Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 gru 2018, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kierownik komputerem to ja mogę i nawet +- 10 cm ustawić ci poduszki ale to nie będzie pracowało jak powinno.
Gdy podnosisz na poduszkach to i za razem zwiększa się ciśnienie powietrza w podusce co skutkuje zmianą charakterystyki pracą zawieszenia.
W czujniku wysokości masz punkt zerowy i tak powinno być prawidłowo ustawione zawieszenie do jazdy.
Po to są różne długości ciegien aby zawieszenie pracowało na prawidłowej wysokości a nie zmieniać wysokość komputerem według swojego widzimisie.
To nie Volvo w którym masz jedno śmieszne cięgno montowane na jabłka którego potem nie można wyregulować

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Wysokość poduchy, przy tym samym nacisku, nie określa ciśnienie powietrza, tylko jego ilość w poduszcze.
Ciśnienie, a zarazem charakterystyka tłumienia drgań i reakcji układu hamulcowego jest zależne od ciśnienia a nie ilości powietrza w poduszce.
Taka zagwozdka do przemyślenia dla Ciebie na dziś wieczór :) .

A komputerem na serwisie ustalasz tylko wysokość zawieszenia, w przewidzianym przez producenta zakresie jego prawidłowej pracy.

Akurat w Volvie pneumatyczne zawieszenie jest tak zrobione, że reszta może się tylko uczyć.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Wysokość poduchy, przy tym samym nacisku, nie określa ciśnienie powietrza, tylko jego ilość w poduszcze.
Ciśnienie, a zarazem charakterystyka tłumienia drgań i reakcji układu hamulcowego jest zależne od ciśnienia a nie ilości powietrza w poduszce.
Taka zagwozdka do przemyślenia dla Ciebie na dziś wieczór :) .

A komputerem na serwisie ustalasz tylko wysokość zawieszenia, w przewidzianym przez producenta zakresie jego prawidłowej pracy.

Zagwostka dla ciebie, podłącz komputer to się zdziwisz w jakim zakresie można ustawić poziom jazdy.
Sam ostatnio zmieniałem do ustawień fabrycznych.
Druga zagwostka dla ciebie, bo twoja teoria kupy się nie trzyma.
Teraz mi wyjaśnij skoro według ciebie ciśnienie powietrza się nie zmienia przy zmianie wysokości zawieszenia.
Masz czujnik obciążenia, wagę w pojeździe dla ułatwienia dla ciebie podnosząc zawieszenie do góry czujnik obciążenia zmienia wartości.
Tym pojazd wyżej stoi tym pokazuje większe obciążenie osi.
Dla podpowiedzi powiem Ci że czujnik obciążenia osi pokazuje wartości na podstawie ciśnienia powietrza w poduszkach.
Ale ty twierdzisz że ciśnienie się nie zwiększa.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Oczywiście że poziom zależny jest od ciśnienia.
Też mam zegary i widzę co jest grane.
Jeśli zmienię poziom jazdy na ciągnie choćby o centymetr to waga na zegarze już jest rozkalibrowana, mało tego siła hamowania zależna jest od ciśnienia, czyli ciężaru więc tu wszystko ma zależność. Modulator dobiera siłę od ciężaru, więc jeśli nastawimy kompem poziom zerowy to jest ok, jeśli na ciągnie przesuniemy mechanicznie to modulator o tym niewie i przyjmuje inne wartości siły hamowania...

Wracając do tematu miałem pożyczone niskopodwozie, gość miał na placu różne, Mega, Polkon i wszystkie były do wysokości siodła około 1250.
Po zapieciu do Stralisa 4x2 spod plandeki naczepa tak nurkowała przodem że łapy szły nad samą ziemią, poziom był dopiero jak ciągnik został dzwignięty do samej góry.
Więc moim skromnym zdaniem niskopodwozie o wysokości 1150 to raczej pod 4x2.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Wysokość poduchy, przy tym samym nacisku, nie określa ciśnienie powietrza, tylko jego ilość w poduszcze.
ilość powietrza nie ma nic wspólnego z ciśnieniem? można w "coś" wtłoczyć więcej powietrza nie podnosząc ciśnienia wewnątrz?
jakaś nowa zasada fizyki?
chyba wtedy byłem na wagarach.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Można. Pod warunkiem, że to coś zwiększy swoją objętość. Ale, że to coś jest z elastycznej gumy, że to coś jest w układzie zawieszenia, które stawia sprężysty opór to tak do końca ciśnienie nie będzie stałe. Ale bliżej mu będzie do stałego ciśnienia niż do proporcji gdzie dwa razy większa ilość powietrza zwiększy dwa razy ciśnienie. No chyba, że już się poduszka podniesie do maksymalnej wysokości to wtedy już ciśnienie idzie ostro do góry jak dalej w nią dmuchamy wiatru, np. po to żeby naczepa nie siadała jak widlakiem wjeżdża.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

podsumowując to nie można.
wysokość poduszki określa ilość powietrza wtłoczonego do niej pod określonym ciśnieniem - czym jest jego więcej tym więcej jest cisnienia w tej poduszce.
nie jesteś w stanie wytworzyć ciśnienia x jeżeli masz 1litr powietrza w poduszce o objetości 1litra za to jeżeli w tą poduszkę wtłoczysz np. 5 litrów to wytworzysz w niej ciśnienie o wartości x.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

No dobra fizycy atomowi.
Jak następnym razem będą któregoś ważyć i wyjdzie za dużo, to wystarczy tylko opuścić na poduszkach, zmniejszy się ciśnienie, a zatem i nacisk na oś :D.

Przy stałym nacisku na oś, dodmuchanie powietrza powoduje tylko zwiększenie objętości poduchy (wysokości).
Jeśli natomiast przy określonej ilości powietrza w poduszce, dołożyć ciężar, to ciśnienie w poduszce się zwiększy (bo objętość się zmniejszy) bez dobijania powietrza.
Czy to też jest nie możliwe?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
podsumowując to nie można.
wysokość poduszki określa ilość powietrza wtłoczonego do niej pod określonym ciśnieniem - czym jest jego więcej tym więcej jest cisnienia w tej poduszce.
nie jesteś w stanie wytworzyć ciśnienia x jeżeli masz 1litr powietrza w poduszce o objetości 1litra za to jeżeli w tą poduszkę wtłoczysz np. 5 litrów to wytworzysz w niej ciśnienie o wartości x.
Dalej nie uwzględniłeś tego, że poduszka zmieni swoją objętość.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nacisk na oś pozostanie ten sam tylko opuszczając na poduszkach zmniejszy się ciśnienie powietrza w poduszkach i przy tym wskazania obciążenia osi w komputerze pokładowym pojazdu

Co do wysokości siodła to same siodło mam wysokie na20, 3 cm plus rama pośrednia jakieś 3-4 cm a i tak mam problem z nadkolami przy skrętach.
Czy tak wysoko są zamontowane nadkola?
Żeby było to w miarę dobrze to musiałem jakieś 5 cm podnieść naczepę na poduszkach przy oponach 385/55

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
podsumowując to nie można.
wysokość poduszki określa ilość powietrza wtłoczonego do niej pod określonym ciśnieniem - czym jest jego więcej tym więcej jest cisnienia w tej poduszce.
nie jesteś w stanie wytworzyć ciśnienia x jeżeli masz 1litr powietrza w poduszce o objetości 1litra za to jeżeli w tą poduszkę wtłoczysz np. 5 litrów to wytworzysz w niej ciśnienie o wartości x.
Dalej nie uwzględniłeś tego, że poduszka zmieni swoją objętość.
sądzisz że poduszka w nieskończoność będzie powiększać swoja objętość - objętość będzie rosła wraz ze wzrostem ilości powietrza a tym samym będzie rosło w niej ciśnienie.

wraz ze spadkiem lub wzrostem ciśnienia w poduszce nacisk na oś będzie się zmieniał choćby dlatego że tę przysłowiową poduszkę masz wyżej lub niżej umieszczona względem innych osi pojazdu które też dają nacisk na podłoże.

przed chwilą to po prostu sprawdziłem w rzeczywistości.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

http://www.hogarthian.pl/?op=artykuly&xx=prawa Prawo Boyle′a–Mariotte′a określa zależność między ciśnieniem a objętością gazu.

Ale zaraz, przecież Ty przed chwilą sprawdzałeś...
Wychodzi, że twój Miecz jest wyjęty z pod praw fizyki. Fizyka się go nie ima :D .

I tak że grawitacja na niego działa. Odlecieli byście obaj w kosmos :mrgreen: .

Coś czuję że należysz do Płaskoziemców i Antyszczepionkowców :mrgreen: .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kierownik masz nie dowiarku
Ustawione na jazdę

ObrazekDSC_4134

Opuszczone na poduszkach

ObrazekDSC_4135

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Jak chcesz coś Kierownikowi udowodnić to zrób to co robisz bez naczepy, bo każdy wie że obniżając poduchy w aucie naczepa przejmuje część obciążenia. Zwłaszcza jak ma pręta na środkowej osi. Przy jednakowym nacisku na siodło, ciśnienie zawsze jest takie same niezależnie od wysokości, no chyba że się skończy amortyzator. Minimalne różnice wychodzą z naprężeń układu i z rozkładu ciśnień wewnątrz poduszki w zależności guma-kielich.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Ale ludzie ciemne są, ręce opadają.

Czemu nie pomyślisz, że może ten komputer przekłamuje, lub są jakieś inne czynniki nie brane pod uwagę, jak np to czy puściłeś ręczny hamulec.

Tłumaczyliśmy Wam z Rossim tak po ludzku, wygmerałem w internetach naukowe twierdzenie, wzory są na to, policzyć se można, a Wy dalej swoje. Ręce opadają...

I jak w tym kraju ma być dobrze, jak tu taka ciemnota panuje?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dupe sobie wytłumacz.
Te wartości wagi są zrobione na zdjęciach samego ciągnika siodlowego i żadnego hamulca ręcznego nie muszę zwalniać

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

"Zachowanie gazu jest ściśle uzależnione od trzech podstawowych czynników: temperatury, ciśnienia i objętości. Zmiana jednego z tych parametrów pociąga za sobą konieczność zmiany dwóch pozostałych""

to jest cytat z podanej strony.

Kierownik(przez duże K) proponuję byś wywalił sprężarkę powietrza z pojazdu a także turbinę skoro objetość gazu się nie zwiększa wraz ze wzrostem ciśnienia i nie ma na nic wpływu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Zachęcony, też zrobiłem doświadczenie. Jedno zdjęcie na wypoziomowanym aucie, drugie na opuszczonym.
Jedyne czego to dowodzi, to że "waga" przekłamuje. Trudno bowiem wyobrazić sobie, że obniżając zawieszenie na poduszkach, samochód staje się lżejszy. Wręcz przeciwnie, ciężar z przodu powinien "przejść" częściowo na tył.
Już widzę te miny inspektorów jak wjeżdża do nich na wagę patelnia 50t rmc, kierman opuszcza auto na poduszkach i samochód nagle waży 30t rmc.ObrazekObrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Waga musi przekłamywać bo dane dostaje z czujnika ciśnienia powietrza w poduszkach.
Ale kierownik twierdzi że ciśnienie się nie zmienia.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

No jak opuścisz samochód i oprze się na odbojach, to jasne, że nie ma ciśnienia, ani "objętości" powietrza.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: