami nie zniszczył sprężarki
Możliwe że ten nowy zawór jest fabrycznie na 10 bar a nie 8 i dlatego nie otwiera a sprężarka ledwo dyszy i np przepuszcza kompresję przez pierścienie do układu smarowania

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Pytanie na ile jest przewidziana sprężarka w samochodzie, jeśli na 8 bar to żebyś tymi eksperymentami nie zniszczył sprężarki
Możliwe że ten nowy zawór jest fabrycznie na 10 bar a nie 8 i dlatego nie otwiera a sprężarka ledwo dyszy i np przepuszcza kompresję przez pierścienie do układu smarowania
popatrz na zdjęcie nowego zaworu 8,1 bar.

może tak być że "nowy" zawór jest uszkodzony - nowe zawory chyba mają kolor aluminium, a nie malowane na czarno.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zawór jest nowy
Musisz mieć podłączony dodatkowy zbiornik aby zawór prawidłowo pracował skoro masz wyjście na dodatkowy zbiornik

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

do czego potrzebny jest ten dodatkowy zbiornik powietrza?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z tego właśnie zbiornika zawór spuszcza powietrze z układu gdy osiągnie właściwe ciśnienie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

aha, zawsze miałem wrażenie że to sam zawór się otwiera, ale może to taka konstrukcja mercedesa ( zawsze mieli dobra pomysły).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przy każdym normalnym osuszaczu z zaworem spustowym masz zbiornik 5 litrów podłączony do osuszacza
Dlatego się dziwię u ciebie i wywalił bym ten stary osuszacz i osobny zawór spustowy i zamontował typowy osuszacz który będzie prawidłowo osuszał powietrze.
Montaż osuszacza za zaworem spustowy nic nie daje bo niema którędy pozbyć się wody z układu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

takie konstrukcje jak ma ten mercedes były w latach 80-90 potem zaczęły wchodzić normalne osuszacze z bańką i zaworem spustowym.
ja na miejscu kiepskiego też bym założył normalny osuszacz z aworem spustowym i działało by bez zastrzeżeń.
ewentualnie starą sprawdzoną konstrukcję ze stara.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Cytuj:
czyli między osuszaczem i zaworem - tak.
na dotychczasowym zaworze miałeś blaszkę z numerem - jak jest czytelny to napisz co tam jest i może numer z blaszki nowego zaworu.
Tak dokładnie. Do tej pary był zawór ze stara (zdjęcia pierwszy post)
Cytuj:
Pytanie na ile jest przewidziana sprężarka w samochodzie, jeśli na 8 bar to żebyś tymi eksperymentami nie zniszczył sprężarki
Możliwe że ten nowy zawór jest fabrycznie na 10 bar a nie 8 i dlatego nie otwiera a sprężarka ledwo dyszy i np przepuszcza kompresję przez pierścienie do układu smarowania
Sprężarka Knorra 2-3 lata temu po wymianie na nową, bije elegancko bez zadyszki do tych 10atm, i ja już gaszę auto, aby nic się nie stało.
Cytuj:
Zawór jest nowy
Musisz mieć podłączony dodatkowy zbiornik aby zawór prawidłowo pracował skoro masz wyjście na dodatkowy zbiornik
Również dodatkowy zbiornik podłączałem i doooopa...


Znalazłem u siebie jeszcze jeden zawór regulacji ciśnienia wabco, po dokładnych oględzinach okazało się, że tych dwóch wyjść wogl nie ma, tzn są. Ale nawet nie ma w nich gwintu, aby cokolwiek przykręcić. Więc to atrapa.

Tutaj jest jeden wabco i widać, że coś jest przykręcone w te dwa miejsca, ale uj wie co...

http://allegro.pl/5638-zawor-regulacji- ... 78771.html

Jutro oddam ten zawór do pneumatyka i niech mi sprawdzi na wyższym ciśnieniu czy puści. Może on puszcza dopiero na 12atm? Ogólnie chyba będę szukał kompletnego osuszacza Knorr... Może używany? W razie czego grzałkę mam na 100% sprawną. A jak podłączyć osuszacz? Wyjście, wejście, dodatkowy zbiornik, i przewód elektryczny do grzałki? To wszystko?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dokładnie jak piszesz podłączasz nowy osuszacz z zaworem spustowym
Grzałka to opcja w osuszaczu, najwyżej grzałkę przelorzysz
Może być używany byle na 8 bar

Co do śruby regulacyjnej jak ją wkrecasz to zwiekszasz ciśnienie otwarcia zaworu

Na tym zdjęciu z aledrogo to zaślepki są wkrecone

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Dobra, to walić ten regulator.

Zamawiam osuszacz. Znalazłem jedynie 3, które na 99% zrzucają przy 8 atm. Reszta jest albo na 12,5 albo bez tabliczek, albo nie widać numerów...


Knorr LA8015
http://allegro.pl/renault-midliner-s150 ... 74172.html

Według tej rozpiski:

http://www.ayala.com.uy/Files/Utilidade ... 0KNORR.pdf

Powinien być ok? Bo tam jest "Safety valve pressure [bar]" - 13 "Unloader cut-out pressure [bar] or Signalled (S)" - 8,6 czyli trzyma te 8,6 ATM? Czy 13? :?

-------

Wabco 432 410 083 0
http://allegro.pl/scania-4-380-zawor-os ... 52018.html

czyli wedłog tego:
http://www.martextruck.pl/Media/files/f ... 0Wabco.pdf

"432 410 083 0 Ciśnienie odłączania 9.3 bar. Grzałka: 24 V. Złącze elektryczne dla Scanii, WABCO Pojemnik M 39×1.5, 13 bar"

Czyli zrzuca przy 9,3? Czy 13? :?

I chyba taki jak mam L2000:

Knorr LA6221
http://allegro.pl/osuszacz-powietrza-ma ... 64945.html

Ten na pewno mi trzyma w L2000 8atm ;)

Dobrze myślę?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: