Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 mar 2017, 17:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2017, 17:40
Posty: 17
Samochód: man,renault,iveco,setra

Witam wszystkich serdecznie.
Mam problem z man A01 mianowicie blokuje tylne hamulce ale nie zawsze, man jeżdzi cały dzień i nic się nie dzieje a nagle hamulec blokuje i nie idzie ruszyć i nie dwa koła tylko czasem lewe a czasem prawe
wymienione zostały wszystkie zawory z tyłu tz. 2x abs, zawór główny, siłowniki hamulców też 2, klocki hamulcowe i smarowane grzechotki już nie wiem co z nimi się dzieje dodam również że przewody nie są pozaginane i są drożne. może jakiś zawór z przodu jest za to odpowiedzialny? tylko że z przodem nie ma żadnych problemów


Post Wysłano: 22 mar 2017, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Jeśli blokuje po puszczeniu ręcznego to najprawdopodobniej zawór czteroobwodowy się zacina i brakuje ciśnienia


Post Wysłano: 22 mar 2017, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2017, 17:40
Posty: 17
Samochód: man,renault,iveco,setra

Czyli ten główny tak? Ale blokuje też na nożnym. Jak ten zawór wygląda


Post Wysłano: 23 mar 2017, 17:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2017, 17:40
Posty: 17
Samochód: man,renault,iveco,setra

Dodam wskazówke, po zwolnieniu ręcznego ucieka powietrze z zaworu ABS który jest nowy i ze starego też uciekało

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 23 mar 2017, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Jeśli ucieka powietrze po spuszczeniu ręcznego to na 99% masz walnięty któryś siłownik ,żeby to sprawdzić musisz odłączyć przewód którym do siłownika dochodzi ciśnienie od nożnego i puścić ręczny wtedy z uszkodzonego siłownika odkręconym złączem będzie uciekać powietrze.Czy masz w układzie zawór przekaźnikowy http://allegro.pl/zawor-przekaznikowy-m ... 12.html,on też może być winny,te górne złącze to sterowanie powinno być tam ciśnienie tylko po wciśnięciu pedału.Który zawór nazywasz głównym? Czteroobwodowy wygląda tak lub podobnie http://allegro.pl/zawor-czteroobwodowy- ... 02463.html


Post Wysłano: 23 mar 2017, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2017, 17:40
Posty: 17
Samochód: man,renault,iveco,setra

właśnie głównym nazwałem ten przekaźnikowy a tego czteroobwodowego nie moge znaleźć nigdzie lewy siłownik jest nowy a ucieka z prawego zaworu a prawy siłownik jest stary to może być jego wina tak jak mówisz... była w nim pęknięta sprężyna na mębranie ale to wymienione.. a ten przekaźnikowy jest nowy. jutro sprawdze i się odezwe ;P


Post Wysłano: 24 mar 2017, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2017, 17:40
Posty: 17
Samochód: man,renault,iveco,setra

A wiec tak, po wymianie zaworu poziomujących problem z ABS rozwiazany ALE teraz po zaciągnięciu ręcznego powietrze wybija tak jak powinno tym zaworem z przodu co się zaciąga i dalej ciągle ucieka przekaźnikowym od ręcznego. Teraz pytanie co ma na to wpływ że nie może nabić butli bo ucieka tym zaworem. Przybliże że nie jest on połączony z przekaźnikowym nożnym tak myśle. ma wyjście na lewe koło, prawe koło, zasilanie z butli i jakiś mały wężyk. Nie wiem od czego. Z tym że wyjechał z warsztatu i wszystko było cacy. Po trasie mw 50 km zaczęło się dziać to co pisze. Może coś z elektryki?

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 24 mar 2017, 21:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Nie wiem co zawór poziomujący ma wspólnego z ABS ,zrób zdjęcie tego przekażnikowego


Post Wysłano: 24 mar 2017, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ten cienki wężyk to sterowanie zaworem.
Sterowanie idzie z wajchy od ręcznego hamulca do tego zaworu
Wymieniałeś ten siłownik hamulcowy czy nie?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 mar 2017, 21:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2017, 17:40
Posty: 17
Samochód: man,renault,iveco,setra

Siłownik nie. Sprawdziłem tak jak chodko mówił i nic nie uciekało. Poziomujacy jest tak połączony ze dopóki nie nabije poduch to nie spusci hamulca.

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 24 mar 2017, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2017, 17:40
Posty: 17
Samochód: man,renault,iveco,setra

https://www.google.pl/search?client=ms- ... dlusdYNJpM

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 24 mar 2017, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2017, 17:40
Posty: 17
Samochód: man,renault,iveco,setra

Ten pierwszy

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 24 mar 2017, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2017, 17:40
Posty: 17
Samochód: man,renault,iveco,setra

A z czym się łączą przewód z zaworu z tą wajchą skoro są tam 4 wejścia a steruje jeden mały wezyk. Może ma na to wpływ ręczny elektryczny bo tez ma, taka mała dzwigienka niby tez od ręcznego

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 25 mar 2017, 8:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Za ciagnij hamulec ręczny
Naciśnij nogą na hamulec, jeśli po naciśnięciu na hamulec będzie leciało powietrze z tego zaworu przekaźnikowego to będzie padnięte uszczelnienie między sekcjami od siłownika hamulcowego
Zadki to przypadek bo pęknięta sprężyną w siłowniku od uszkadza uszczelniacz kawałek drutu się wbije
Ogólnie to albo padnięty/zacinający się zawór przekaźnikowy od hamulca ręcznego lub uszkodzony siłownik, bo innej opcji nie ma aby na tym zaworze pojawiło się powietrze i leciało z dołu przez to sitko
Cienki przewód sterowanie, po środku to zasilanie powietrzem a po bokach masz dwa wyjścia na siłowniki hamulcowe.
Cytuj:
Poziomujacy jest tak połączony ze dopóki nie nabije poduch to nie spusci hamulca.
Za ten stan rzeczy odpowiada właśnie zawór czwórdrożny, za pewne masz hamulec ręczny i poduszki na obwodzie trzecim,czwartym na którym jednocześnie pojawia się powietrze przy około 6 bar
To jest podobnie w ciężarówce puki nie będzie powietrza w wspomaganiu sprzęgła czy fotelu kierowcy to nie zwolnisz hamulca ręcznego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 mar 2017, 16:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2017, 17:40
Posty: 17
Samochód: man,renault,iveco,setra

Chodzi ci o ten zawór przekaźników o którym mowa? On jest nowy. Sprawdze w poniedziałek i dam znać

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 25 mar 2017, 16:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak o ten zawór mi chodzi o który pytasz

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 mar 2017, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2017, 17:40
Posty: 17
Samochód: man,renault,iveco,setra

Narazie jakoś jeździ i nic się nie dzieje zobaczymy z czasem. Ale czekam na części. A powiedz mi jeszcze w zaworze z dźwignia ręcznego są 4 węże 2 wejścia i 2 wyjścia z czym one się łącza skoro steruje przekaźnikowym jeden? I jeszcze jedno pytanko ten przekaźnikowy w środku ma tylko zimering ze sprężyna a tą mębraną co powietrze ucieka nic nie steruje. Ten zawór jest dobry? Może ktoś wcześniej zły założył?

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

[EDIT]

A i jak wykrecilem przewód od noznego z silownika i zaciągnąłem ręczny to w przewodzie tym pokazało się powietrze. Jak spuszczałem to zaciągało a jak zaciagałem to wypychane ale to dosłownie sekunda... To wina silownika czy tylko ruch mębrany?


Ostatnio zmieniony 29 mar 2017, 7:25 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę nie pisać posta-pod-postem, lecz korzystać z funkcji "Zmień", konsekwentnie korzystać z polskich znaków, kłania się ortografia


Post Wysłano: 30 mar 2017, 14:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie miałem potrzeby rozbierać zaworu, ale z tego co piszesz to chyba czegoś tam brakuje
Bo zasada działania jest prosta tego zaworu, cienki przewód podaje powietrze które otwiera przepływ powietrza z tego grubego przewodu i powietrze leci z zaworu do siłowników
Odłączysz powietrze od tego cienkiego przewodu to zostaje wypuszczone powietrze do atmosfery przez te sitko na dole

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: