Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 sty 2020, 15:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

Witam. Potrzebuję dobrego elektryka na Śląsku do ogarnięcia problemu z ecas w volvo. Samochód non stop upuszcza i dopompowuje powietrza. Kilku "mądrych" już poległo.
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 26 sty 2020, 15:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeden czujnik poziomu czy dwa na jedną stronę?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 sty 2020, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

Jeden na przód i jeden na tył. Obydwa zmieniane bez skutku. Może czujnik ciśnienia jeszcze świruje, choć na desce pokazuje normalnie. Auto było na warsztacie i nie mieli zbytnio chęci do rozwikłania usterki. Auto volvo fl220 2004r na ecasie (poziomaki na potencjometrze). I tak szukam jakiegoś kumatego, bo szkoda kasy wywalać na fachowców co potepną kompa i na tym się kończy ich usluga


Post Wysłano: 26 sty 2020, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdziłbym sam zawór ecas czy przez ten tłumik nie wylatuje powietrze. Trzeba by odkręcić tłumik i zatkać otwór

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 sty 2020, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

Tutaj bardziej problem w komunikacji ecas. Zawory szczelne, a "psykanie" jest cały czas.


Post Wysłano: 26 sty 2020, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To odłącz cięgło od czujnika poziomu i wtedy zobacz czy dalej będzie opuszczać i podnosić.
Bo to bardziej wygląda na nie szczelność układu przy włączonym zasilaniu.
W środku jest jedna cewka co otwiera dopływ powietrza do zaworu, jak dobrze pamiętam to następna od wypuszczania powietrza przez tłumik. Reszta zaworów jest od dostarczania powietrza do konkretnych poduszek.
Możliwe że któryś zawór się zacina i nie słychać tego na wyłączonym zapłonie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 sty 2020, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

To ja zapytam jak rasowy mechanik: a jaki jest kod błędu?

Ecas w volvie to nie jest jakaś skomplikowana konstrukcja.
Odłącz wtyczkę od poziomaka. Jeśli będzie trzymał poziom, prawidłowo reagował na manualne sterowanie i przestanie wariować, to już wiesz co było popsute.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 27 sty 2020, 1:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

Nie ma błędu


Post Wysłano: 27 sty 2020, 6:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Miałem kiedyś podobne objawy i w ecasie był tłoczek rozwalony, proponuje wymontować zawór o zerknąć. Jeśli jest to samo to już bez rozbierania na części pierwsze zauważysz co jest nie tak . Co do mechanika to do Volva znam jednego gościa naprawdę kumatego z Olesna 696 623 800 ogarnia tylko Volvo i Renault.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: