Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 wrz 2016, 14:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 wrz 2016, 14:01
Posty: 1

Witam,

interesuje mnie temat martwego pola w pojazdach ciężarowych. Szukam książek, w których problem ten jest opisany w naukowy/techniczny sposób; kąty, odległości, zależności między nimi. Ktoś na sali miał z tym styczność i może polecić?

Pozdro!


Post Wysłano: 26 wrz 2016, 14:19

W obecnej (czytaj lata 2010 i później) literaturze będzie Ci ciężko coś sensownego znaleźć. Dobrymi poradnikami (poradnikami, a nie wzorami matematycznymi) były wszelakiej maści pozycje z serii "Vademecum" lub "Podręcznik" kierowcy zawodowego. W chwili obecnej część instrukcji obsługi dostarczanych z nowymi pojazdami posiada schematy (ilustracje) pokazujące zakres martwego pola.
Podejrzewam, iż takie zobrazowanie martwego pola oparte jest na modelu komputerowym, który bazuje na danych wprowadzonych przez konstruktorów. Mam tu na myśli wszelkiego rodzaju przeszkody typu: słupki boczne, krawędź drzwi i szyby bocznej, szyba czołowa i podszybie, lustra - a to wszystko zawiera się pod wspólnym mianownikiem jakim jest wysokość oczu kierowcy i ich odległość od w/w czynników.


Post Wysłano: 26 wrz 2016, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2013, 23:20
Posty: 30

Post Wysłano: 26 wrz 2016, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

wszystko można znaleźć w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia.
pojazdy mają być wyposażone w:
— Klasa I: „Wewnętrzne lustro wsteczne”, zapewniające pole widzenia określone w punkcie 5.1 załącznika III,
— Klasa II i III: „Główne, zewnętrzne lustro wsteczne” zapewniające pole widzenia określone w punktach 5.2 oraz 5.3 załącznika III,
— Klasa IV: „Zewnętrzne lustro szerokokątne” zapewniające pole widzenia określone w punkcie 5.4 załącznika III,
— Klasa V: „Zewnętrzne lustro bliskiego zasięgu”, zapewniające pole widzenia określone w punkcie 5.5 załącznika III,to jest to do obserwacji co się dzieje z prawej strony pojazdu,
— Klasa VI: „Lustro przednie”, zapewniające pole widzenia określone w punkcie 5.6 załącznika III, to jest tak zwane lusterko rampowe.

z moich prezentacji na KW.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 wrz 2016, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Zajrzałbym do "samochody ciężarowe i autobusy" Prochowskiego i Żuchowskiego. Nie pamiętam, czy lusterka też szczegółowo opisywał, ale warto sprawdzić. Można też pogrzebać w dorobku naukowym obydwu panów.


Post Wysłano: 10 lis 2016, 14:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2016, 14:25
Posty: 3
Lokalizacja: Lębork

Klasa V: „Zewnętrzne lustro bliskiego zasięgu”, zapewniające pole widzenia określone w punkcie 5.5 załącznika III,to jest to do obserwacji co się dzieje z prawej strony pojazdu, - to czytałem nie tak dawno i jestem zdania, iż w tym wypadku mamy do czynienia z bardzo fajnymi opisami oraz wizualizacjami graficznymi. Polecam, bo znam tę książkę i tam można znaleźć praktyczne informacje.

_________________
Wszystko o przewozach międzynarodowych - BagińskiBus


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: