Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 wrz 2017, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam wszystkich:-). Od dłuższego czasu planowałem założyć światła jazdy dziennej przy wywrotce. Zakupiłem Noxon N03 [z wbudowanym przekaźnikiem (automatem) odłączającym LEDy po włączeniu świateł pozycyjnych] ponieważ są jednymi z dłuższych lamp i nie będą tak bardzo szpeciły w starym aucie...
Podpowiedźcie proszę, gdzie wpiąć się kablem zasilającym do LEDów, z (-) nie będzie problemu, ale skąd najlepiej pociągnać zasilanie? Wszędzie ładne peszle z nakrętkami, nie wiem gdzie szukać... Poszukuję prądu, który się pojawia dopiero po przekręceniu kluczyka... Tak naprawdę to chciałbym aby prąd pojwaił się dopiero po odpaleniu auta, ale takich cudów to chyba nie znajdę... Czy jeden z siedmiu pinów stacyjki sprawdziłby się w tej roli? Jest taki pin przy stacyjce na którym pojawia się prąd dopiero po włączeniu auta? Jestem gotów ciągnąć i ładnie ukryć ten kabelek nawet jeśli będeę musiał prowadzić od stacyjki albo wyjściu na kontrolkę ładowania od alternatora o ile taka tam w ogóle występuje... Ledy w sumie pobierają ok 10W (niecałe 0,5A to będzie) więc chyba nie muszę się martwić, że przeciążę jakiś element... Co radzicie?
Trzeci kabel poprawadzić od świateł pozycyjnych aby LEDy odłączały się po włączeniu świateł bo jeśli dobrze pamiętam to światła pozycyjne palą się zarówno przy światłach mijania jak i drogowych...(???)
Załączam zdjęcia lamp jak i widoku spod atrapy, może naprowadzicie w której wiązce grzebać...

Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 07 wrz 2017, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kabel plusowy podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi plus pod oświetlenie zegarów i z tamtego miejsca sobie pociagnij kabel do sterowania światłami dziennymi

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 08 wrz 2017, 11:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Kabel plusowy podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi plus pod oświetlenie zegarów i z tamtego miejsca sobie pociagnij kabel do sterowania światłami dziennymi
Dziękuję za odpowiedź kolego MANik:-). Pod kontrolkę ładowania, ale wbić się w kabel przy zegarach a nie przy samym alternatorze, prawda? Podświetlenie zegarów mam cały czas ustawione pokrętłem na wyłączone (na minimum), czy to nie będzie problem?


Post Wysłano: 08 wrz 2017, 11:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W kabel przy kontrolce ładowania, kabel 59000 z tyłu kontrolek a pozycje to możesz pod wyłącznik świateł lub pokrętło od regulacji mocy oświetlenia zegarów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 wrz 2017, 12:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Kolego MANik dzwoniłem do dwóch "fachowców", którzy naprawiają alternatory i rozruszniki i odradzają podłączanie się pod wyjście alternatora na kontrolkę z powodu możliwości uszkodzenia regulatora napięcia... Kontrolka ma chyba 3 czy 5W, ale dodatkowe moje lampy będą miały 11W i twierdzą, że nie wiadomo jak to może się skończyć i ile działać... Pozostaje mi chyba tylko zrobienie tego po stacyjce (będą paliły się od razu po przekręceniu kluczyka) albo podłączyć się np. pod kontrolkę czujnika oleju (czy ona działa podobnie jak ładowania?). Jeszcze prześwietlę piny na stacyjce, ale zapewne nie ma takich na których pojawia się prąd dopiero po odpaleniu. Mógłbym zrobić to na dodatkowym przekaźniku załączanym prądem z kontroki ładowania i wówczas byłoby to bezpieczne, ale to gra nie warta świeczki. Czy Ty też montowałeś DRL u siebie i działa to poprawnie?


Post Wysłano: 10 wrz 2017, 8:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To co to za problem zamontować dodatkowo przekaźnik za parę złotych?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
To co to za problem zamontować dodatkowo przekaźnik za parę złotych?
Niby żaden, masa jest tam blisko, zasilanie przekaźnika ze stacyjki też blisko i zamontować go od razu pod deską rozdzielczą.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: