Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2015, 11:20
Posty: 2

Witam, mógł by ktoś podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego rodzaju ciągnika, w jaką markę najlepiej się wstrzelić, euro 5

niskopodwozie jakie ma ciągać to 4 osiowy wielton z hydraulicznymi najazdami o dopuszczalnej ładowności 45800kg , 1 oś podwieszana 1 oś skrętna

praca będzie na terenie kraju jak również lokalnie 'w okół komina, ' ładunki raczej 20 - 38 ton
'


Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 11:40 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Przeniesiono do odpowiedniego działu


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2008, 5:32
Posty: 19
GG: 7477389
Samochód: Actros MpIII 2546

Osobiście jeżdżę Actrosem 2546 mp3, co ważne przy 6x2 to najważniejszą rzeczą to podnoszona włóka, osobiście, najlepszym rozwiązaniem było by boggy (tylna włóka), bez podnoszenia osi w zimie będzie nie wesoło w szczególności na pusto w miarę lekki przód naczepy ciężki tył, do tego oś wleczona konia stawia duży opór (na bocznych przyśnieżonych drogach najlepiej mieć łańcuchy sekcyjne na podorędziu. W actrosie nie mam podnoszenia osi tylko upuszczanie powietrza przy semi była tragedia, przy tiefbecie 3 linie osiowe na pendelX idzie przeżyć, dzięki temu że balkonem można się dociążyć ( w semi wieltona nie będziesz miał takiego bajeru). Kolejna rzecz to moc na pewno powyżej 450 koni najlepiej by było coś koło 500 (w firmie gdzie jeszcze pracuję jeździłem Axorem 1840 z semi 3 osiowym nootebooma spalanie wachało się koło 50-55l (waga zestawu 20ton + około 30t ładunku) potem Przyprowadziłem Actrosa 6x2 mimo dodatkowej osi to 460 koni zrobiło swoje spalanie spadło do 45, teraz przy tiefbecie waga na pusto 30T plus od 8 do 42 ładunku spalanie wychodzi koło 50l. Jeśli ktoś lubi Many to pod podwozie rozważyłbym mana tgx 6X2/4H (hydro drive) bardzo ciekawe rozwiązanie, ale z tym musisz pytać się ludzi co tym jeżdżą.
Jeszcze odnośnie osi pchanej to dobrze żeby była skrętna.
I jeszcze jedno jak chcesz mieć wszystko tip top to odstępstwo w dowodzie na dmc 60T
Oprócz pracy etatowej na Gabarytach w firmie budowlanej od 1,5 roku mam palelkę z volvem fh460 e3, którą kumpel gania a i ja od czasu do czasu się przejadę, po harakterystyce silnika i skrzyni i shift volva stwierdzam że dużo lepiej do podwozia się volvo nadaje niż mesiek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Jakie przebiegi robicie rocznie na takiej robocie?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2015, 11:20
Posty: 2

dopiero zaczynam sezon takze na razie zerowe , w dalszym ciagu szukam ciagnika , lepiej oska w srodku czy z tylu podnoszona, ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: