Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 maja 2016, 20:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

profilaktycznie bo poczytałem sobie jak wypełnia się tarczkę+ksiązkę z KW mam to tam pisało

ale po prostu nie wiem czy w ciagu 24h mogę zacząć kolejną dobę czy nie

np o 12 wyjechałem i kolejnego dnia o 10skończył mi sie odpoczynek i mam 2h czyli cykl jazdy się zakończył ale doba tarczkowa wybije dopiero za 2h wiec jeśli już o 10 ruszę po poprzednim cyklu to już zaczęła mi się kolejna doba mimo,że ta obecna tarczkowo nie minęła?

nam nic nikt nie mówi..instruktor to taki,że jak powiesz dzieńdobry to jeszcze zamruczy coś

mamy tylko e-learning i jest nas trzech nikt nam nic nie mówi tylko to co na komputerze lektor mówi i tyle

dla tego dopytuje bo sie boje tam pytać bo zrype jeszcze dostane


Post Wysłano: 20 maja 2016, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 maja 2016, 16:42
Posty: 63

mozesz zacząć prace/jazde o 6 a skonczyć o 7 i zrobić pauze skróconą 9h i od nowa masz do wykorzystania 9h jazdy...

_________________
ADRenalina


Post Wysłano: 20 maja 2016, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

poszperałem i znalazłem nawet tutaj na forum wpis z 2010roku jakiegoś truckera

i teraz skumałem.. po co sobie komplikować zycie jeśli o np 6 wyjechałem rano a o 4 rano kolejnego dnia skończyła mi się pauza.. no i teraz po cholere mam zaczynać kolejną dobę na tej samej wykresówce no po co mam jechać te 2h od 4 do 6 po czym zmieniać wykreskówkę?

NIEDOPUSZCZALNE jest użycie dwóch wykresówek w tej samej dobie

ale jeśli ja np o tej 4rtej zacznę kolejny cykl jazdy 24h to mogę śmiało pisać nową wykresówkę mimo,że na tamtej zostało do wykorzystania jeszcze 2 ale POD WARUNKIEM,że nie skończe jej do końca tych dwóch godzin bo wtedy było by użycie dwóch wykresówek w ciągu 24godzin.. a jak wiem,że przekroczy mi dwie godziny to normalnie ładuje nową wykresówkę przed końcem doby obecnej wykresówki

:)


Post Wysłano: 20 maja 2016, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Dlatego nie ma co sobie komplikować życie. Zzx napisał Ci odpowiedzi. Większość aut ma teraz tacho cyfrowe i oprócz obsługi wyboru czynności selektorem, będziesz musiał się nauczyć wpisów manualnych.


Post Wysłano: 21 maja 2016, 15:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

tak jak na to się popatrzy chłodnym okiem to cudów jakiś nie ma odnośnie tarczek i cyfrowego

mam takie pytanie jedno zacząłem czas pracy o 6 więc doba trwa do 6 kolejnego dnia

jechałem te 10godzin+3h załadunek rozładunek i robię pauzę na otwartym tacho.. no i pauza 9h wypada mi,że kończy się dwie godziny przed upływem całej doby czyli np o 4 rano.I teraz mogę o 4 rano włożyć nową tarczkę mimo,że doba jeszcze na starej dwie godziny trwa pod warunkiem,że nie zakończe nowej tarczki w tej dobie starej tylko kolejnego dnia wiec ok

i teraz pauza skończyła mi się na starej tarczce o godzinie 4..ale ja pojazdem na nowej tarcze wyruszyłem o godzinie 5 bo np od 4 do 5 miałem jakieś tam czynności z obsługą pojazdu to przed włożeniem tarczki o godzinie 5 rano tej nowej z tylu na niej zakreślam,że już od 4 do 5 miałem np młoteczki i o 5 wsadzam ją do tachografu no i teraz pytanie moja doba w takim razie

zaczyna się od momentu wsadzenia jej do tachografu czyli o 5 ale już 1h miałem młoteczki wiec czas pracy o 1h muszę wiedzieć,że mam krótszy .. czy moja doba już leci od godziny 4 bo od 4 do 5 robiłem młoteczki


Post Wysłano: 21 maja 2016, 15:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Od czasu kiedy wykonywałeś inne czynności. I w takim razie powinieneś włożyć tarczkę, wybrać selektor na młotki.


Post Wysłano: 21 maja 2016, 16:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

ok dzięki kolego

a jak mogę to spytam jeszcze obejrzałem na YT filmy z tacho cyfrowymi,wpisy manualne itp

i to jest na tej samej zasadzie np jechałem 4h i zmieniam pojazd.. i do nowego pojazdu przybyłem za 1h to na wykresówce musiał bym zaznaczyć przed włożeniem tarczki co robiłem ten 1h i dopiero tarczka.. a na cyfrowym pokaże się godzina kiedy wyjąłęm kart.ę i aktualna kiedy wkładam karte i ta różnica pomiędzy nimi muszę ustawić co robiłem ok to wiem

ale jak to się ma na cyfrowym tachografie do pauzy np 9,11h..przykładowo robię pauzę akurat obok domu mojego.. no i nocuje w domu a samochód obok domu stoi..to wyjmuję kartę i idę do domu..po tych 9,11h wracam wkładam kartę do czytnika i tachograf pyta się czy dokonać wpisu manualnego no to tak muszę i pyta co robiłem te 9,11h to daje łózeczko i zatwierdzam i ok.. ale od teraz chce zacząć nowy okres jazdy.. to po tym zatwierdzeniu,że 9,11h miałem odpoczynku nie mogę ruszyć dalej BO przecież nie zaznaczyłem,że okres pracy się skończył to wtedy co wyszukuje w tachografie OPCJI koniec ZMIany czy tam inaczej to się nazywa i wio dalej? nie musze drukować tego? bo jak bym drukował to znów kartę wysunie tachograf chyba i znów trzeba wkładać


Post Wysłano: 23 maja 2016, 17:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

Witam mam takie pytanie czy posiada ktoś książkę Sebastiana Palucha tachografy analogowe i cyfrowe? jest sens to zamówić? jest tam wytłumaczone wszystko?


Post Wysłano: 23 maja 2016, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 maja 2016, 16:42
Posty: 63

tylko po co Ci ta książka? wszystkiego sie nauczysz sam a jak nie to na YT masz pelno filmików co i jak :wink:

_________________
ADRenalina


Post Wysłano: 28 maja 2016, 16:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

koledzy mam takie pytanie odnośnie tego zdjęcia

https://zapodaj.net/61a7fbda07401.png.html

jeżeli jechałem autem od 5 rano które nie podlega rejestracji tachografu to moja doba już się od 5rano zaczęła.. ale jeżeli ktoś mnie wiózł od 5 rano do godziny tak jak na zdjęciu 11 czyli miałem tak zwany dyżur,okres dyspozycyjności lecz doba już o 5 się zaczęła

i pisze,że mam maksymalnie teraz 7h by zdążyć z odpoczynkiem 11godzinnym..

czyli teraz mi zostaje 7h np 4h jazdy i 3h rozładunek załadunek??

bo mimo,że czas dyżuru nie liczy się do czasu pracy ale do Doby tak..mimo,że nic nie wykonywałem to doba już leci te 6H wiec teraz tak czy siak nie mogę zrobić normalnie 9h jazdy+3h załadunek rozładunek i odpoczynek bo bym Dobę przekroczył wiec muszę w tych 7h zmieścić się z jada+załadunek rozładunek tak?


Post Wysłano: 28 maja 2016, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 maja 2016, 16:42
Posty: 63

tylko po co komplikować sobie życie i rozpoczynać czas pracy? jak jechałeś dostawczakiem mimo iż byłeś w pracy to po co zakreślać młotki? Rób kreske na łóżku i tyle. No chyba, że firma CIe rozlicza z kazdej minuty pracy :wink:

_________________
ADRenalina


Post Wysłano: 28 maja 2016, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

kolego a jeśli zrobię kreskę tzn łózko od 5 do 11 czyli 6h.. to po tym przecież nie zaczynam doby na nowo bo łózko jest od 5 do 11 narysowane.. to jak to potem się rozlicza? po tych 6h łózka jadę+załadunek rozładunek itp i potem znów 11h pauzy? mimo,że miałem 6h już od 5 do 11?

tylko kolego jak to jest,że co o 5 zaczynam moją dobę i od razu walę łózko od 5 do 11? i potem od 11 startuje ale i tak doba moja skończy się o 5 kolejnego dnia więc i tak znów mam czas ograniczony..


Post Wysłano: 28 maja 2016, 21:43

Cysterniak, jesli uważasz, że zakreślenie pauzy w czasie dojazdu do pojazdu jest zgodne z przepisami - gratuluję świetnego samopoczucia.


Post Wysłano: 28 maja 2016, 21:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

Cytuj:
Cysterniak, jesli uważasz, że zakreślenie pauzy w czasie dojazdu do pojazdu jest zgodne z przepisami - gratuluję świetnego samopoczucia.
kolego Jester czyli np o 5 zaczynam pracę tzn autem bez tacha i jadę do ciężarówki np 4h.. to po dojechaniu zakreślam z tyłu jeśli ktoś mnie dowiózł kwadracik czyli dyżur i w takim wypadku od 5 do 10 zakreślam dyżur czyli doba już od 5 idzie to teraz to godziny 5 kolejnego dnia mam się wyrobić z jazdą+załadunek itp uwzględniając już,że moja doba leci od 5h tak?


Post Wysłano: 28 maja 2016, 22:09

Dokladnie tak. Od 5 zacząłeś pracę więc doba leci. Owszem, możesz zacząć dzień z chwilą dojechania do auta. Tylko co jeśli ten numer wyjdzie podczas kontroli? Wybór pozostawiam Tobie.


Post Wysłano: 28 maja 2016, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

ok dzięki :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 58 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: