Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 gru 2015, 15:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2015, 14:56
Posty: 4
Samochód: Actros

Witam

Jakiś czas temu kupiłem solówkę - Actrosa z 2000 roku, bardzo fajne auto jak do tej pory jeździ się świetnie ;) Nie podoba mi się w nim jednak izoterma, jest trochę "umęczona" a obecnie nie będę inwestował w nową dlatego chciałbym ją trochę odnowić. Poniżej kilka zdjęć:

http://zapodaj.net/bd04db8a508ac.jpg.html
http://zapodaj.net/34886aeab24ac.jpg.html
http://zapodaj.net/86b7a6ee8b6e6.jpg.html
http://zapodaj.net/d7f59bd093952.jpg.html

Co polecacie z tym zrobić? Chodzi głównie o rdzę na dole... Wyczyścić i pomalować np. na niebiesko (kabina jest niebieska) taki pasek powiedzmy 30-40cm wysokości przez długość całej izotermy. Jeśli pomalować to co będzie najlepsze do tego? Może głupie pytania ale nigdy nic takiego nie robiłem ;)


Post Wysłano: 02 gru 2015, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Nie ma tragedii. Trzeba wyczyścić i pomalować. Jak nie wiesz jak to zrobić to najlepiej oddaj do lakiernika, chyba, że chcesz się nauczyć to poczytaj na forum lakierniczym jak to się robi.


Post Wysłano: 03 gru 2015, 9:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2015, 14:56
Posty: 4
Samochód: Actros

Właśnie widzę, że na tych zdjęciach to bardzo ładnie ta moja izoterma wygląda, korzystniej niż w rzeczywistości ;)


Post Wysłano: 08 gru 2015, 18:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dobrze wyczyścić ewentualnie wypiaskować dobrze doszlifować papierem.
Farba to najlepiej podkład reaktywny na to podkład akrylowy na koniec farba akrylowa lub poliuretanowa ( tańsza). Na koniec obkleił bym tą izoterme taśmą konturową i jest jak nówka wprost z Daleszyc :mrgreen:

_________________
MAN


Post Wysłano: 12 gru 2015, 18:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2015, 14:56
Posty: 4
Samochód: Actros

Dzięki za odpowiedź. Czyli wyczyścić cały kontener a rdzę zeszlifować papierem ściernym, potem dwa podkłady i malowanie na biało. A na koniec obkleić taśmą konturową i temat skończony. Wydaje się proste tylko ciekawe kiedy czas będę mieć na to wszystko. A mógłbyś mi powiedzieć jakie mniej więcej byłyby koszty tego wszystkiego? I ile litrów będę potrzebował tych podkładów i farby? Możesz nawet wysłać linki do aukcji na allegro ;)

Pozdrawiam


Post Wysłano: 12 gru 2015, 18:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Druga technologia to epoksyd i na to poliuretan. Oczywiście po wcześniejszym oczyszczeniu.
Podjedź do mieszalni, podasz powierzchnie i ci powiedzą ile tego potrzebujesz. Natomiast potrzebujesz pistolet, do polakierowania tego wszystkiego.


Post Wysłano: 12 gru 2015, 22:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2015, 14:56
Posty: 4
Samochód: Actros

Kolego, a coś takiego?
http://allegro.pl/farba-lakier-poliuret ... 93381.html

Czy jednak lepiej osobno podkład i potem dopiero lakier?


Post Wysłano: 12 gru 2015, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Myślę, że za dużo. W mieszalniach sprzedają na setki i kosztują takie lakiery zazwyczaj kilkanaście zł/100ml. Podjedź, porozmawiaj z ludźmi, doradzą Ci na pewno. Poczytaj też karty techniczne lakierów na stronach producentów, np. na stronie Novola. Będziesz wiedział jaka jest orientacyjna wydajność.


Post Wysłano: 24 gru 2015, 14:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Druga technologia to epoksyd i na to poliuretan.
I tej wersji bym się trzymał :)
Nie wiem czy jesteś w stanie to wyczyścić ręcznie - piaskarka by robote zrobiła to pewne, ale może listki na kątówkę i /lub "włosy murzyna" . Podkłade epoksyd z 2 warstwy pistoletem ,a przed tym małym pędzelkiem w rant łączenia dołu z bokiem, następnie masą uszczelniającą (np Boll ) za kleić ten rant łączenia i farba nawierzchniowa poliuretan czy jakaś inna przemysłowka.
Epoksyd można z akrylem czy poliuretanem stosować mokre na mokre. Mniej roboty a efekt praktycznie ten sam.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 24 gru 2015, 23:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2008, 19:26
Posty: 234
GG: 7884187
Samochód: MAN 35.414MAN 27.403,MAN TGA 26.480
Lokalizacja: BSK

Również polecam [poliuretan na wierzch. W tym roku pomalowałem z bratem 3 nasze wywrotki. Wiadomo, że w wywrotce przy załadunku lakier się obija. Po pomalowaniu poliuretanem jest super. Obić nie widać póki co, a nawet jeśli kamieniem wybrzuszyło od wewnątrz kipra to lakier nie odpadł. Jednej wywrotki nie pomalowaliśmy i później w sezonie zabrakło czasu, a była malowana 2 lata temu chlorokauczukiem i jest od załadunków tak poobijana, że wam nie pokaże bo wstyd.

_________________
Roboty ziemne i drogowe, wynajem maszyn budowlanych.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: