Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 lut 2016, 18:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Witam!

Mam na oku 2 szt Atego 1223, jeden z 2003 i jeden z 2001 roku. Oba samochody wozily chleb, wiec maja z tylu winde i ogrzewana pake. Jeden ma 140 tys. przebiegu ale jest drozszy, drugi ma 190 tys. i jest zdecydowanie tanszy. Przebiegow jestem pewny, wiec prosze bez zbednych komentarzy na ten temat(nie sa to samochody z polski)

W moich rekach bedzie on sluzyl do przewozenia samochodu rajdowego, czesci paki zostanie zaadaptowana na czesc mieszkalna, a z tylu bedzie garaz/warsztat. Ladunek jaki bedzie wozil to samochod oraz wyposazenie, mysle ze nie przekroczy 3,5t wszystko razem. Przebiegi to max. 30-40 tys. km rocznie.

Moje pytania to:

- Z racji tego ze to samochody raczej dystrybucyjne, czy uzytkowanie ich na dluzszych trasach nie bedzie problematyczne? Chodzi mi glownie o przelozenia, czy bede mogl jechac 85-90 kmh z w miare normalnym spalaniem i obrotami na normalnym poziomie?
- Na co zwrocic uwage przy kupnie takiego samochodu? Czy sa jakies problemy z tymi modelami? Zdazylem przeczytac, ze 230 konny silnik jest w miare dobry, czy to prawda?

Pozdrawiam

edit: przepraszam za brak polskich znakow.


Post Wysłano: 21 lut 2016, 18:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
Z racji tego ze to samochody raczej dystrybucyjne, czy uzytkowanie ich na dluzszych trasach nie bedzie problematyczne? Chodzi mi glownie o przelozenia, czy bede mogl jechac 85-90 kmh z w miare normalnym spalaniem i obrotami na normalnym poziomie?
Bez większych problemów, choć pewnie też były różne przełożenia stosowane. Wiadomo, że jest różnica w spalaniu między 80, a 90, ale to sobie wyważysz jak już będziesz miał samochód.


Post Wysłano: 21 lut 2016, 19:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Wlasnie, byly rozne przelozenia? Jest moze jakis sposob na rozpoznanie tego, jakie przelozenie jest w tych konkretnych egzemlparzach? Po VINie mozna dojsc?


Post Wysłano: 21 lut 2016, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Jesteśmy w posiadaniu 2 Atego - 1223 i 1228. Kabiny sypialne. Auta w ciągłym ruchu międzynarodowym. Obydwa z 2001 roku, z czego 1223 pierwsza rejestracja 2002. Na chwilę obecną przebiegi oscylują w ok. 1 mln 200 tyś km. Z ręką na sercu - w 280 konnym zregenerowana turbina i wtryskiwacze (max. 100 tyś. km temu, więc już po milionie kilometrów), w 230 nie robione do tej pory nic - oczywiście poza typowymi elementami eksploatacyjnymi.

Spalanie średnie wychodzi ok. 21 litrów latem, do 23 zimą przy różnych ładunkach, bo wozimy od tony do maksymalnej ładowności 5t. Kierowcy nie oszczędzają i idą na odcięciu. Podejrzewam że przy jeździe 83-85, równej drodze, umiejętnej jeździe i tych max 3,5t pewnie by się poniżej 20 zeszło, nie wiem bo nigdy nie było potrzeby oszczędzać. Auta też z windami i sztywnymi zabudowami, z tym że u siebie wycięliśmy po ścianie z jednej strony i założyliśmy "firankę", więc parę kg odeszło.

To chyba wystarczająca odpowiedź na pytanie
Cytuj:
Z racji tego ze to samochody raczej dystrybucyjne, czy uzytkowanie ich na dluzszych trasach nie bedzie problematyczne? Chodzi mi glownie o przelozenia, czy bede mogl jechac 85-90 kmh z w miare normalnym spalaniem i obrotami na normalnym poziomie?
Na co patrzeć przy zakupie, trudno powiedzieć. Mi się wydaje, że te auta nie mają jakiś specjalnych słabych punktów. Lubią sobie pordzewieć, a w szczególności kabina, dwa razy zgniła nam wiązka przewodów idąca wzdłuż przedniego pasa za zderzakiem, a tak to bardzo wdzięczne auta. 1228 w połączeniu ze skrzynią biegów z połówkami idzie jak wściekła. 230 ze zwykłą 6-ką czasami kuleje, ale czego tu wymagać, rajdówkę będziesz miał na pace :)


Post Wysłano: 21 lut 2016, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Ok, dziekuje wam za odpowiedzi. W sumie wszystko ok, spalanie mi odpowiada, skoro nie bede mial problemow w dluzszych trasach to tez wszystko ok.

Powiedzcie mi jeszcze tylko, czy sa 1223 ze skrzynia z polowkami? Bo chyba oba te ktore ja mam na oku, maja zwykle 6-stki.


Post Wysłano: 21 lut 2016, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Wydaję mi się, że za mały samochód. Najpierw dostałby skrzynię 8-mkę (chyba z silnikami 280km), a skrzynie z połówkami są z jeszcze większymi silnikami zestawiane. W Midlum 180 mam 6-tkę, w Premium 320 - 8-mkę.

Spalanie myślę, że może jeszcze uda ci się coś urwać, w stosunku do tego co podał kolega Atego. Ale jak to akceptujesz, a będzie palił mniej, to tylko lepiej. ;)


Post Wysłano: 22 lut 2016, 0:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Cytuj:
Wydaję mi się, że za mały samochód. Najpierw dostałby skrzynię 8-mkę (chyba z silnikami 280km), a skrzynie z połówkami są z jeszcze większymi silnikami zestawiane.
1228 mają skrzynie 6, + połówki. 1223 zdarzały się też z połówkami, ale bardzo rzadko, nie wiem od czego to zależało. Może były to jakieś wzmocnione egzemplarze, albo poprostu tak sobie zażyczył zamawiający.

Skrzynie 8ki pojawiły się dopiero w Ategach II generacji.

http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... ad4640230d

http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... 189f50b550

Dwa 1223, obydwa z Włoch, jak widać na lewarku, z przełącznikiem do połówek.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 22 lut 2016, 0:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

O, to ciekawy przypadek, nie wiedziałem ;) Dobrze się dowiedzieć czegoś nowego.


Post Wysłano: 23 lut 2016, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Dziekuje panowie bardzo za pomoc. Zakupilem atego :) Dzis zostawilem zaliczke i odbieram auto po serwisie i ze swiezym przegladem za kilka dni. Okazalo sie, ze to wersja ze zwykla, 6 biegowa skrzynia. Troche rdzy przy drzwiach, na listwie(podszybie), pozatym wszystko ok, technicznie swietnie, bylem zaskoczony jak zwawy jest to samochod. Winda dziala bez zarzutu, ma az 170cm dlugosci wiec przedluzymy ja troche i samochod bedzie podnosila i ladowala z latwoscia.


Odrazu mam do Was pytanie odnosnie fotela kierowcy, jest on przetarty wiec chce go zmienic lub obic na nowo, wolalbym zmienic. Moje pytanie, czy pasuje fotel z innego modelu mercedesa lub z noweszego atego? Chcialbym miec 2 podlokietniki i poprostu ''nowsze'' a co za tym idzie wygodniejsze siedzenie.


Post Wysłano: 23 lut 2016, 23:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Z tą widną to przeanalizuj sprawę, bo winda musi mieć odbiór UDT (bez tego nie podbijesz "przeglądu"). Nie sądzę, żeby ci inspektor puścił windę, którą sami przedłużyliście. Tego typu modyfikacje może robić uprawiony warsztat w uzgodnieniu z UDT. Także dowiedz się najpierw jak ugryźć temat, żebyś sobie bigosu nie narobił ;)


Post Wysłano: 23 lut 2016, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Dowiedziałem sie, ze jeżeli mam samochod zarejestrowany na mnie jako osobę prywatna, nie mam pracownikow i jeżdze nim tylko ja, to w ogóle nie musze mieć odbioru. Dodam tylko ze nie mieszkam w Polsce tylko w Skandynawii :)


Post Wysłano: 23 lut 2016, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

No to faktycznie inna bajka :) Tak czy inaczej, róbcie to z głową, bo wydłużycie ramię siły, więc, żeby wam nie spadła winda z samochodem ;)


Post Wysłano: 23 lut 2016, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Tak, wydluzymy ramie sily ale z racji tego ze silnik jest z przodu to i tak najwiekszy ciezar bedzie z przodu. Pozatym winda ma udzwig 1500kg wiec nie powinno chyba byc zadnych problemow, czy myle sie?


Post Wysłano: 24 lut 2016, 0:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Zgadza się. Ale trudno powiedzieć jaki jest "zapas" udźwigu, bo nie podałeś masy pojazdu. Windy powinny utrzymywać maksymalne obciążenie na końcu ramienia, więc jeśli zapas "siły" jest, to jak wydłużycie to po prostu zmniejszy się ten udźwig. Nie znam się na windach, nie wiem jakie są tam montowane zabezpieczenia, ale jedną z możliwości jest, że winda zacznie po prostu opadać po przekroczeniu udźwigu lub się zablokuje na rozdzielaczu. To też powinno was uchronić przed "spadnięciem" windy.


Post Wysłano: 24 lut 2016, 1:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Przede wszystkim sprawdź stan windy - szczelność siłowników, tłoki, przewody itp. Jeżeli to winda Sorensen, to sprawdź również belkę stabilizującą (to ten niby zderzak). One są często malowane farbą a'la baranek, nie widać rdzy, ale może przegnić jeżeli nie ma bocznej zaślepki i leci woda do środka. U nas kiedyś lekko podgniła przy miejscu gdzie jest siłownik i też winda nie miała stabilności.

Winda windzie nierówna, nasza 1 tonowa BAR dawała sobie rade z 1,2t , a w 1,5 tonowym Sorensenie przy 700kg puściła wspomniana rura i wygięło windę na bok ;)

Co do fotela, na 99,8% powinien pasować od nowszego Atego. Podłoga w II generacji z tego co widziałem się nie zmieniła względem I, więc powinno być plug&play. Dla pewności jak znajdziesz interesujący Cię fotel, poproś sprzedającego o zmierzenie i podanie rozstawu śrub montażowych i sprawdzisz jak masz u siebie. Zawsze można przerobić :) Od Axora też podejdzie.


Post Wysłano: 24 lut 2016, 19:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Nie wiem jakiej firmy jest winda, samochod odbieram w piatek wiec bede wiedzial wiecej w piatek. Jest pewien problem, bo po zmierzeniu windy i samochodu ktory mialby byc na niej ladowany wyszlo ze musialbym zrobic przedluzenia windy o dlugosci 2m, co raczej bedzie ciezkie do wykonania no i nie wiem jak z udzwigiem windy na tak dlugim odcinku.

Wiecie moze czy winda odchyla sie w dol? Czy mozna opuscic jej koniec, zeby byla pod katem, jak ''wjazd''? Pomyslalem, ze gdy moglbym przechylic winde to dolozylbym tylko do tego najazdy i w taki sposob bez problemu wjechalbym samochodem na pake.

A co do fotela to mam na mysli taki, czyli na 99,8% bedzie pasowal, tak?

http://allegro.pl/mercedes-actros-atego ... 06193.html

(niestety bez podlokietnikow :( )


Post Wysłano: 24 lut 2016, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 cze 2010, 18:49
Posty: 41
GG: 0

Ten fotel był też w atego pierwszej generacji po 2003 roku. Też mam atego z windą, da się opuścić pod kątem winde. Pytanie tylko czy siłowniki nie dostaną za bardzo po dupie przy wjeździe pojazdu. Rozważył bym jeszcze opcję jak mają niektóre pomoce drogowe (winda z łamanym podestem z której po rozłożeniu robi się jeden najazd).


Post Wysłano: 24 lut 2016, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Czyli jezeli ten fotel byl montowany, to bedzie pasowal bez przerobek - dziekuje :)

A co do windy to jesli bede ja mial pod katem, to oczywiscie moge uzyc kobylek zeby zapobiec przeciazeniu silownikow, wazne jest tylko jak mocno bede mogl ja przechylic, pod jakim katem.
Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z winda z lamanym podestem, moglbys wstawic jakies zdjecie jak to wyglada?


Post Wysłano: 24 lut 2016, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

http://img38.otomoto.pl/images_otomotop ... djecia.jpg

Pewnie o takie coś chodziło.

Co do fotela to ten który pokazałeś na 100% będzie pasował. Możesz też zasięgnąć języka, bo może oparcie (z podłokietnikami) od Actrosa pasowałoby do siedziska Atego? Tego nie wiem, ale jest to jakaś myśl.

http://allegro.pl/siedzenie-fotel-kiero ... 98391.html

Tutaj masz jakiś z podłokietnikami. Grammer czyli marka ta, która jest fabrycznie, ale w życiu takiej wersji nie widziałem w żadnym Atego. Może to z Axora, albo Actrosa MP1.

http://allegro.pl/mercedes-actros-axor- ... 27788.html

Tu z Axora (albo Actros, bo ma ramię z wtyczką do manetki zmiany biegow), musieliby Ci podać rozstaw otworów albo podpowiedzieć czy do Atega podejdzie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 24 lut 2016, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Okej, swietna wiadomosc z tym fotelem. A co do tego z podlokietnikami to musze tam zadzwonic i poprosic o rozstaw otworow.

Teraz rozumiem juz o jaka winde chodzilo, w sumie jest to idealne rozwiazanie dla mnie, macie moze pojecie kto zajmuje sie sprzedaza/montazem/przerobkami takich wind? Jest to do zalozenia do auta z izoterma?


edit: chce zrobic cos takiego jak maja te samochody, wedlug mnie to zwykle windy ktore sa po prostu przedluzone, co myslicie o takim rozwiazaniu?

https://racecarsdirect.com/content/User ... 404296.jpg

https://racecarsdirect.com/content/User ... 405261.jpg

https://racecarsdirect.com/content/User ... 408586.jpg

https://racecarsdirect.com/content/User ... 392171.jpg

https://racecarsdirect.com/content/User ... 390709.jpg

https://racecarsdirect.com/content/User ... 389140.jpg


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: