Cytuj:
No własnie do tej pory roboty jakie wykonywalem to może 20% z nich wykonalbyl 18tm hdsem, a reszte czasami nawet mój 40tm się pocił. Być może ze w Polsce nie wydziwiaja nieziemskich rzeczy jak w UK. Zastanawiam się nad konfiguracja sprzętu:
Myśle o:
- 26t zestaw z dźwigiem 36tm na tyle solówki
- 26t zestaw z dzwigiem min 42tm za kabina
- ciągnik 3 osiowy z dzwigiem 60tm wraz z otwarta naczepa 13m
- 32t 4-osiowa solowka z 60tm dzwigiem.
Które z tych opcjii byłyby najbardziej uniwersalne w polskich realiach!
Kolego najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem w Polsce jest podwozie czteroosiowe, za kabina żuraw około 60tm z dużym wysięgiem i przyczepa. Przyczepę zawsze rozładujesz nawet z za kabiny. Nasi klienci kupujący duże żurawie idą tylko w takie tematy i tak tez doradzamy. Ciągnik z naczepą powoduje, że duży żuraw przeciąży przednia oś, stateczność będzie do bani, a naczepa robiona na zamówienia, gdyż montaż żurawia za kabina powoduje, że zwykła naczepa 13,6m nie mieści się w 16,5m całkowitej długości zestawu. Podwozie najlepiej użyć min 8x6 znając realia polskich budów. Nie ważne jest DMC przyczepy. Przyczepa jest osobno rejestrowana jako pojazd. Ważne jest żeby nie miała więcej niż dwie osie (jak podwozie 4-osiowe) i z ładunkiem nie przekraczała nacisków administracyjnych, technicznych i masy całkowitej zespołu poj 40t (możesz jechać pustą solówka, a ładunek wieść na przyczepie!)
_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WWW.CARGOTECH.PL => żurawie hydrauliczne, pompy do betonu, węzły betoniarskie