Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 maja 2017, 14:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Cytuj:
Lekkie OT, ale nadal w temacie homologacji bo nurtuje mnie jedno pytanie - jaką homologację powinna mieć opona na 2 osi ciągnika pusher? Prowadząca? Naczepowe 385 wchodzi w grę? :D
Ja miałem i mam założoną prowadzącą 385/55. Widziałem Chłopaków z 385/65 oraz 315/70 ale strasznie mały prześwit między kołem a ziemią.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 30 maja 2017, 16:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Lekkie OT, ale nadal w temacie homologacji bo nurtuje mnie jedno pytanie - jaką homologację powinna mieć opona na 2 osi ciągnika pusher? Prowadząca? Naczepowe 385 wchodzi w grę? :D
Aby dobrze Cię zrozumieć chodzi o oś wspomagającą w tym przypadku pusher czyli wspomagającą oś napędową jak w linku tak?

https://www.flickr.com/photos/magicv8m/19682614319

jeżeli tak to należy się pochylić nad Rozporzadzeniem Ministra w sprawie warunków technicznych pojazdów gdzie stoi, że za oś wielokrotną uznaje się zespół dwóch lub więcej osi zwanych osiami składowymi których odległość od osi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m. Jeżeli tak jest jest to oś składowa z osią napędową niezależnie czy jest ona za czy przed osią napędową i niezależnie czy jest skrętna czy nie. Wtedy nie jest to oś prowadząca. W związku z tym np nowe lohry Mercedesa które obsługujemy wychodzą na takiej osi wspomagającej napędową na oponach naczepowych. Czyli odpowiadając na Twoje pytanie tak naczepowa 385 wchodzi w grę ale musisz dotrzeć do pierwotnej homologacji Twojego auta gdzie będziesz miał wykazane jak kwalifikowana jest Twoja oś.

Jeżeli np. chodzi o taki rodzaj osi zespolonych jak w linku

http://images31.fotosik.pl/146/f8333d08ff0710e0med.jpg

wygląda na to, że to zespół osi prowadzących.

Ostatecznie wszystko leży w specyfikacji pojazdu. Wtedy masz pewność jaką homologacje opon założyć.
Cytuj:
Ja miałem i mam założoną prowadzącą 385/55. Widziałem Chłopaków z 385/65 oraz 315/70 ale strasznie mały prześwit między kołem a ziemią.
Tak najprościej i najbezpieczniej aby zakładać to co jest na przodzie. Najlepiej jak np 385/55 prowadząca i taka sama co do rozmiaru na osi wspomagającej, podjechany przód zakładasz na wspomagającą a na przód nówki i tak sobie je dojeżdżasz do końca opony. Sporo np Skandynawów ma malutkie kółko wspomagające czyli trzeci rozmiar na jednym aucie wtedy to ekonomicznie najmniej rozsądne.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 31 maja 2017, 9:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Lekkie OT, ale nadal w temacie homologacji bo nurtuje mnie jedno pytanie - jaką homologację powinna mieć opona na 2 osi ciągnika pusher? Prowadząca? Naczepowe 385 wchodzi w grę? :D
Ja miałem i mam założoną prowadzącą 385/55. Widziałem Chłopaków z 385/65 oraz 315/70 ale strasznie mały prześwit między kołem a ziemią.
Ja mam 315/80 czyli taką samą jak na napędowej i też myslę założyć albo 385/55 albo chociaż 315/70 - z ładunkiem i 10t na siodle czyli z ośką pchaną w górze na dużych [wycenzurowano] potrafi dobić i walnąć w podwieszoną.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 31 maja 2017, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Ja w sobotę mam założone Brigdgestone m729. Dziś jeżdżę, jak ciota, bo plywam po całej drodze.

Edit:
Dziś sieknięte 550km, poprawy brak. Wóz się przechyla, i zrobił się mocno nadsterowny.
Przejechane nie całe 1800km. Troche lepiej, silikon wytarty.
Dalej zdecydowanie inna, gorsza charakterystyka prowadzenia, niż na slickach. Nie wiem, czy poprostu na nowym kapciu, protektor jest na tyle wysoki, że poprostu się poddaje.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 31 maja 2017, 21:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Cytuj:
Ja w sobotę mam założone Brigdgestone m729. Dziś jeżdżę, jak ciota, bo plywam po całej drodze.

Edit:
Dziś sieknięte 550km, poprawy brak. Wóz się przechyla, i zrobił się mocno nadsterowny.
Przejechane nie całe 1800km. Troche lepiej, silikon wytarty.
Dalej zdecydowanie inna, gorsza charakterystyka prowadzenia, niż na slickach. Nie wiem, czy poprostu na nowym kapciu, protektor jest na tyle wysoki, że poprostu się poddaje.
Jak to? Ty nie wiesz? Zgaś peta I się dowiedz bo ode mnie się na pewno nie dowiesz.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 31 maja 2017, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Pytał Cię, wątpliwej klasy naciagaczu, męczybuło, o twoje całkowicie bezwartościowe zdanie?

Czy może zwracałem Ci uwagę, że nie potrzebuje, nie chce, nie życzę sobie, mam wiadomo gdzie, i to głęboko twoje zdanie?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 31 maja 2017, 21:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Pytał Cię, wątpliwej klasy naciagaczu, męczybuło, o twoje całkowicie bezwartościowe zdanie?

Czy może zwracałem Ci uwagę, że nie potrzebuje, nie chce, nie życzę sobie, mam wiadomo gdzie, i to głęboko twoje zdanie?
Bezsilność połączona z bezradnością. To po co do mnie kierowales obraźliwe zdania? Przecież sobie nie życzyłeś. To się bujaj.....na tych napedach tak świetnie zakupionych. Kolega handlarz doradzał? Jemu płacz do ramienia.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 31 maja 2017, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Zapytam Cię w sposób odpowiedni do Twojego rozumku:

Co?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 01 cze 2017, 6:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Lubić się nie musicie, bo to nie przedszkole, ale się przestańcie wyzywać.

Bridgestone są bardzo twarde. Napędów nie miałem, ale przody owszem i nie polecam. Bardzo, bardzo śliskie.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 02 cze 2017, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Cytuj:
Ja w sobotę mam założone Brigdgestone m729. Dziś jeżdżę, jak ciota, bo plywam po całej drodze.

Edit:
Dziś sieknięte 550km, poprawy brak. Wóz się przechyla, i zrobił się mocno nadsterowny.
Przejechane nie całe 1800km. Troche lepiej, silikon wytarty.
Dalej zdecydowanie inna, gorsza charakterystyka prowadzenia, niż na slickach. Nie wiem, czy poprostu na nowym kapciu, protektor jest na tyle wysoki, że poprostu się poddaje.
Przejechane 3000km. Po krajowkach, landowkach i Skach. 70% ładowny.
Dopiero dziś zacząłem jeździć normalnie. Chyba sie ostatecznie dotarły.

Co nie zmienia faktu, że kilka kompletów ciągnących już zdarlem. A to były jedyne po założeniu których, była aż taka różnica w prowadzeniu.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 05 cze 2017, 12:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Zapomniałem dodać, że tej soboty kiedy mobilny wpadł i założył mi Bridże, na inny wóz były założone Barumy.
Barumy miały 17mm mięcha, Brigdestone 22mm.
Tak, że ten tego.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 05 cze 2017, 12:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Nowy zawór do nowej opony założyli ?

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 25 sie 2017, 16:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

Cytuj:
Przestańcie gadać głupoty albo napiszcie to do Scanii :wink: zerknij na opony przodowe Continental np HSO MIL czy całą gamę Michelina XZL i nie gadaj już że to typowe napędy chyba, że biorąc pod uwagę 4x4 czy 6x6 to wszystkie są napędzane ale musza mieć homologacje na os sterowana. Owszem widuje druciarstwo nawet z nalewajkami na chińskim karkasie napędowym z bieznikiem napędowym a to wszystko założone na przodzie "bo jo panie ino na tym torfowisku jeżdże" ale chyba nie macie tego na myśli. Jakby wzór bieżnika nie wyglądał homologacja na przód musi być.

Trochę odgrzewam ale chciałem dodać że ja odebrałem nową Scanie z oponami kierunkowymi na osi pędnej, także jest to możliwe,

po 4 tyś km wymieniali na nowe :D


Obrazek

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Post Wysłano: 25 sie 2017, 22:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

HSR2 nie jest kierunkowa co do bieżnika pewno chciałeś je określić jako na os kierowana. Teoretycznie mogą jeździć na napędzie a praktycznie tak się zakłada do autokarów zwłaszcza dalekobieznych. Problem w tym że do ciężarówki byłoby słabo z odpychaniem się a drugi problem to taki ze HSR2 jest już ze 3lata nie produkowana. Jak to się stało? Cóż Continental wygrał przetarg na dostawę to możliwe ze czyscili
starocie w magazynach bo miało być tanio a scania liczyła na to że przejdzie. Słabo to świadczy o kontroli jakości u jednych i drugich szkoda że to niby liderzy....przynajmniej sami o sobie tak twierdzą. :mrgreen:
Nie mniej HSR2 świetna opona była nie jeden by ją chętnie odkupił płacąc więcej niż za nowy produkt hs3. :wink:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: