Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 kwie 2016, 12:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witam.
Problem dotyczy systemu ECAS polegający na gubieniu przez kasetę kalibracji.
Zaświeca się czerwona kontrolka poduszek auto przestaje się samo poziomować pozostaje sterowanie ręczne.
Po skalibrowaniu jest dobrze wsio działa, ale objaw powraca niesystematycznie.
Podmieniłem kasetę z innego auta to samo w błędach wywala brak kalibracji.
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
Co może być przyczyną ze tak się dzieje?


Post Wysłano: 02 kwie 2016, 12:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podmineń z innego auta czujnik poziomu, oraz sprawdź kable od tego czujnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 kwie 2016, 13:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

ostatnio ćwiczyłem podobny problem - przyczyna była woda we wtyczce w jednej z poduszek - po podółączeniu do komputera pięknie pokazało różnice wciśnieniu isystem głupieje.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 kwie 2016, 12:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Do wymiany kaseta..normalna sprawa...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 03 kwie 2016, 19:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam.
Tiger918 nie do końca normalna :( kasetę podmieniłem sprawdzoną z sprawnego auta o czym pisałem i ten sam problem.
Tak że kaseta odpada.
Pozostaje instalacja pilot sensory elektrozawór sterujący niby niedużo.Instalacja od kasety na sensory i elektrozawór chyba raczej odpada bo wydaje mi się że w błędach powinno wykazać przerwę w odwodzie lub zwarcie. Przy diagnostyce przed kalibracją sensory pokazują właściwe wartości elektrozawór działa pilot również.
Coś powoduję ze kaseta zostaje "zresetowana" na takie same wartości przez 3 poziomów przez co system nie działa.
Zastanawiam się nad zwarciem na zasilaniu do kasety (ale powinno raczej uwalić bezpiecznik), brak masy lub kablu z tacho.No tak zapomniałem o instalacji pilota. Denerwujące jest to że po kalibracji wsio dział jak gdyby nigdy nic.


Post Wysłano: 03 kwie 2016, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Każdy przypadek jest inny ale ja przez pare lat wymieniłem ze 20 sterowników z tego powodu głównie w magnumkach ze sterownikiem za kabiną...zawsze taka operacja pomogła...ale u Ciebie może być inaczej...odetnij przewody 851 i 854 bo to przewody do komunikacji z kompem, jest sekwencja podawania na te przewody plusów lub mas, nie pamietam aby skalibrowac sterownik...może pomoże, zasadniczo jak jest problem sterownika to wszystkie ustawienia w pamięci wynosiły 0.

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 03 kwie 2016, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
Dzięki za info.
U mnie wartości z tego co pamiętam były bardzo duże chyba nawet wyższe od max ustawienia.
Skoro piszesz że powinno być 0 to może faktycznie jest gdzieś zwarcie na przewodach od sensorów i zamyka się obwód przez co wartości przewyższają te z kalibracji i kaseta świruje.


Post Wysłano: 03 kwie 2016, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

sprawdź przewód 899 czyli masę czujników i masę sterownika przewód nr 1, jeśli jest coś z nią nie tak to czujniki zmieniają wartości...w ogóle jak tylko jest problem to i tak przerabiam ten stary system na jeden czujnik poziomu...i chociaż nie skacze na światłach...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 04 kwie 2016, 9:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
Dziś przyjrzałem się instalacji i okazuje się że jest przerobiona na jeden sensor.Sygnał poziomu bierze z prawego.Dlatego wartości przy kalibracji takie cacy po obu stronach :) .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: