Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2016, 2:59
Posty: 33
Samochód: Midlum

Witam wszystkich. Kupilem Renault midlum 220 dci z 2005 r w zabudowie 7,7x2,5x3 m. Chce dokupic przyczepe z dolnym zaczepem. Renia ma 7490 kg dmc wiec szukam przyczepy do 4500 kg dmc. Mam na oku aluminowa przyczepe gniotpol g4080 na jednej osi lub tandem na 17,5 oponach. Gniotpol jest na ramie aluminiowej a tandem na stalowej. I tu moje pytanie. Przyczepe z jaka rama najlepiej kupic alu czy stal? Jedna os na blizniaku czy dwie pojedyncze? Ladunki glownie pianka, welna i styropian. Prosze o porade. Z gory dziekuje.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2016, 2:59
Posty: 33
Samochód: Midlum

Ahaaa, ok 200 razy przeczytane i nikt sie nie odezwie. Dzieki wielkie

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


Twojego podsumowania nawet komentować się nie chce.
Wiesz ile jest na Forum tematów, pytań bez odpowiedzi? Myślisz, że zadałeś jedno pytanie i dziesiątki osób czeka by móc odpowiedzieć?
Wyluzuj, ochłoń i uzbrój się w cierpliwość.
No chyba, że chcesz porad w stylu: Znajomy kolegi to ciągnął 7 lat temu ale sprzedał i pracuje teraz w Wielkiej Brytanii...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Ahaaa, ok 200 razy przeczytane i nikt sie nie odezwie. Dzieki wielkie

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
no niech ci bedzie nie będę chamem - jak dla mnie to możesz kupić tridema.
przyczepa na ramie stalowej i na tandemie bedzie cięższa ale chyba solidniejsza na nasze drogi.
dużo jeszcze zależy od osi na jakich stoi.
a gniotpola nie chciał bym za darmo.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Jednoosiowe przyczepy zaczęły się szerzej pojawiać jak Niemcy wprowadzili maut dla pojazdów o dmc<12t, ale zróżnicowali dosyć znacznie stawki od ilości osi. Jeżeli nie ma to wpływu na koszty w zależności gdzie będziesz jeździł to zdecydowanie dwie osie.
Na Gniotpola mówią jaka nazwa taka przyczepa. Niedaleko mnie jest zagłębie piździków i wszyscy tam katują Konara.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Jeżdżę z meblami więc spotykam bardzo wiele zestawów w tandemie o DMC 12T. Sporo jest Gniotpolów i Konarów. Ale dość często zaczynam spotykać zabudowy niemieckiej produkcji. Na tą chwilę nie pamiętam nazwy. Jak tylko sobie przypomnę napisze.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Jeżdżę z meblami więc spotykam bardzo wiele zestawów w tandemie o DMC 12T. Sporo jest Gniotpolów i Konarów. Ale dość często zaczynam spotykać zabudowy niemieckiej produkcji. Na tą chwilę nie pamiętam nazwy. Jak tylko sobie przypomnę napisze.
Sommer może.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Wecon.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Wecon.
wecon to generalnie górna pólka w przyczepach i zabudowach.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Jeżeli nie ma to wpływu na koszty w zależności gdzie będziesz jeździł to zdecydowanie dwie osie.
Czemu zdecydowanie 2 osie?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Cytuj:
Na Gniotpola mówią jaka nazwa taka przyczepa.
Pracowałem krótki okres w w/w firmie przy lekkich przyczepach.. Do poprawek nie przyjeżdżały, na temat alu kierowcy mówili, że nawet to się trzymało, trzeba było tylko pilnować żeby nie przeładować albo położyć na boku, po takiej akcji można było ją oddać do recyklingu, momentalnie skręcona.

Stalowe zestawy były ok, Grabowskiego kilka zestawów składałem (Bauer wie o kogo chodzi) i jakoś to wyglądało, ale zestawy Alu... Kozaryn, Kilian, Transcargo.. niekiedy było widać że za słabe to jest ..


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Cytuj:
Sommer może.
Nie nie.
Cytuj:
Wecon.
O to to tato! O to to to!
Ciągle mi się z Wesem pierdyliło.
Cytuj:
wecon to generalnie górna pólka w przyczepach i zabudowach.
I właśnie to samo mówili kierowcy, z którymi rozmawiałem. Że za cholerę nie chcieliby znowy wracać na Gniota czy Konara.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

kiedyś w Holandii na załadunku oglądałem nowego gniotpola - popękana ramka w miejscu mocowania słupków, krzywe toto jakieś był, delikatne, korozja wyłaziła na wierzch - sam wtedy ciągałem dwuosiówkę na pojedynczych kołach marki "dreszer" wiek 12 lat i takich usterek nie miała.
kierowca powiadał że jak wróci to mają to poprawiać.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Podobno jak Gniotpol robił nowość na IAA kilka lat temu - szerokość wewnętrzna ponad 2,5m i ultralekka, to po powrocie z targów było widać wygięcie tylnej części podłogi tam gdzie słupy i pęknięcie wzdłuż dyszla.. a jechali na pusto tam i powrót ;)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Cytuj:
Jeżeli nie ma to wpływu na koszty w zależności gdzie będziesz jeździł to zdecydowanie dwie osie.
Czemu zdecydowanie 2 osie?
Lepsza stabilność, przy wypinaniu nie trzeba podpierać nogami z tyłu bo stoi praktycznie sama z siebie, rozłożenie towaru po przyczepie nie ma aż tak dużego wpływu na to czy dyszel dociska zaczep czy odwrotnie.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

http://allegro.pl/przyczepa-przestrzenn ... 24802.html
Do takich ładunków jak piszesz, gdzie pewnie ręcznie ładowane to na taki wynalazek któryś kubik więcej wejdzie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Rossi,mamy 2 zestawy DMC12t i obie przyczepy wypinam bez rozkładania tylnych nóg.Przyczepy jedno osiowe,produkcja Konar.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Przy przyczepie na 1 osi, oś jest bliżej końca przyczepy. Tandem będzie paradoksalnie łatwiejszy w manewrowaniu i oczywiście stabilniejszy. Przy tym typie ładunków nie patrzyłbym na ilość osi tylko ogólny stan takiej używanej przyczepy. Wszystkiego typu lawety są robione na aluminiowej ramie ze sporymi zwisami i jakoś to jeździ, więc jak ktoś nie ładował ciężkich powrotów to powinna być w bardzo dobrym stanie. Tandem będzie łatwiej kupić po tym jak wprowadzili zmiany za autostrady w D.

Ostatnio widziałem przyczepę Tramp Trail, wykonanie całkiem dobre z tym, że przyczepa była dosyć świeża. Dużo tego jeździ w okolicy, zagłębiu małych zestawów.

Zobacz to, tylko nie wiem czy nie będzie zbyt długa:
http://allegro.pl/przyczepa-konar-jg2-i6647646571.html


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2016, 2:59
Posty: 33
Samochód: Midlum

Dzieki koledzy za odpowiedzi. Mialem kupowac jednoosiowa gniota na kraj ale na szczescie wie wycofalem. Mam na oku tramp traila z 2003r. Tania bo 5 tysi tylko ze stoi dwa lata. Pelna firanka z dwoch stron no i kolka 215r14c. Latal ktos na tych kolach? Z tego co sie orientuje to ta przyczepa moze byc rejstrowana jako 4500 dmc na 14 kolach lub 6400 dmc na 17,5.

Szukam przyczepy max 8,4 m dlugiej...
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: