Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 gru 2015, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witam
Skrzynia zf została na pełnych biegach.
Po kliknięciu w kabinie klawisza na małą pojawia się sterujące powietrzne z w/w przełącznika na kostce przy skrzyni ale po naciśnięciu sprzęgła słychać syk uciekającego powietrza z kostki spod zaślepki.Po powrocie pstrykiem na dużą i naciśnięciu sprzęgła cisza ale wiadomo jest na pełnym biegu nie ma się co przełączać ale nie słychać też uciekającego powietrza.
Moje pytanie -szukać przyczyny w kostce z której schodzi powietrze cz rozbierać skrzynię aby dostać się do tłoka połówek???


Post Wysłano: 23 gru 2015, 10:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Odkręć kostkę od skrzyni i zobacz wtedy czy kostka przełącza powietrze na wyjściu z kostki na skrzynie biegów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 gru 2015, 10:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witam
Kostkę podmieniłem na nową i to samo.


Post Wysłano: 23 gru 2015, 13:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Uszczelniacz tłoka do wymiany

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 gru 2015, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Tak przypuszczałem :?
Roboty sporo bo zf-ka z intarderem ehhh.... :(
Dzięki za potwierdzenie diagnozy.


Post Wysłano: 16 sty 2016, 0:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
Co prawda post pod postem ale .....mam problem.
Zabrałem się w końcu za niedziałające połówki rozkręciłem tył skrzyni zdemontowałem cylinder i ukazał się tłok wraz uszczelnieniem. Usterka polegała na częściowym zsunięciu się uszczelnienia z tłoka,dodam że przyczynił się do tego zapewne także osad który nazbierał się w dolej części cylindra tłoka który nie ucierpiał i nadaje się do ponownego założenia.
I tu mam problem bo chciałem założyć kompletny tłok z uszczelnieniem oryginał ZF ale aby to zrobić trzeba odkręcić nakrętkę .Klucz 24 pokrętło ramię dobre 60 cm albo i więcej siły mam sporo i ni huhu nie idzie odkręcić nakrętki a boje się ciągnąć mocniej aby czegoś nie urwać wewnątrz skrzyni.
To jest tak mocno przykręcone cz może jest lewy gwint a może klejone? Jakiś pomysł na odkręcenie??
Wiem że jest opcja założenia samego uszczelnienia ale jak porównałem uszczelnienie oryginalnego tłoka ZF z zamiennikami samych uszczelnień jakie mam dostępne to budowa ich jest zupełnie inna.
Dodatkowo w oryginale ZF uszczelnienie wygląda że jest przyklejone do tłoka i nie da się zdjąć.
W mojej skrzyni zdemontowane uszczelnienie wygląda jak zamiennik (być może ktoś już to naprawiał) i wgląda że nie było przyklejone bo łatwo zeszło, może dlatego doszło do częściowego zsunięcia uszczelnienia i awarii a może czas zrobił swoje.
Zamówiłem dodatkowo oryginalne samo uszczelnienie w razie W jakbym jednak nie dał rady odkręcić nakrętki "oby nie wyglądało jak dostępne zamienniki" ale teraz pytanie ostatecznie wklejać je dodatkowo jakimś klejem silikonem na tłok cz po prostu nałożyć i składać.
Z góry dzięki za podpowiedzi


Post Wysłano: 16 sty 2016, 18:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

viewtopic.php?f=93&t=41686

Gwint jest normalny.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 sty 2016, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam.
Do postu na który mnie odsyłasz byłem czytałem zanim napisałem.Martwi mnie jednak problem z odkręceniem nakrętki pomimo użycia dużej siły.


Post Wysłano: 16 sty 2016, 23:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2007, 23:45
Posty: 93
GG: 0

Spory młotek z dołu pod nakrętke i z stuknij z góry, najlepiej przez przecinak


Post Wysłano: 17 sty 2016, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Mam jeszcze jedno pytanie do MechanikSochaczew
W opisie piszesz aby zwrócić uwagę na kołek ustalający.
Po zdemontowaniu bieżni cylindra oprócz drucianej sprężyny jako podkładki i dwóch oringów na korpusie cylindra nic więcej nie ma ?
W którym miejscu on się znajduje?


Post Wysłano: 18 sty 2016, 4:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

U dołu są takie dwa zabki i wypustka. Obudowa do końca wchodzi tylko w jednej pozycji.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 15 lut 2016, 15:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witam od świeże kotleta.
Znowu mam problem z połówkami.Mianowicie wygląda to tak jakby rozpinała się przesuwka połówek i nie ma biegu problem dotyczy pełnego biegu natomiast połówka działa prawidłowo nie rozpina się.
Ręce mi opadły :( :( :(
Chyba pozostaje mi dostać się do środka aby wymienić przesuwkę i koło.
Dlatego chciałem zapytać cz nie da się czasem oszukać naprawy w postaci zdjęcia przedniej części skrzyni wraz z wałkiem sprzęgłowym gdzie odejdzie przednia część i odkręceniu widełek połówek od wałka aby dostać się do przesuwki i samego koła bez konieczności zdejmowania reduktora???
Nie robiłem tego w Zf i nie wiem cz to się uda??
Z góry dzięki za pomoc


Post Wysłano: 24 lut 2016, 7:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Musisz zdjąć reduktor i przednią obudowę.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 28 lut 2016, 17:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam.
Aktualnie skrzynia po reanimacji montowana do pojazdu.Przebieg zrobił swoje elementy półbiegów jeszcze były w jako takim stanie lecz inne elementy do wymiany np urwany jeden z 3 kamieni widełek.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: