Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)?
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
Cytuj:
Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)?
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)?
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.
Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi.
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)?
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.
Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi.
nie powiesz mi że papier o gramaturze 100g/m2 da rade rolce ważącej 3 tony.
pod takie rolki koledzy daja wyłącznie maty antyposlizgowe.
jeżeli twoja wypowiedź odnosiła sie do postu miśka123456789 to on właśnie pytał o papier pod towar układany na paletach.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Panowie a takie pytanie odnośnie rozmieszczenia i nacisków na osie pojazdu. na kursie na przewóz rzeczy gdy zapytałem gościa o to to powiedział że będzie później, kurs się skończył a gość wkoncu nie wytłumaczył. mianowicie jak mniej więcej określić nacisk na osie czy są na to jakieś sposoby że np do łap naczepy wchodzi tyle ton, do kół naczepy tyle itp? jakbyście mogli w miarę zrozumiale wytłumaczyć to byłbym wdzięczny
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
jak by ci powiedzieć...... wszystko zależy od wagi pojedynczej palety, cześć kierowców ma w ciągnikach zamontowane manometry działające na poduszce tylnej osi i to wskazanie mówi ile jest obciążenia (ciśnienia w poduszce).
często jest tak że to załadunkowi wiedzą jak postawić dany ładunek np: 2 x po 1 palecie na środku i dalej już na całości naczepy do końca.
generalnie trzeba mieć wyczucie ( to się nabywa z wiekiem ) i posiadać umiejętność liczenia "w biegu".
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Fajnie jak masz gdzies opcje wjechac na wage na pusto zeby wiedziec jakie masz obiazenie na osi i potem mozesz sobie dodawac wage towaru do tego co na osi. Ja na chlodni przyjmowalem ze na pusto mialem 5ton. Jednak agregat tez wazy prawie tone. Jak sie ladowalo mrozonki albo badyle to wychodzilo po okolo 700kg.
Tak najprościej to z przodu do połowy naczepy 10t. Mniej więcej powinno się zgadzać.
Też tak zawsze liczę. W pierwszych dwóch burtach / w pierwszej połowie max 10t, w drugiej reszta. Jeśli oczywiście ładunek rozkłada się w miarę po całości. Jak wrzucisz 12 ton na przód, będzie przeładowane, ale też nie będzie to jakaś tragedia. Wielu kierowców przeładowuje ośkę nieświadomie, chociażby odbierając załadowaną naczepę lub nie mając wstępu na magazyn podczas załadunku. Ważne, żeby nie kłaść po 15 ton w pierwszej połowie...
Rejestracja:07 sie 2011, 22:06 Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA
Cytuj:
Ważne, żeby nie kłaść po 15 ton w pierwszej połowie...
Dobra rada, ale skąd ktoś ma wiedzieć ile towar waży, jeśli nie jest np. opisany, np drewno?
Jak widzę naczepę załadowaną po sam dach to se tylko mogę wyobrazić ile tam jest ton załadowanych...
Staram się wystrzegać wożenia tego gónwa, ale niekiedy się nie da...ostatnio musiał ściągać 2 paczki z przodu, bo było 13 ton na ciągnącej...
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.
Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi.
nie powiesz mi że papier o gramaturze 100g/m2 da rade rolce ważącej 3 tony.
pod takie rolki koledzy daja wyłącznie maty antyposlizgowe.
jeżeli twoja wypowiedź odnosiła sie do postu miśka123456789 to on właśnie pytał o papier pod towar układany na paletach.
Nie powiem, bo się na tym nie znam.
Napisałem tylko, że patrząc na google i youtube jakoś to działa.....
A czy na papierniach (lub gdziekolwiek indziej) pozwolą tego używać (zamiast mat antypoślizgowych), nie ode mnie zależy Kolego
Ważne, żeby nie kłaść po 15 ton w pierwszej połowie...
Dobra rada, ale skąd ktoś ma wiedzieć ile towar waży, jeśli nie jest np. opisany, np drewno?
Może od załadowcy? Operatorzy wózków również co nieco wiedzą nt. wagi ładowanego towaru. Pewne rzeczy nawet wzrokowo można ocenić. Trzeba sobie radzić, mieć trochę wyobraźni i pamiętać o naciskach na osie.
Przedwczoraj jechałem z Poznania w kierunku Jarocina. Za skrzyżowaniem w Klęce na awaryjnych stoi DAF z firanką. Otwarte drzwi w naczepie, załadowana blacha w kręgach. Niby nic nowego, ale... jakoś jeden krążek z przodu postanowił, że wyjdzie lewym bokiem.
Patrząc na sposób zabezpieczenia ostatniego krążka (dwa pasy od góry) to nie zaskoczył mnie efekt dość ostrego hamowania.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę