Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lip 2019, 9:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

Witam
Może ktoś miał podobny problem
Volvo fh 2006 r.skrzynia manualna
Podczas odpuszczania, ujmowania gazu słychać mocne stukniecie , kiedy dodaje gaz tego nie ma .

Jeśli odpuszczę gaz bardzo delikatnie stukniecie jest dużo słabsze ale podczas normalnej jazdy mocno tlucze.

Dodam że sprawdzane było podczas jazdy samym koniem.
Stukniecie dobiega jakby z przodu kabiny choć to może być mylące w czasie jazdy.
Czy poduszka silnika z przodu mogłaby dawać takie objawy ? I Jak ja sprawdzić?
Może ktoś ma inny pomysł skąd to może stukac ?

Pozdrawiam Wiesław


Post Wysłano: 17 lip 2019, 17:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Sprawdź łożysko podporowe na wale lub jeśli jest to również flansze na łączeniu wału, zawieszenie kabiny też faktycznie do sprawdzenia.


Post Wysłano: 18 lip 2019, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

Po rozmowie z mechanikami prawdopodobnie będzie do wymiany lozysko skrzyni biegow od strony walu napędowego.
Podobno to mniejsze zło bo łatwiej i szybciej sobie z tym poradzą.
Zastanawia mnie tylko dlaczego jeden mechanik twierdzi że wymieni to lozysko w 4 godz. I lozysko wyjmuje sie na zewnatrz (tzn do strony walu ) i nie będzie potrzeby zdejmowania "dupy" skrzyni A inny to samo lozysko będzie wyjmowal "do środka " i musi odkręcić skrzynię?

Gorszy scenariusz jest taki że do wymiany jest lozysko przednie skrzyni i tu już skrzynię trzeba wyciągać.

I ostatnie pytanie gdzie jest ta podpora walu ? Bo w sklepie z częściami twierdzi że taka podpora walu z lozyskiem musi być zamontowana na wale A ja tu nic takiego nie widzę.


Post Wysłano: 19 lip 2019, 4:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

To nie łożysko. Ten luz, który tam jest, to każdy jeden ma.

Główka mostu tak może stukać. Poszarp przód/ tył na zaciągniętym ręcznym, i słuchaj.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 19 lip 2019, 7:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Równie dobrze możesz mieć luz na sierzancie
W ciagniku nie ma podpory wału bo wał napędowy jest krutki.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 19 lip 2019, 21:57 przez Bauer, łącznie zmieniany 1 raz.
Krótki. Popracuj nad ortografią.


Post Wysłano: 19 lip 2019, 14:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

Sprawdzę sierżanta--czy długim lomem da radę to sprawdzić?
Sprawdzałem w innych volvo i w innych jest mały "nominalny "luz oraz nie da rady wywołać stukniecia.

Tutaj luz jest dużo większy i słychać stukniecie


Post Wysłano: 19 lip 2019, 15:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dwa kliny pod tylne koła i delikatnie ruszać to będzie widać jak pracuje na sierzancie.
Jak jest duży luz to dobrze chwycisz rękoma za tył ramy i bujanie na boki ramą też powinno wystarczyć.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 lip 2019, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

Dzięki sprawdzę


Post Wysłano: 19 lip 2019, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Jeśli to eurV i główka mostu Meritor, na 16 śrub, to jednak bym się upierał że to tam stuka.
Pewnie nic Ci to nie powie, ale, wycierają się podkładki pod satelitami w mech rożnicowym, i przy wyluzowaniu, lub zmianie kierunku przenoszenia siły, satelity schodzą się do środka, i jeśli znowu zaczną przenosić moment obrowy, dzięki powstałemu luzowi, i krzywiźnie zębów, odskakują, powodując słyszalny stuk.

Może pojeździć rok dwa, a może przy pierwszym szarpnięciu zerwać zęby. Jeśli kiedyś zerwie, to może będzie się dało wrócić na załączonej blokadzie.

Te główki są dwa rodzaje. Rozbieralne i nierozbieralne. Do rozbieralnych pewnie da się kupić i wymienić te podkładki, nie rozbieralnych nie uzdrowisz. Tylko wymiana. Zdziwisz się ile kosztuje :) .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 lip 2019, 10:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Z czystej ciekawości jakie koszta takiej zabawy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 20 lip 2019, 13:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Zanim doszedłem co jest grane, główka była wyjmowana 2 razy.
Za trzecim kupiłem używkę za chyba 5500, wymieniona i spokój.
Do Actrosa, gdzie główka jest generalnie nie zniszczalna, kosztuje 2000.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 lip 2019, 16:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak się nie psuje to i cena niska do mana jeszcze taniej byś dostał.
Większy koszt wymiany samej główki mostu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: