Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 mar 2016, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witam
Problem polega na świecącej się cały czas kontrolce poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Jeśli zrobię mostek w wtyczce czujnika drutem kontrolka gaśnie natomiast nie gaśnie jeśli obwód ma zamknąć otaczający czujnik płyn tak jakby miał za małą oporność .Podmieniłem czujnik ,sprawdziłem przewody od czujnika do kasety i od kasety do płyty podłogowej kabiny.Najgorsze że nie wiem jak sterowana jest kontrolka na desce, bezpośrednim impulsem z kasety silnika wtedy dalsze sprawdzanie wiązki stałoby się bez sensowne bo skoro kontrolka świeci to wiązka ok i wskazywało by to problem z kasetą.
Natomiast jeśli kontrolka ma zgasnąć otrzymując impuls z kasety silnika będę musiał szukać od płyty podłogowej do deski rozdzielczej bo tam może być przyczyna.Zastanawia mnie dlaczego kontrolka gaśnie po zrobieniu mostka??????
nr kabli to 81 i 82 przy czujniku.Zastanawiam się jeszcze nad wlutowaniem między te dwa kable jakiegoś opornika aby zwiększyć czułość układu na płyn ????????
Z góry dzięki za pomoc


Post Wysłano: 19 mar 2016, 14:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Może konektory we wtyczce zaśniedziały? Miałem tak w dxi,na mostu wszystko OK,po podłączeniu do czujnika wyskakiwał komunikat,rozebrałem kostkę,wpiełem konektory bez wtyczki i wszystko było dobrze,lekko przeczyściłem,wsadziłem do kostki i wszystko działa.


Post Wysłano: 19 mar 2016, 15:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
Konektory wydają się czyste ale zobaczę dla pewności jeszcze raz.Chyba pozostaje podmienić kasetę z innego auta aby ostatecznie postawić diagnozę.Jak sadzicie cz eksperyment z opornikiem może wypalić jeśli okaże się że winna jest kaseta?


Post Wysłano: 23 mar 2016, 2:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Bez jaj kolega z zawodu elektryk?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 23 mar 2016, 19:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 75
Lokalizacja: Elbląg

Otaczający płyn nie wytwarza oporności na czujniku. Kolego daj spokój bo kosztów narobisz.


Post Wysłano: 23 mar 2016, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witam elektronikiem nie jestem ale.......
Co powoduje że obwód się zamyka i kontrolka zgaśnie ?
Zjawisko nazywa się konduktancją (przewodność)lub oporność
Wiadomo mamy napięcie w układzie elektrycznym przewodnik którym jest ciecz oraz odległość elektrod w czujniku.
Płyn ma swoją przewodność czyli opór dzięki jonom które zawiera w sobie.
Oczywiście napięcie zostało dostosowane do oporności płynu które ma oporność X% ale mniej niż 100%.
Zatem skoro kontrolka gaśnie po zrobieniu mostka drutem czyli oporność 100 %(w sumie nawet nie może mówić o oporności tylko obwodzie zamkniętym) to albo płyn jest zły lub napięcie jest nie właściwe. Płyn wykluczam.
Zakładam zatem że być może problem tkwi w napięciu dlatego mostek 100% powoduje gaśnięcie kontrolki gdyż prąd swobodnie przepływa a w płynnie nie daje rady z racji małej rezystancji. Dlatego pomyślałem o wlutowaniu opornika który zwiększył by opór na tyle że otaczający czujnik płyn dał by radę
Wiadomo największym problemem byłoby dobranie opornika o ile coś takiego może funkcjonować :> .
Tak mi zaświtało w głowie cz dobrze nie wiem dlatego pytam może ktoś ma wiedze w tym temaceie.


Post Wysłano: 23 mar 2016, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kombinujeez jak koń pod górę, te twoje teorie są lepsze od teorii spiskowych o katastrofie w Smoleńsku
Masz uwalony sam czujnik lub pływak w zbiorniku wyrównawczym bo zapewne tam występuje czujnik który działa na indukcje

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 mar 2016, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 75
Lokalizacja: Elbląg

Raczej ma uwalony czujnik bo jeśli się nie mylę to jest tam pływak na czujniku


Post Wysłano: 24 mar 2016, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Zatem obalę wasze teorie :)
Oczywiście nie robiąc tego złośliwie :) pływaka nie ma jest czujnik który działa na zasadzie jak piszesz indukcji najlepsze jest to że podmieniłem czujnik z auta sprawnego i problem nie znikł natomiast czujnik z omawianego auta zamontowany w innym działa.Idąc dalej instalacja sprawdzona nazwę to pod obciążeniem za pomocą żarówki ( nie miernika sprawna )do wejścia konektorów w podłogę kabiny.
Dziś sprawdziłem wartość napięcia jakie dochodzi do czujnika w innych autach i okazuje się że jest większe niż w tym w którym mam problem.Nie są to wielkie wartości mierzone w mV w uwalonym było 0.1mV natomiast w sprawnych nie pamiętam dokładnie 0,28 i 0,29 mV niby różnica niewielka ale wygląda na to że wystarczająca.
No nic podmienię na próbę kasetę EECU z innego auta i zobaczę jakie będą efekty.
Najgorsze ze nie znam nikogo w mojej okolicy kto by był w stanie naprawić takową kasetę


Post Wysłano: 24 mar 2016, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pływak to w cudzesłowie,
Jeśli czujnik działa na indukcje to w zbiorniku musi być magnes który pływa na jakimś pływaku.
Magnes przesuwa się wzdłuż czujnika co zmienia jego rezystancje co powoduje zamknięcie obwodu elektrycznego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 mar 2016, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 75
Lokalizacja: Elbląg

Więc wychodzi na to że pływak jest w zbiorniczku. Weź wyjmij czujnik podłącz go pod instalację, weź magnes do ręki i myślę że to wyjaśni sprawę


Post Wysłano: 25 mar 2016, 21:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witam.czujnik działa na indukcję tyle że "magnesem" o którym piszesz jest płyn.Czujnik na czubku ma dwie blaszki w jednej jest prąd w drugiej masa.Płyn jest elementem zamykającym obwód nie ma nic innego.


Post Wysłano: 25 mar 2016, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To weź wywal obecny czujnik zapewne taki masz

http://allegro.pl/czujnik-plynu-chlodza ... 94252.html

I kup sobie z pływakiem na magnes i będziesz miał problem rozwiązany

http://allegro.pl/czujnik-poziomu-plynu ... 36898.html

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 mar 2016, 13:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witam.Dokładnie taki jaka na pierwszym zdjęciu.
Sądzisz że ten drugi da rade :) ?
Kurcze czyżby to było tak proste aż nie chce mi się wierzyć dzięki za podpowiedz oby zadziałało.


Post Wysłano: 26 mar 2016, 13:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Skoro piszesz że jak zwierasz styki w wtyczce od czujnika to kontrolka się zapala
To wymiana czujnika powinna rozwiązać sprawę.
W tym przypadku nie musisz polegać na rezystancji płynu chłodzącego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 mar 2016, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 480
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Przewalczyłem ten problem kiedyś w swojej R Manager winny był płyn z drobinami oleju.Przemycie czujnika w benzynie , wymiana płynu i eliminacja przecieku oleju do płynu rozwiązały problem ,kontrolka powinna gasnąć po zwarciu styków czyli instalacja jest OK


Post Wysłano: 26 mar 2016, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam.
Czujnik zanurzałem w płynie a nawet wodzie z pominięciem zbiorniczka wyrównawczego w osobnym pojemniku aby wyeliminować problem o którym piszesz i kontrolka nie gasła :( .
Tak jak pisałem sprawdzając napięcie wyszło mi że jest niewłaściwe w porównaniu z innymi autami z tym samym systemem.Dlatego pozostaje mi zamontować czujnik który działa na zasadzie mechanicznego zamknięcia obwodu z pominięciem ingerencji płynu w układ.Jeśli czujnik który zaproponował MAN działa poprzez uniesienie się pływaka do góry i mechanicznego zamknięcia obwodu przez ingerencję magnesu w nim się znajdującym to jestem w domu problem powinno się udać rozwiązać.


Post Wysłano: 27 mar 2016, 1:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dobrze myślisz co do zasady działania nowego czujnika
Tyle że mechanicznie a na indukcje działa ten czujnik
Co do starego czujnika możesz spróbować zawrzeć te dwie blaszki które z niego wystają i zobaczyć czy wtedy kontrolka zgaśnie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 mar 2016, 16:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Sprawa się rypła czujnik dxi nie zdaje egzaminu po podpięciu na sucho kontrolka gaśnie nie reaguje na pływak przez co brak sygnału o stanie poziomu płynu.
Po eksperymentach przerobiłem uszkodzony czujnik dxi a w sumie z dwóch jeden wywalając oryginalne bebechy a wstawiając sam stycznik magnetyczny.Klej, silikon na sucho działa pozostaje zamontować i obserwować efekty.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: