Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 paź 2018, 17:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

WITAM,-małe pytanko -trasa KRAKÓW -WENECJA ładunek 12 ton.,powrót 24 TON (trasa przez AUSTRIĘ) ,spalanie średnia wyszła 25 litra.
Wasze opinie.,? :>


Post Wysłano: 12 paź 2018, 18:22

Sporo :mrgreen:
Obrazek

A tak na serio to normalnie, to już nie te czasy, żeby po 32/100 spalania przywozić.


Post Wysłano: 12 paź 2018, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Sporo :mrgreen:
Obrazek

A tak na serio to normalnie, to już nie te czasy, żeby po 32/100 spalania przywozić.
DZIĘKUJE.,


Post Wysłano: 12 paź 2018, 18:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Niewiesiek, ale napisz chłopu czy to 24t, czy 4t, bo wpędzisz go w kompleksy.

Kojarzę te screeny od Was z fabryki, z Dafów, gdzie średnio było po 30 -32.

Albo te volva palą tak mało, albo tamte Dafy tak dużo.
Choć jeden zabrany użytkownik Dafem z tej serii co te Wasze chapiące po 31, osiągnął 21, czy coś koło tego, więc nie ukrywam, że lekko zgłupiałem.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 paź 2018, 19:13

Generalnie to dla śmiechu wrzuciłem, 5 ton brutto ładunku, jadąc przez pustą Holandię 85 km/h, raczej anomalia niż powtarzalny wynik.

Średnia z całego miesiąca to jakieś 27 i to już jest bardziej powtarzalne i realne.

Odnośnie Dafów to było tyle, ale pamiętaj, że zimą, jadąc na odcięciu ze starymi chłodniami (6 różnych opon).

Teraz jak naczepy są takie same (nowe), kierowcy na zmianę tacy sami, no generalnie w identycznych warunkach, jakiś litr więcej wychodzą na miesiąc Jelcze.


Post Wysłano: 12 paź 2018, 19:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 362
Lokalizacja: Leszno

Cytuj:
A tak na serio to normalnie, to już nie te czasy, żeby po 32/100 spalania przywozić.
Ekhm... zależy jaka robota. Silos, zawsze 24,5-25,5t, zawsze 90km/h :twisted: i wychodzi 31-33l/100km :twisted:


Post Wysłano: 12 paź 2018, 19:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

A to że silos to niby co?

40t Rmc to inne 40t Rmc niż na chłodni/plandece?

Aaa, sorki, silos 90km/h to szybciej jedzie niż blandeka 90km/h.

I wszystko jasne...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 paź 2018, 19:48

No, na chłodni też zawsze na wczoraj, dlatego 85 jeździmy, czasami 82 :D

Tak na serio, to pewnie tutaj dochodzi kwestia przystawki odbioru mocy i stąd te różnice, może też w jakimś stopniu aerodynamika?

Ja mówię o takim typowym transporcie, plandeka czy inne ustrojstwo.


Post Wysłano: 12 paź 2018, 19:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Jak pisałem w innym temacie, mieliśmy takie cudo na prawie 4 tygodnie testów.
Prawie 15kkm, średnio 15-16t na trasach Legnica<-> południowo-zachodnie Niemcy, po 3-5 rozładunków, średnia wyszła 25,6l.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 12 paź 2018, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na pewno to inne opory powietrza silos, plandeka czy chłodnia.
To samo mam z kontenerem i nie bardzo mogę porównać spalania np z plandeką.
Nie dość że duża dziura między kabiną a kontenerem to jeszcze ściany kontenera rzebrowane

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 paź 2018, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Tia.
Te wszystkie różnice, powodują zmiany w zużyciu o jakieś ułamki na 100km.

Silnik na załączonej przystawce spala ze 4l/h. Na 1000km, to też wychodzą jakieś ułamki.

Ale jak by co, to ja sie nie znam.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 paź 2018, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Się czepiasz szczegółów :P

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 12 paź 2018, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To sobie postaw kontener na środku naczepy lub z tyłu i się zdziwisz że na pusto pod wiatr klamot może palić więcej lub tyle samo niż z pełnym kontenerem bo nie ma co go pchać z górki.
To nie wanna gdzie burty są niskie co i za tym niższe opory powietrza.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 paź 2018, 20:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Szczegóły są ważne.

Tak jak kiedy podczas trudnej rozmowy wszystko co następuje po "ale" dopiero się liczy.

Man tu nikt nie mówi o kontenerze na końcu ramy, tylko o silosie zaraz za kabiną.

W oporach powietrza, liczą się zawirowania powietrza, które są podobne, bo powstają za naczepą.
Wanna, akurat szału tu nie robi. Szczególnie z dużą kabiną.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 paź 2018, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Kierownik spalanie na wlaczonej przystawce to od 7 do 12l na godzine pracy.
Wszystko zalezy od produktu,odleglosci na jaki sypiemy, wydajnosci kompresora a co za tym idzie obrotow silnika.
Sa materialy ktore sypiesz pol godziny a i takie ktore 5h sie dmucha wiec tak jak mowisz szczegoly sa wazne. Plandeka zaczyna sie kilkanascie cm za kabina a silos z dobry metr(w zaleznosci od modelu) na dodatek ma oplywowe czolo

Swoja droga posiadamy silosy marki spitzer lag feldbinder i z kazdego inaczej czasowo schodzi produkt. Oczywiscie sa to roznice rzedu maks 10min.

Posiadamy 2x volva 460km i na tej samej pracy co dafy pala o okolo litr do 2 wiecej nizli dafy 480km. Wychodza srednio okolo 30l

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka



_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 12 paź 2018, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Obrazek

Kania jest najlepsza! :lol:

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 12 paź 2018, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

To jaką ma się naczepę za kabiną ma duży wpływ na spalanie.Prosty przykład z tego tygodnia,a z ostatniego gdy byłem w pracy.Teraz mam zapiętą normalną beczkę,a ostatnio jeździłem z 30' kontenerem na ramie,na której było sporo wolnej przestrzeni przed i za kontenerem.Efekt-podobne trasy i ładunki i różnica 3-4l/100km na niekorzyść kontenera.

A co do FH500,to Eindhoven - Bolonia -Cloppenburg,w obie strony przez Brennero,w obie 40t wychodziło około 31,5l,max 85km/h.Ewentualnie Eindhoven - Modena - Eindhoven,w 2 strony pociąg z Freiburga do Novary,też 40t około 26l.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 12 paź 2018, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Co tydzień ta sama trasa meble 14 t, powrót kwiaty 11 t, między 25 a 26.5. Hiszpanią na 40t DMC 28.5. Grajewo - Rzeszów - Grajewo 30l przy pełnym tonażu.


Post Wysłano: 13 paź 2018, 17:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Co tydzień ta sama trasa meble 14 t, powrót kwiaty 11 t, między 25 a 26.5. Hiszpanią na 40t DMC 28.5. Grajewo - Rzeszów - Grajewo 30l przy pełnym tonażu.
Nowy MESIO EURO 6- 440 .,TRASA KRAKÓW - DORTMUNTD -KRAKÓW . LADUNEK RÓWNOMIERNY OKOŁO 13 TON W OBIE STRONY (stosując eco driving) norma 18.9 na 100 km., :lol: :mrgreen:


Post Wysłano: 13 paź 2018, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Stosując ecodriving, słowo klucz. Dobra, pogoda, lekki tonaż, Scania tez tak wychodzi w takich warunkach tylko to są kwiaty, sam towar jest zaprzeczeniem ecodrivingu.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: