Rejestracja:02 maja 2007, 11:42 Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza
Witam,
potrzebuję informacji do pracy licencjackiej. Szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem. Jak to jest przy przewozach pomiędzy krajami Wspólnoty, EOG a krajami nie podlegającymi pod 561/2006 a będącymi stronami konwencji AETR.
Jak wiadomo 561/2006 jest o wiele bardziej restrykcyjne i obowiązuję w myśl art. 2 ust.:
"2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się, niezależnie od kraju rejestracji pojazdu, do przewozu drogowego wykonywanego:
a) wyłącznie na terytorium Wspólnoty; oraz
b) pomiędzy Wspólnotą, Szwajcarią i państwami będącymi stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym."
Jednocześnie punkt 3 mówi:
"3. AETR stosuje się, w miejsce niniejszego rozporządzenia, do międzynarodowego transportu drogowego wykonywanego w części poza obszarami określonymi w ust. 2, do:
a) pojazdów zarejestrowanych we Wspólnocie lub w państwach będących stronami AETR, na całej trasie;
b) pojazdów zarejestrowanych w państwie trzecim, niebędącym stroną AETR, tylko w odniesieniu do części trasy znajdującej się na terytorium Wspólnoty lub państw będących stronami AETR.
Przepisy AETR powinny zostać dostosowane do przepisów niniejszego"
Teraz załóżmy, że jest przewoźnik z Rosji który wykonuje transport do Unii. Jeśli dobrze rozumiem treść rozporządzenia, wjeżdżając na teren wspólnoty jedzie zgodnie z 561/2006, ale na terenie Rosji, Białorusi jechał zgodnie z AETR (inaczej dzielone pauzy, krótsze odpoczynki tygodniowe).
Załóżmy dwa przypadki;
1) przewoźnik który na stałe kursuje UE - RUS
2) przewoźnik który jeździ tylko po RUS, i okazjonalnie trafił mu się kurs do UE.
Co w przypadku kontroli? Skąd kontrolujący ma wiedzieć, które przerwy gdzie zostały zrobione? Jak odniesie się do krótszych przerw tygodniowych?
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
w tachografie cyfrowym masz kraj rozpoczęcia i zakończenia, a na tarczkach masz miejsce na wpisanie miejscowości poza tym masz dokumenty załadunku - rozładunku,odprawy, paszport ze stemplami granicznymi.
przerwy tygodniowe sa takie same ( no chyba że jestem w błędzie).
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Rejestracja:02 maja 2007, 11:42 Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza
Czyli jeżeli dobrze rozumiem treść rozporządzenia, z chwilą wjechania na teren wspólnoty jedziemy na 561, poza nią na AETR możemy jechać.
No tak najważniejsza kwestia mi umknęła kwestia kraju rozpoczęcia i zakończenia. Nie mniej jednak można mieć chyba czasem wątpliwości czy przerwa 3x 15 min. została zrobiona przed granicą czy po przekroczeniu granicy wspólnoty. Wozisz ze sobą przez miesiąc CMRki, EXy itd. ?
Tak samo czy kontrolujący nie doczepi się o inne odpoczynki tygodniowe, albo np. że podwójna obsada zrobiła tylko 8h pauzy?
Jeśli chodzi o przerwy tygodniowe to dokopałem się do takiej informacji;
"Umowa AETR pozwala skrócić odpoczynek tygodniowy wykorzystywany w miejscu normalnej bazy pojazdu do 36 godzin, a przypadający poza bazą - do 24 godzin."
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę