Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 wrz 2018, 16:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 28
Lokalizacja: Kielce

Witam, potrzebuję zakupić ciągnik siodłowy w niskiej kabinie (codzienne powroty do domu) do jazdy pod cementonaczepą. W związku z czym mam parę pytań:
1. Czy automat na dłuższą metę daje radę z pompowaniem z kompresorem z przystawki? ( słyszałem, że lepszy jest manual do kompresora.
2. Minimum euro V.
3. Jak najniższe spalanie i względnie mała bezawaryjność.
4. Waga pojazdu jak najniższa.
5. Budżet do 140k zł netto.
Ja biorę pod uwagę dwa rodzaje pojazdów Scania 440 PDE VS MAN TGS 440

Ktoś może coś polecić z doświadczenia. Pozdrawiam


Post Wysłano: 16 wrz 2018, 16:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Z tego co kojarze to 440PDE uchodzi za najlepszy silnik w Scani a MAN sa lekkie. Tu konczy sie moja wiedza dotyczaca Twoich pytan.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 16 wrz 2018, 17:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Jak PDE to tylko z Adblue. Ja miałem automaty i przez 3 lata żadnych problemów z pompa hydrauliczna na przystawce, wiec raczej i kompresor ogarną. Fajnie jakby ciągnik miał już przygotowanie pod przystawkę, bo w automacie najdroższe może się okazać oprogramowanie do niej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 16 wrz 2018, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 28
Lokalizacja: Kielce

No właśnie kolego pompa hydrauliczna działa tylko kilka minut przy wywrocie jeśli o tym piszesz. Przy wypompowywaniu beczki czasami kompresor i dwie godziny chodzi. A powiedz mi co masz na myśli pisząc o oprogramowaniu?


Post Wysłano: 16 wrz 2018, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W przypadku mana trzeba się podłączyć pod sterownik FFR aby działała przystawka plus ewentualne programowanie sterownika FFR

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 wrz 2018, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2011, 18:43
Posty: 18
GG: 0

Temat włączania przystawki w automacie Man-a jest do ogarnięcia bez kupowania oprogramowania w serwisie za 800Eur, a co do wyboru Man czy Scania to zależy z czym miałeś wcześniej doczynienia i do którego sprzętu masz lepszego mechanika/elektryka


Post Wysłano: 16 wrz 2018, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Chicco, robiliśmy dystrybucję adblue więc przystawka, średnio beczka dziennie, przystawka odpalona łącznie około 2,5-3h na dobę, po trzech latach zero problemów z ZFem w Iveco


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 16 wrz 2018, 21:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 28
Lokalizacja: Kielce

Wcześniej to były Scania 4 i Volvo FH I gen. więc pora na lekką modernizację taboru. A może Volvo FH II gen? czy tam również trzeba programować skrzynię do przystawki?


Post Wysłano: 16 wrz 2018, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

A może Premium dxi ?


Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 16 wrz 2018, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Jak kupowałem volva z kompresorem to przystawka zawszsze miała smarowanie ciśnieniowe wzięte z obudowy filtra, mówię o manualu. A zwykłe do kipra tego nie mają.


Post Wysłano: 17 wrz 2018, 7:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

W manie w automacie jest jeden prosty sposób na włączanie przystawki, ale to tak po dziadowemu.

Stoisz na biegu jałowym, masz zaciągnięty ręczny, wbijasz jakikolwiek bieg (skrzynia w tym momencie jest na "wciśniętym sprzęgle"), uruchamiasz przystawkę, dajesz bieg na N.


Post Wysłano: 17 wrz 2018, 8:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak to i można praktycznie w każdym automacie włączyć przystawkę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 wrz 2018, 12:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Co wiecej w manualu nalezy wlaczac przystawke na biegu a nie na neutralu

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 17 wrz 2018, 16:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 28
Lokalizacja: Kielce

To może inaczej panowie do którego z tych aut będzie łatwiej/taniej zaadoptować przystawkę? Scania, MAN a może Volvo? i jaki jest orientacyjny koszt takiej zabawy ? Ponieważ auto musi posiadać własny kompresor do wydmuchu.


Post Wysłano: 26 lip 2019, 9:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 28
Lokalizacja: Kielce

Sory za post pod postem ale brak możliwości edytuj. Kupiłem Scanie 440pde z której jestem bardzo zadowolony. Mam możliwość kupna teraz Scanii R400 z 2013 roku czy ktoś jeździł taka ? Jak z mocą? Czy ona nie będzie palić wiecej pod pełnym ładunkiem od 440?


Post Wysłano: 26 lip 2019, 10:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Znajomy ma R400 bez adBlue i to jest padaka, strasznie słabe i dużo pali.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 26 lip 2019, 11:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

400 występowała też w wersji PDE z Adblue. Napisz coś więcej o auciem którego zakup rozważasz.


Post Wysłano: 26 lip 2019, 17:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 28
Lokalizacja: Kielce

Rocznik 2013 bez adblue, mam informacje, że jest na pompowtryskach, silnik 13 litrowy tak jak w 440 czym jeszcze różnią się te silniki?


Post Wysłano: 26 lip 2019, 17:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Jeżeli jest bez adblue to nie ma pompowtryskiwaczy PDE tylko układ XPI. O samych Euro 5 XPI z EGR wiele już napisaliśmy na forum, poszukaj.


Post Wysłano: 26 lip 2019, 18:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6013
Samochód: Volvo FH

No dobrze. A gdyby ktoś, co nie, chciał sobie kupić taką padakę, z lat 2013-15, i rozpatrywał te 410tki lub 450tki, to rozumiem że to ten sam motor, tylko inny program, tak?
Czy to ogólnie problematyczny temat? Niby one są bez egr.
Co boli te wozy, będzie to wymagać uwagi co sobotę, czy stawia się w piątek i wraca w poniedziałek?
Ważył ktoś to gradobicie? Pytam ile waży, a nie ile pisze w dowodzie że waży.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: