Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dokładnie tak

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


z tym, że w Polsce, na razie, nikt nie patrzy ile masz wpisane w dowodzie w cs. ważne byś miał pozwolenie odpowiedniej kategorii, odpowiednie naciski na osie. powyżej 60 ton całkowitej robią się już jaja


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Cytuj:
Dokładnie tak
MAN, w dowodzie rejestracyjnym w F3 masz wpisane 60000 kg, czy w adnotacjach ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W f3 mam wpisane 44 tony

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

MMC w adnotacjach powinno być

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Witam,
Panowie mam do Was pytanie,
Zważyłem mój sprzęt, który będę woził najczęściej i jego masa własna wraz z osprzętem wynosi 37500 kg.
CS, który kupiłem waży 9250 kg + naczepa, którą zamówiłem 12400 kg = 21650 kg + 37500 kg = 59150 kg.
Mogę jeszcze zmienić decyzję i zamówić naczepę nierozciąganą o wadze ok 10000 kg co łącznie da wagę 56750 kg.
Nie wiem co robić, chciałbym też świadczyć usługi transportowe dla firm zewnętrznych i rozciągana naczepa by się przydała,
jednak patrząc na wagę mojej maszyny niebezpiecznie zbliżam się do 60 ton, których oczywiście nie chcę przekroczyć z wiadomych powodów.
Jakieś skromne sugestie ? Odpuścić "rozciąg" i jeździć spokojnie z zapasem, czy zostać przy rozciąganej i jeździć na pograniczu ?
Będę bardzo wdzięczny,
Z góry dziękuje,


3 razy pisałem tego posta i doszedłem do takich wniosków:
-lepiej rozciągana jeśli myślisz o usługach transportowych
-rozciągana jest tylko o 2400kg cięższa i szkoda jej nie wziąć jeśli ze swoją koparką zmieścisz się z wagą
-jeśli zaproponowali by Ci sporo lżejszą naczepę bez "rozciągu" to opcja warta przemyślenia, ponieważ jako posiadacz koparek poruszasz się w środowisku gdzie jest duże zapotrzebowanie na transport maszyn budowlanych

I jeszcze jedno pytanie czy twoja naczepa będzie miała skrętne osie??? Bo jeśli nie to ten "rozciąg" nie będzie miał sensu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Tak, ostatnie dwie osie skrętne zarówno w rozciąganej jak i bez rozciągu.


To weź rozciąganą ze swoją koparką będziesz jeździł na styk ale będziesz miał możliwość obsłużenia większej ilości zleceniodawców.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Jeszcze jedna uwaga :

- wagę CS podałem z dowodu rejestracyjnego
- wagi naczep podałem z ofert producenta, który zastrzega sobie różnice końcowej wagi +/- 4%
- koparkę zważyłem na wadze i jest to waga rzeczywista z ponad połową zbiornika paliwa.

Do CS dojdzie paliwo, skrzynka z narzędziami itp., do naczepy łańcuchy, pasy, zawsze trochę ziemi
na naczepie zostanie, deski żeby przejechać czasem gąsienicówką po asfalcie i ewentualna pomyłka producenta
na moją niekorzyść np o 2% co już zrobi kolejne +250 kg. Do koparki też powrzucam jakieś klucze, młotki itp. znowu plus 50 kg.

Sumując wszystkie wagi, mam obawy, że praktyka może pokazać coś innego i lekko przekroczę 60 ton.
Czy są jakieś tolerancje podczas ważenia ITD ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Tyle co tolerancja wagi 2%.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

przy budowlance to rozsuwana raczej niepotrzebna.A uniwersalnego wyjścia niema.zawsze bedą za i przeciw.rozsuwana to jakieś gabarytowe elementy.nie zawsze ciężkie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Martwi mnie jeszcze fakt, czy nie przekroczę dopuszczalnych nacisków na osie.
CS 6x4 (MAN 33.480), naczepa 4 osie. Ładunek - koparka gąsienicowa z osprzętem o wadze 38 ton.
Aby ramie koparki nie wystawało ponad 1.5 m. poza obrys, muszę dojechać nią do samego balkonu.
Jak myślicie ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Martwi mnie jeszcze fakt, czy nie przekroczę dopuszczalnych nacisków na osie.
CS 6x4 (MAN 33.480), naczepa 4 osie. Ładunek - koparka gąsienicowa z osprzętem o wadze 38 ton.
Aby ramie koparki nie wystawało ponad 1.5 m. poza obrys, muszę dojechać nią do samego balkonu.
Jak myślicie ?
Myślę że przy jednym zestawie w pierwszej kolejności skup się na swoim zapotrzebowaniu temat czy rozsuwana czy nie bym odłożył na inne czasy.nie mając doświadczenia w tym temacie realizując zlecenia dla innych osób będziesz siedział na forum i pytania zadawał. Jeżdzenie na styk z tonażem będzie powodował ból du-py u ciebie ale jak kto lubi.Wjazd w błoto i masz parę kilo wiecej.Sporo firm jeździ niskopodwoziami głównie bazując na zezwoleniach z GDDKIA nie patrzą nawet na DMC ciągnika. My posiadamy trzyośkę i chcieliśmy dokupić przyczepę nisko. do wożenia kruszarki i koparek ale z racji że auto ma za mało na tabliczce i nastąpiła wątpliwość legalności takiego przewozu spowodowała że szef odpuścił temat.Bo również chciał za każdym razem mieć w pełni legalnie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Wagi Cs z dowodu to często można sobie w d wsadzic bo spotykam się z wpisami 6t a rzeczywista z paliwem ponad 8 t, a tolerancja naczepy plus minus to zawsze trzeba będzie liczyć plus co najmniej 400kg z tym że się dowiesz że twoja będzie ważyć jeszcze więcej bo to bez zapasów, kol aluminiowych i sporej ilosci koniecznego wyposażenia.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Kiedyś pożyczyłem rozsuwaną niskopodwoziowke 3 osiową, ważyła ponad 12 ton.
Generalnie to mało co była rozciagana więc już można było pomarzyć żeby to ruszyć...
I niema sie co dziwić że autem jej nie ruszy, na firmie podpieli ją do drzewa i z drugiej strony spych na gasienicach nic nie wskórał...
Także mieć rozciaganą naczepe bo może się kiedyś przydać to sie można zdziwić po czasie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Cytuj:
Wagi Cs z dowodu to często można sobie w d wsadzic bo spotykam się z wpisami 6t a rzeczywista z paliwem ponad 8 t, a tolerancja naczepy plus minus to zawsze trzeba będzie liczyć plus co najmniej 400kg z tym że się dowiesz że twoja będzie ważyć jeszcze więcej bo to bez zapasów, kol aluminiowych i sporej ilosci koniecznego wyposażenia.
Zapomniałem napisać - ciągnik zważyłem na wadze - waga 9100 kg, paliwo na rezerwie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Witam,
Po 3 miesiącach oczekiwania w końcu przyszła decyzja z Ministerstwa Infrastruktury.
U mnie wygląda to tak :

Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 07 cze 2019, 8:33 przez alaverdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

No to pozostało tylko zestawem na forum się pochwalić :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Obrazek

Obrazek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: