Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 paź 2016, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2016, 19:05
Posty: 5

Czy ktoś może podpowiedzieć, jak to jest z przerwą wg uocpk?
Po 6h pracy trzeba wykorzystać 30min przerwy, a jeśli pracy jest więcej niż 9h, to 45min.
Co zrobić w takiej sytuacji:
Jadę 30minut, załadunek 2h, jadę 2h=4,5h pracy. Teraz czeka mnie rozładunek 2h i powrót na baze 2h.
Po tych 4,5 godzianch pracy pasuje zrobić przerwę, ponieważ rozładunek będzie trwał około 2h=6,5h.
Tylko teraz, którą przerwę zastosować 30min czy 45min, jeśli do końca nie wiem czy zmieszczę się w danym dniu w 9h pracy?

Druga sprawa. Jak wygląda sytuacja z pracą w godzinach nocnych(między godz. 0-7). Pracując o tej porze przynajmniej 4h, zostaje nam tylko 6h pracy w danej dobie(łącznie 10h)?

Jeszcze jedno, a mianowicie określone są godziny pracy tygodniowej, gdzie średnia nie może przekraczać 48h itd. Jak to się ma do przepisów z rozporządzenia 561/2006 gdzie samej jazdy w tygodniu można mieć 56h.

O ile przepisy z rozporządzenia 561/2006, są w dla mnie stosunkowo jasne, to tej uocpk z 2004 nie ogarniam. Może są jakieś wyłączenia tylko nie doczytałem. Z góry dzięki.


Post Wysłano: 20 paź 2016, 2:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 970
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

Cytuj:
Czy ktoś może podpowiedzieć, jak to jest z przerwą wg uocpk?
Po 6h pracy trzeba wykorzystać 30min przerwy, a jeśli pracy jest więcej niż 9h, to 45min.
Co zrobić w takiej sytuacji:
Jadę 30minut, załadunek 2h, jadę 2h=4,5h pracy. Teraz czeka mnie rozładunek 2h i powrót na baze 2h.
Po tych 4,5 godzianch pracy pasuje zrobić przerwę, ponieważ rozładunek będzie trwał około 2h=6,5h.
Tylko teraz, którą przerwę zastosować 30min czy 45min, jeśli do końca nie wiem czy zmieszczę się w danym dniu w 9h pracy?
Nie wiem, może nie pamiętam, może przespałem, może zapomniałem ale nie przypominam sobie, żeby typ na KW mówił coś o 6h pracy i 30min przerwy. Mam wbite w głowę, że po max 4,5h jazdy robi się 45min pauzy bądź w ciągu tych 4,5h 15min+ 30min. Ale nie powiem bo ten temat mnie zaciekawił po ostatniej "burzy" na fb w jednej z grup. ;) Może ktoś mądrzejszy się wypowie. :)
Cytuj:

Druga sprawa. Jak wygląda sytuacja z pracą w godzinach nocnych(między godz. 0-7). Pracując o tej porze przynajmniej 4h, zostaje nam tylko 6h pracy w danej dobie(łącznie 10h)?
Nie. Przykładowo zaczynasz o 00:01, pracujesz te 7h, o 07:01 zaczynasz pauzę i o 18:01 masz 11h pauzy i zaczynasz kolejny cykl z pełnym maksymalnym 15h czasem pracy. ;)
Cytuj:

Jeszcze jedno, a mianowicie określone są godziny pracy tygodniowej, gdzie średnia nie może przekraczać 48h itd. Jak to się ma do przepisów z rozporządzenia 561/2006 gdzie samej jazdy w tygodniu można mieć 56h.
.

Dwutygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może Ci przekroczyć 90h. Nie wiem skąd tą średnią wiząłeś, bo po połączeniu 2tyg wychodzi i tak ponad 90... ;)


https://www.solidarnosc.org.pl/kstd/zal ... _pracy.png ja to studiowałem do wylewu krwi do oczu i weszło w nawyk po czasie. I tak zapisuje sobie o której ruszam, do której czas pracy i do której pauza żeby się nie pyerdolnąć kiedyś.

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 20 paź 2016, 4:16
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Chłopakowi chodzi o przepisy PIPu. Są tam właśnie zapisy, że pracownik po 6h pracy powiniem odbyć przerwę min. 30 minut. Albo o godzinach nocnych. Jeśli pracę rozpoczynasz bądź kończysz w czasie trwania godzin nocnych czas twojej pracy nie może przekraczać 10h. To co dla ITD jest w porządku już nie jest dla PIPu i tu jest problem. Brak ujednoliceń w przepisach.

Ja staram się zazwyczaj ruszać po 4 i kończyć przed 22 tak by omijać godziny nocne, jednak kiedy trzeba to ruszam wcześniej i kończę później. Nie wnikam w to czy przekraczam te 10h czy nie. Jest robota do wykonania to wykonuję. Oczywiście mieszcząc się w 15h pracy.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 20 paź 2016, 6:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Ja jak np.wiem rano że nie planowane jest nic na popołudnie,to robię tak.7-15 godzin pracy 8 i mam np.2 godziny jazy i 30 minut pauzy.TYLKO 30 minut nie możesz zrobić pózniej niż 13:00..Bo po niej upływa 6 godzin pracy.przeważnie śniadanie o 10 robie 30 i mam spokój.w razie czego w ciągu dnia dokręcisz drugą i możesz do nocy pracować :wink:


Post Wysłano: 22 paź 2016, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 208

Zapytałem kiedyś o ta pauzę 30 min po 6h pracy dwóch inspektorów z rożnych regionów kraju i każdy powiedział ze ten przepis dotyczy kierowców na samozatrudnieniu.


Post Wysłano: 22 paź 2016, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Zapytałem kiedyś o ta pauzę 30 min po 6h pracy dwóch inspektorów z rożnych regionów kraju i każdy powiedział ze ten przepis dotyczy kierowców na samozatrudnieniu.
to źle ci powiedzieli - przepis mówi o wszystkich kierujących bez względu na rodzaj umowy czy działalności.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 paź 2016, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Prawda. Tyle, że kiedyś tylko Pip to kontrolował, a teraz mogą także krokodylki.


Post Wysłano: 23 paź 2016, 12:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2011, 19:26
Posty: 16
GG: 0

Cytuj:
Prawda. Tyle, że kiedyś tylko Pip to kontrolował, a teraz mogą także krokodylki.
Można jakieś konkrety bo nie słyszałem o tym, aby to krokodyle kontrolowlai?


Post Wysłano: 23 paź 2016, 13:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

przeczytaj ustawę o CZASIE PRACY kierowcy.większość czyta tylko ust.o czasie jazdy, :wink:


Post Wysłano: 23 paź 2016, 13:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Czytałem w jakimś artykule bodajże o tym, że krokodylki maja takie uprawnienia. Nie mogę teraz znaleźć nic konkretnego. :(


Post Wysłano: 23 paź 2016, 14:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Czytałem w jakimś artykule bodajże o tym, że krokodylki maja takie uprawnienia. Nie mogę teraz znaleźć nic konkretnego. :(
http://www.nzzk.nw.pl/?wspolne-ustaleni ... ontroli,10
może to nie uprawnienie ale wystarczająca podstawa do kontroli

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 wrz 2017, 17:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Odświeżę temat:
jakiś czas posiadam najnowszy tachograf stoneridga , praca ta sama tylko tacho mądrzejsze i dużo bardziej pomocne ALE.jak wiem że pracuje danego dnia tylko 8 godzin to robiłem 30min.pauzy.A tacho jak zrobię np.31min.to zalicza jako 15min.i przelicza pracę/jazdę tak jak by mi tą 30 zaliczył.
Czy ktoś podpowie czy coś zmieniło się w tej kwestii bo nie śledzę na bieżąco.?
Czy tachograf to rejestruje jako 15 a pan z ITD będzie widział że zrobiłem 30?


Post Wysłano: 02 wrz 2017, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Tacho zalicza 15 min, bo przy pauzie dzielonej nawet jak stoisz 44 min to Ci 15 naliczy. A Pan inspektor jak weźmie dane z tacho to będzie widział ile stałeś.

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 02 wrz 2017, 19:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

a rozumiem tak myślałem,ale zawsze lepiej się podpytać :wink:


Post Wysłano: 03 wrz 2017, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 208

Czyli jeżeli w czasie tych 8h pracy wykorzystujesz ponad 4,5h jazdy musisz jeszcze zrobić druga pauzę min. 30 min ale mam nadzieje ze to wiesz.


Post Wysłano: 03 wrz 2017, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Czyli jeżeli w czasie tych 8h pracy wykorzystujesz ponad 4,5h jazdy musisz jeszcze zrobić druga pauzę min. 30 min ale mam nadzieje ze to wiesz.

Nie ,no to wiem jak najbardziej tylko sam zapis tachografu mnie interesuje i jak pan z zielonego busa na to będzie patrzył.Może odpowie ktoś co jeździ na najnowszym stoneridgu i też nie robi dużo kilosów dziennie


Post Wysłano: 04 wrz 2017, 8:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Zgadza się. Najnowszy tachograf zapisuje pierwszą 30 ( nawet 44 minuty stania) jako 15 I informuje Cię że nie zrobiłeś pełnej pauzy I by wyzerować jazdę musisz zrobić jeszcze minimum 30 minut. Ale na tachografie jest zapisane ile wtedy rzeczywiście stałeś (możesz sobie zrobić wydruk i sam sprawdzić). Jeśli za pierwszym razem zrobiłeś minimum 30 minut to tacho traktuje to jako pauzę dzieloną 15 + później 30 minut a jednocześnie twoja praca została zresetowana czyli możesz od nowa pracować 6h lub jeśli w tym czasie nie wykorzystasz pełnej 4,5h jazdy. Wtedy wystarczy tylko minimum 30 minut i masz zreserowaną i jazdę i nowy czas pracy. Często pracuję po 8-10h dziennie jeżdżąc czasem tylko 3-4h. Po około 5h pracy robię 30 minut odpoczynku i zaczynam kolejny 6h okres pracy. Chyba że wiem że będę miał więcej jazdy po pauzie to nieraz lepiej stać od razu te 45 minut I masz już pełne 4,5h jazdy do wykorzystania w razie W.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: