może ktoś z was miał taki sam problem jak ja obecnie.
ale do rzeczy sprinter 2.9 td 1999r. z założonym termostatem nie ma dużego obiegu płynu chłodzącego. chłodnica zimna na wskaźniku 100 stopni.
ogrzewanie jest, pompa wody nowa, chłodnica również, korek, termostat sprawny.
Olej bez oznak obecności płynu jak i w płynie nie ma oleju.
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
za duży obieg wody jest odpowiedzialny termostat - to że jest założony to wcale nie znaczy że działa poprawnie, może byc jeszcze uszkodzona pompa wody tzn. np. urwany wirnik.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
To załóż drugi termostat to nie majątek, sprawdź temperaturę węzy co wychodzą z obudowy termostatu czy się robią ciepłe na zagrzanym silniku.
Jeśli nie ma dużego obiegu to silnik się przegrzewa w tym momencie?
testowałem kilka termostatów... najpierw sprawdzałem przed założeniem czy są sprawne wszystkie były ok.
w tym silniku termostat jest na wejściu cieczy chłodzącej do silnika wiec jest tylko jeden waz doprowadzający przy obudowie termostatu. silnik się nagrzeje i obudowa termostatu jest gorąca.
założę jakikolwiek termostat czy to za 40pln czy 70pln( bez znaczenia jest tez temp. jego pracy)efekt jest ten sam .....
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Nic nie napisałeś o czujniku temperatury
Skoro płyn się nie gotuje i wszystko działa normalnie to bym sprawdził czujnik temperatury.
Jeśli masz np termometr pirometryczny to zmierz zeczywistą temperaturę płynu chłodzącego oraz silnika a zwłaszcza obudowy termostatu.
Znam takie auta że zimą na postoju to można wymontować chłodnice bo nie osiągnie takiej temperatury aby się otworzył termostat
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jeszcze jedna sprawa to że oleju nie ma wpłynie to nie znaczy że kompresja nie idzie do układu chłodzenia ale wtedy powinno rosnąć ciśnienie w układzie.
Chyba że to początki przedmuchu i tylko bardzo mało powietrza krąży w układzie na tyle aby powstał korek z powietrza
Na odkreconym korku w zbiorniku też jest ten sam problem?
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
przeczytałem - proponuje sprawdzić wskaźnik - w mojej renacie było to samo tzn na zegarze było na czerwonym .
chłodnica cała zimna czy tylko na górze lub na dole?
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
jedynie zostaje jeszcze raz sprawdzić czujnik temp. jak radzi MAN i może zrobić test CO2.
chłodnica jest cała zimna .
tak samo się dzieje z korkiem i bez niego.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę