Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 lut 2018, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2018, 22:00
Posty: 5

Witam, w związku z tym, że jestem w trakcie robienia kursu kategorii C, jestem jeszcze laikiem i trochę się pogubiłem w kwestiach prawnych.
Czy możecie mi odpowiedzieć czy kierując pojazdem. pow 3,5 t z zabudową WUKO(czyszczenie kanalizacji) oprócz prawa jazdy kat. C jest potrzebna kwalifikacja zawodowa oraz używanie tachografu, gdy kierowcą jest przedsiębiorca (właściciel pojazdu) albo pracownik zatrudniony jako operator_kierowca?

Pozdrawiam


Post Wysłano: 05 lut 2018, 2:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

Według mnie tak, ponieważ oprócz sprzętu, materiałów i narzędzi, po oczyszczeniu kanalizacji zabierasz w zbiorniku "nieczystości ciekłe" do oczyszczalni, a to oznacza że wykonujesz przewóz drogowy, podlegający przepisom ustawy o transporcie drogowym dotyczących przewozów niezarobkowych - na potrzeby własne.
Art. 3
2. Do przewozów drogowych wykonywanych:
(...)
2) w ramach usług polegających na przewozie odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych,
(...)
– stosuje się odpowiednio przepisy ustawy dotyczące niezarobkowego przewozu drogowego.

Kierowcy wykonujący przewozy na potrzeby własne nie są wyłączeni z przepisów dotyczących kierowców wykonujących przewozy drogowe. To co masz wpisane w umowie nie ma znaczenia. Jeżeli prowadzisz pojazd wykorzystywany do przewozów drogowych to jesteś kierowcą w przewozie drogowym.

Według mnie nie musisz używać tachografu oraz przestrzegać przepisów rozporządzenia 561/2006 ponieważ:
Ustawa o czasie pracy kierowców:
Art. 29. 1. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej kategorie pojazdów, o których mowa w art. 13 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006, wyłącza się ze stosowania art. 5–9 tego rozporządzenia.
2. Kategorie pojazdów, o których mowa w ust. 1, wyłączone są z zakresu stosowania rozporządzenia (EWG) nr 3821/855).

Rozporządzenie 561/2006
Art. 13
1. O ile nie zagraża to osiągnięciu celów określonych w art. 1, każde Państwo Członkowskie może wprowadzić wyjątki od przepisów art. 5–9 i uzależnić te wyjątki od spełnienia indywidualnych warunków na swoim terytorium lub, w porozumieniu z zainteresowanymi Państwami, na terytorium innego Państwa Członkowskiego, mające zastosowanie do następujących przewozów wykonywanych:
(...)
h) pojazdami używanymi w związku z odprowadzaniem ścieków, ochroną przeciwpowodziową, konserwacją urządzeń zaopatrujących w wodę, gaz i elektryczność, utrzymaniem i kontrolą dróg, zbieraniem odpadów z gospodarstw domowych i ich wywozem, usługami telegraficznymi i telefonicznymi, nadawaniem programów radiowych i telewizyjnych oraz wykrywaniem nadajników lub odbiorników radiowych lub telewizyjnych;

Punkt 2 ustawy o czasie pracy kierowców oznacza że samochód nie musi być wyposażony w tachograf.

Poprawcie mnie jeżeli napisałem bzdury.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Post Wysłano: 05 lut 2018, 8:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Nie napisałeś bzdury.
A auto niech się nie boi. Jak to "państwowa" firma to oni Ci wszystko zrobią, sfinansują i będziesz Pan zadowolony.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 0:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2018, 22:00
Posty: 5

Dzięki Koledzy za wyczerpująca odpowiedz z małym opóźnieniem ale nie miałem czasu zupełnie wejść na forum. Kwestie służbowe mnie zjadły;-)

Mam jeszcze jedno pytanie Czy skoro takie auto jest wyłączone z rozporządzenia kierowca musi mieć jakieś zaświadczenie ze sobą i czy takie zaświadczenie wydaje urząd czy firma?

Pozdrawiam


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 8:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

to jest "z mocy prawa"ze względu na wykonywana funkcję, a nie z widzimisię jakiegoś gminnego czy powiatowego m...a.
zupełnie inną sprawą są przepisy wynikające z kodeksu pracy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 10:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2018, 22:00
Posty: 5

Czyli rozumiem, że prowadząc takie auto przy kontroli powołuje się na odpowiedni artykuł z rozporządzenia i żadnych sankcji z tytułu braku używania wykresówek nie będzie?


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 10:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

kontrolujący nawet o to nie zapyta

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 16:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 paź 2017, 16:08
Posty: 29
Samochód: Volvo i inne
Lokalizacja: Kartuzy

Nie prawda z tym tacho. Owszem zwolnienie jest ale jak tacho jest to trzeba go uzywac, wkladac tarczki/karte.
W przypadku smieciarki kierowca jest wylaczony z rozporzadzenia tylko podczas zbiorki odpadow na "rejonie". Pozostaly czas pracy tj. dojazd z bazy na rejon oraz zjazd na ripok i do bazy juz liczy sie normalnie. Wyglada to tak, ze po wjechaniu na rejon w tacho ręcznie przelacza sie funkcje OUT, a po zjechaniu sie ja wylacza. Pomimo tego tacho liczy czas jazdy normalnie i tak czy inaczej wyrzuci komunikat o przekroczonym czasie jazdy. Jednakże podczas kontroli jesli inspektor przejrzy karte czy tacho i zobaczy, ze kierowca mial wlaczony OUT nie ma prawa wlepic mu mandatu.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

a jakaś podstawa prawna takiego twierdzenia jest?
przeczytaj rozporządzenie dotyczące wyłączeń i podaj dlaczego kierujący pojazdem używanym do odbioru odpadów komunalnych nie jest zwolniony z obowiązku stosowania sie do tego rozporządzenia.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 paź 2017, 16:08
Posty: 29
Samochód: Volvo i inne
Lokalizacja: Kartuzy

A gdzie ja napisalem, ze kierowca smieciarki nie jest wylaczony? Jest i tego nie neguje.
Opisalem tylko jak nalezy korzystac w takiej sytuacji z tachografu bo ktos tu wyzej napisal, ze w przypadku wylaczenia wogole nie trzeba z niego korzystac co jest nie prawda.
Funkcja OUT (jak sama nazwa wskazuje poza) jest wlasnie dla kierowców, ktorzy sa wylaczeni rozporzadzeniem z koniecznosci przestrzegania czasu pracy. I tak jak pisalem, wylaczenie nie dotyczy kierowcow, ktorzy transportuja odpady, a tyczy sie tylko czasu w ktorym trwa sama zbiorka odpadow i to tez nie w kazdym przypadku.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

Nie jestem bardzo obcykany w temacie wywozu odpadów, ale dla mnie ma to sens. Tyle tylko że przed włączeniem OUT-u musisz wyjąć kartę. Z tego co mi wiadomo to jazda poza ramami rozp. 561/2006 przy ponownym logowaniu karty powinna być wpisana manualnie jako inna praca.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2018, 22:00
Posty: 5

Cytuj:
A gdzie ja napisalem, ze kierowca smieciarki nie jest wylaczony? Jest i tego nie neguje.
Opisalem tylko jak nalezy korzystac w takiej sytuacji z tachografu bo ktos tu wyzej napisal, ze w przypadku wylaczenia wogole nie trzeba z niego korzystac co jest nie prawda.
Funkcja OUT (jak sama nazwa wskazuje poza) jest wlasnie dla kierowców, ktorzy sa wylaczeni rozporzadzeniem z koniecznosci przestrzegania czasu pracy. I tak jak pisalem, wylaczenie nie dotyczy kierowcow, ktorzy transportuja odpady, a tyczy sie tylko czasu w ktorym trwa sama zbiorka odpadow i to tez nie w kazdym przypadku.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
Czyli w przypadku pojazdu ssąco-płuczącego wg tego co piszesz można by było jechać na wyłączonym tacho do miejsca, w którym czyścisz dany kanał, ale np.: przewóz szlamu na oczyszczalnie co jest moim przewozem na potrzeby własne już na włączonym tacho?


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 paź 2017, 16:08
Posty: 29
Samochód: Volvo i inne
Lokalizacja: Kartuzy

doman553, wiesz jak zbieramy odpady to od kibla do kibla mamy kilka, kilkanascie metrów, a jak oprozniasz szambi to odleglosci sa czesto bardzo duze. Teoretycznie jedziesz do pierwszego punktu oproznienia, wlaczasz out i wylaczasz po ostatnim i na zlewnie jedziesz juz normalnie. Teoretycznie, a jak jest w praktyce to ciezko mi powiedziec. Teoretycznie rowniez czas oprozniania szamba jest dla Ciebie inna praca, a nie czasem jazdy wiec tacho wypadaloby przelaczyc odpowiwdni tryb. Dopytam o to przy najblizszym spotkaniu z gosciem, który rozlicza nam czas pracy kierowcow.
Ziutomir, nie wyciagasz karty po przelaczeniu tacho na out. Praca w trybie out zostanie zapisana na karcie i w tachografie choć informacja na tacho o przekroczonym czasie jazdy i tak sie pokaze.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

Cytuj:
Ziutomir, nie wyciagasz karty po przelaczeniu tacho na out.
Nie wyciągam karty po włączeniu OUT-a tylko przed, albo nie wkładam jej wcale.
Cytuj:
Praca w trybie out zostanie zapisana na karcie i w tachografie choć informacja na tacho o przekroczonym czasie jazdy i tak sie pokaze.
Jeżeli nie wyciągasz karty to nie dziwi mnie że tacho zlicza ci czas jazdy. Jedyne co robiłem na OUT-cie to przestawiałem auto po placu więc nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, natomiast dla mnie sytuacja jest jasna. 561 mnie nie dotyczy więc nie używam karty, a tachograf przestawiam na OUT.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Post Wysłano: 16 kwie 2018, 12:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2018, 22:00
Posty: 5

Cytuj:
Cytuj:
561 mnie nie dotyczy więc nie używam karty, a tachograf przestawiam na OUT.
A jak jest z wykresówką? który selektor ustawiam i jak opisuję tarczkę?


Post Wysłano: 16 kwie 2018, 13:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

W tej chwili to co piszę to głównie moje domniemania i nowelizacje parkingowe przez co należy brać na to poprawkę. 99% tachografów analogowych ma tylko 3 aktywności do wyboru a 4-ta czyli jazda rysuje się automatycznie. W takim wypadku wyjąłbym wykresówkę, a przy ponownym wkładaniu brakujący okres wyrysowałbym jako inną pracę na odwrocie. Myślę że w tym przypadku warto byłoby zwrócić się do ITD o pomoc. Wyłączenia z art.13 rozp.561/2006 nie są narzucone odgórnie przez co mogą zostać przyjęte (lub nieprzyjęte) przez państwa członkowskie i to one określają jak ich organy kontrolne będą je egzekwować.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Post Wysłano: 19 kwie 2018, 7:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 paź 2017, 16:08
Posty: 29
Samochód: Volvo i inne
Lokalizacja: Kartuzy

U nas w mysl zasady i tego co kiedys powiedział inspektor podcxas kontroli, skoro tacho jest to nalezy wkladac karte i tarcze, nawet jeśli jestem zwolniony, a nalezy wszystko zaznaczyć na karcie i wykresowce. W przypadku karty gdy przelaczasz sie na out to zostaje to odnotowane na karcie. Nawet jesli tacho bedzie krzyczał o przekroczonym czasie to out Ciebie chroni przed mandatem.
W przypadku wykresowki po jej wyciagnieciu opisuje sie ja na odwrocie kreska z dopiskiem out, w ten sam sposob jak oznacza sie odpocxynek czy inna prace.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: