Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 kwie 2019, 15:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Cześć. Przedstawiam skład, którym jeżdżę od grudnia a mianowicie:
Marka: SCANIA
Model: S500
Rok produkcji: 2018
Przebieg: na dzień dzisiejszy 13000km
Wyposażenie: z ważniejszych rzeczy to klimatyzacja postojowa, skórzane fotele (fotel kierowcy podgrzewany i wentylowany), reflektory ledowe, retarder, aluminiowe felgi
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: - Nooteboom Semi 2018r. (nierozciągana): hydrauliczne najazdy, poszerzenia do 3m
Obsługiwane kierunki: - Warszawa i okolice + Polska
Obrazek
W dniu odbioru:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
i w swoim środowisku naturalnym :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 17:03

sprzęt kozak, ładny kolor podoba mi się. Jakiej marki masz opony na przodzie i rozmiar?


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Świetna jest! Dość nietypowe połączenie kabiny S z dachem Normal. Jak to ocenisz? Nie lepszy by był Highline z kabiną R? :wink:


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 17:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Faktycznie nietypowy widok, ciekawe że do jazdy koło komina zamówiono wyżej zawieszoną płaską podłogę...?


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 17:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Columbo, Michelin XZY; typowo budowlana opona. Z przodu są 385/65/22.5 a z tyłu 315/80/22.5. Jeszcze sprawdzę jutro, jeśli gadam głupoty to poprawie.

Mihu, wstępnie właśnie miała to być R w kabinie Highline. Ale ja tam jestem zadowolony; przy 186cm stoję wyprostowany i jeszcze kilka centymetrów nad głowa mam. Z reszta tak jak napisałeś s-ka w tej wysokości jest rzadko spotykana i co za tym idzie wyróżnia się z tłumu. Przy tej pracy co robimy gdzie w większości śpi się w domu to i tak jest dużo bardziej niż wystarczająco :D ze względu, ze sporo jeździmy „po krzakach” to im niższa kabina tym lepsza. I tak serce nieraz boli na niektórych budowach, ale taki typ transportu.
Chyba na jedyne co można ponarzekać to malowanie nadkoli, osłon miedzyosiowych i zderzaka. Praktycznie czym się nie dotknie to od razu podkład widać. Malowanie zderzaka to tez kwestia czasu- samochód ma 13 000km a jest już sporo odprysków. Ale to zobaczymy pod koniec roku :wink:

Davo, to już sam szef wie czemu taka a nie inna :D na pewno następne 10lat będzie jeździła w tej firmie


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 19:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

Trąby zdemontowane na rzecz rury? Jak odpalasz drogowe to wszystkie lampy świecą czy jak to jest? Tam w tych oryginalnych to ledy chyba jakieś siedzą? Widziałem kilka razy jak taka nowa Kania odpaliła długie to widno jak w dzień. [emoji44][emoji16]

Skład fajny i ładny, aż szkoda że musi pracować w takim terenie, ale za to dla Ciebie jaki miły komfort pracy. [emoji4]

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 01 kwie 2019, 19:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Popatrz uważnie po zdjęciach. Są nadal tylko rura je zasłania [emoji6]

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 707
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Furacz elegancki, podoba mi się ze względu na rodzaj kabiny na tym układzie podwozia.
Miałeś może okazję kiedyś stanąć obok nowej eRki w highline, będą wysokością zbliżone? Druga skrętna oś na drążku czy hydraulika? Przy jakim nacisku napędówki się opuszcza?

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Szaki, co do trąb to tak jak kolega poniżej napisał. Są tak jak na pierwszym zdjęciu tylko trochę zasłoniete. W drugiej Scanii chłopaki przelozyli je na rurę ale bardzo słabo to wyglada. Ja chyba tylko dam je trochę do tylu na tyle ile przewód pozwoli bo tez jest krótki.
Jeśli chodzi o dalekosiężne to niestety wszystkie na raz nie świecą :(
Można sobie przełączyć i świecą albo w reflektorach i te oryginalne na gorze, albo te na atrapie i halogeny na rurce (chyba).. Ale tak czy tak robotę robią. Z reszta same mijania tez super świecą :)
RAFUS, nigdy nie stałem ale jak tak patrzę na zdjęcia katalogowe to pewnie wysokościowo będą podobne. Co do skrętnej osi to tez muszę obadac :oops: choć chodzi mi po głowie, że hydraulika.

Oś opuszcza się przy 11.5t, niestety podnieść jej nie można przy takim nacisku na napędzie, jedynie dociążyć. Oby jak najrzadziej tego używać :)


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 20:32

Nie da rady dźwignąć osi nawet do tych 30km/h? W naszych volvach bez problemu, ile by nie było załadowane.

Co do auta to nie chce się powtarzać, ale aż szok bierze, że takie cudo do roboty w okół komina. Świetna jest :)


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

W ustawieniach komputera pokładowego masz opcje waga > kalibracja. Jeżeli tam zmniejszysz nacisk na oś napędową,to też ośka skrętna nie pójdzie w górę? Mając załadowane 23t na france (Schmitz) bez problemu podnosiłem oś w naczepie,tak że na ciągnącej wg. wagi miałem,jak dobrze pamiętam, 14 t.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Będę musiał się pobawić, ale wydaje mi się, ze jej nie podniesie. Z reszta ta funkcja dociążania osi chyba polega na przeniesieniu ciężaru (czyli lekkim uniesieniu osi pchanej) i właśnie tylko do 30km/h max.
A co do jazdy to tez nie ma reguły. W zeszłym tygodniu zrobiłem 2000km i 2 nocki w samochodzie a za cały marzec wyszło 5500km. Zimą było więcej pracy w koło komina a jeśli była trasa to taka, ze ogarnęło się ja na 9 czy 10h. W lecie na pewno będzie więcej jazdy w trasy, ale póki co to się tak rozkręca to wszystko nieśmiało.


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Cytuj:
Będę musiał się pobawić, ale wydaje mi się, ze jej nie podniesie. Z reszta ta funkcja dociążania osi chyba polega na przeniesieniu ciężaru (czyli lekkim uniesieniu osi pchanej) i właśnie tylko do 30km/h max.
Jeżeli jest tak jak w starszych R to zmienia się ciśnienie w poduszkach na pchanej i na napędzie przez co odciąża i dociąża poszczególne osie. W poprzednich R oś pomocnicza była sterowana długim drążkiem który szedł bezpośrednio od samej kolumny. Ciekawi mnie jak w tej rozwiązali ;)

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Łooo panie. Sprzęt elegancki jak na taką regionalną robotę.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 21:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sie 2016, 14:18
Posty: 249
Lokalizacja: PZ

Sprzęt fajny lecz ja sie przekonałem, że z ładną zabawką reszta też jest fajna.

Semik szkoda, że nie 4 osie i bez roziągu ale po doświadczeniu z semi Nootebooma twierdzę, że jakieś dobre nie są.


Post Wysłano: 02 kwie 2019, 18:14
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1755
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Noo jest kozak 8)
Nareszcie pokazałeś ten zacny zestaw


Post Wysłano: 03 kwie 2019, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Ładny zestaw.gratuluję.A jak z DMC zestawu?ile na tabliczce ma scaniucha?


Post Wysłano: 03 kwie 2019, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Odstępstwo jest na 78 ton bodajże. Ale tak na prawdę to maksimum co mogę ważyć żeby naciski były ok (w tej naczepie mogę mieć 10t/oś. ) to gdzieś tak 55-56ton. Zestaw na pusto wazy ok. 21 ton. Czyli w sumie jeszcze można by podpiąć naczepę która ma dwie osie więcej. Ale wtedy to i mocy by się przydało :D
Aaa no i zerknąłem tą skrętną oś to jest skrętna hudraulicznie.
Ejber, mamy taką 4 osiową tą szerszą 2.75 ma chyba. Naczepa 3lata a pojawiły się problemy z blokującymi hamulcami. Nie mówiąc już o luzie na rozciagu, którego u nas to używa się kilka razy w roku :wink:


Post Wysłano: 04 kwie 2019, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

kurła ładny temat.w Olsztynie takich nowych niema przy tematach niskopodwoziowych.No chyba że jeździ się autobusem w MPK ,to nowe co rusz. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Post Wysłano: 05 kwie 2019, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Dlaczego możesz mieć 10t na oś w naczepie ?? Przecież jest na małym rozstawie i 8 ton przy takim rozstawie jest dopuszczalne przy wielokrotnych osiach.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: