Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 gru 2019, 16:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Jakie wartości powinny być do ustawienia zbieżności kół przednich - pacjent Mercedes actros mp3.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 gru 2019, 17:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

przerabiałem niedawno podobny temat tylko w volvie, winno być 0 do 1 w zbieżności, polecam jednak jechać do odpowiednio wyspecjalizowanego warsztatu który ma np płytę na której ustawi Ci koła, bo ja jeździłem dwa razy raz zabuliłem 250zł i było ujowo, zrobiłem zbieżność i geometrie w serwisie volvo zapłaciłem 850zl brutto ale jest lux obecnie, (pierwszy ustawił zbieżność na 7,5 oponki leciały w oczach :roll:

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 23 gru 2019, 18:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

W serwisie robili Ci tylko zbieżność, czy ustawiali całą geometrię?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 23 gru 2019, 18:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

cała geometria, łącznie z podkładkami dystansującymi i robocizną

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 23 gru 2019, 19:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

I teraz idealnie prosto jeździ?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 23 gru 2019, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

tyle to i ja wiem chodziło mi o wartości dokładne czyli np. 0-+0,25 ( to przykład).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 gru 2019, 23:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

0 do +1 zbieżny, nic tu więcej nie wymyślisz.
Norma np volvo jest do +2. Minusowe wartości nie są dobre ani w kwestii prowadzenia, ani trwałości opon na kierowanej.
Bardziej bym się skupił na fachowości. Np u mnie w mieście nie ma gdzie jechać na zbieżność, a jeden diagnosta pouczony jak się to robi, obraził się na mnie (koła mają stać na wachliwych platformach), nikt mu tego nie wytłumaczył, a on 20 lat ustawia zbieżność z kołami stojącymi na posadzce.

Zagłębienia się w ułamki nic nie wnosi. To nie F1.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 gru 2019, 0:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

przy ostatniej wymianie drążka chyba ustawione było 0+0,25 (mam w samochodzie gdzieś zapisane).
teraz wymiana dlatego że "fachowiec" u gumiarzy lewarek podstawił pod drążek kierowniczy a nie pod belkę.
u mojego mechanika zestaw diagnostyczny ma awarię (zrobią po świętach czyli po 6 stycznia).
sprawca wskazał mi warsztat gdzie mam to zrobić i chciałem się upewnić - zresztą zanim jeszcze cokolwiek zrobią już było małe zwarcie. jeden z mądrali już będzie regulował drążek podłużny (by kierownica stała prosto). mnie się to nie podoba bo po ustawieniu na płytach i regulując drążkiem poprzecznym należy tak ustawić zbieżność by uzyskać właściwe wartości.
jak znam życie będzie awantura.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 24 gru 2019, 11:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

Cytuj:
I teraz idealnie prosto jeździ?
wróciłem dodatkowo do poprzedniego ustawienia opon i jest oki :mrgreen:
PS: z tym BDO dowiedziałeś się czegoś?

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 24 gru 2019, 12:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Wczoraj mocna brygada lokalnych przedsiębiorców pojechała do najbliższego Marszałkowskiego, wymacać co jest grane.

Wyszło na to, że jeśli wymieniasz opony czy olej, i robisz to u kogoś, i masz na to fakturę, to odpad powstały po wymianie jest problemem wykonującego usługę.

Nie musieli nic składać, żadnych wniosków, czy oświadczeń. Baba powiedziała że nas to nie dotyczy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 gru 2019, 13:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja niewiem jakie mają sprzęty ci fachowcy, ale jak wymieniałem u siebie końcówki to ustawiłem wszystko taśma co do milimetra i po 190 tysiącach oponki nic nie wycięte ani z zewnątrz ani środek.
Także wychodzi na to że stolarz z centymetrem w ręce lepiej ustawi niż fachowcy od geometrii.... :lol:


Post Wysłano: 24 gru 2019, 14:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bo teraz to panie same sprzęty do pomiaru laserowego i nie każdy umie ten sprzęt obsługiwać.
Kiedyś był pomiar tradycyjny za pomocą listwy mocowanej do dwóch felg, to szło ustawić koła co do milimetra bez żadnej fizyki kwantowej

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 gru 2019, 15:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Z tym BDO to tak nie całkiem bo za jakiś czas przyjdą, sprawdzą faktury i moneta pójdzie do UM. Bo mało jest takich firm co zleca 100 procent napraw. A głupie klocki, aku, szmaty czy części wymienione. np pompa wody mają swój kod w bdo. A jestem przekonany że koledzy na piśmie nic nie mają.


Post Wysłano: 24 gru 2019, 16:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
u mojego mechanika zestaw diagnostyczny ma awarię (zrobią po świętach czyli po 6 stycznia).
sprawca wskazał mi warsztat gdzie mam to zrobić i chciałem się upewnić - zresztą zanim jeszcze cokolwiek zrobią już było małe zwarcie. jeden z mądrali już będzie regulował drążek podłużny (by kierownica stała prosto). mnie się to nie podoba bo po ustawieniu na płytach i regulując drążkiem poprzecznym należy tak ustawić zbieżność by uzyskać właściwe wartości.
jak znam życie będzie awantura.
Ja bym nie robił u partaczy, tylko wymienił drążek i zostawił do 6.01. Teraz więcej wolnego niż jazdy, jakoś przebolejesz, a będziesz wiedział, że zrobione porządnie. No i teraz ci zapłacą za zbieżność, a później za swoje poprawisz?


Post Wysłano: 25 gru 2019, 8:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

wiesz że w tym okresie chętnych do jazdy nie ma.
przywilej jazdy na stałej robocie ma swoje wady i zalety.
trzeba się wywiązać.
zobaczymy przy robocie co będzie się działo - nie będę się napinał szkoda zdrowia.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 gru 2019, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

robota zrobiona przyzwoicie.
zbieżność ustawiona +0,1mm
pojazd prowadzi się dobrze i mam nadzieję że opon nie będzie wybierać.

nad gumiarzami zastanowię się czy jeździć do nich czy poszukać kogoś innego.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: