Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 kwie 2020, 12:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Dlaczego się pytam: a więc po kolei zawsze myślałem że veb + to ten z wajcha przy kierownicy i pojawił się z silnikiem D13 .starszy veb miał przełącznik na desce rozdIlczej 2 lub 3 pozycyjny. (1 at wyłączony,2 grzybek za turbina blokująca spaliny a więc klapowy,3 przymykanie i otwieranie odpowiednio zaworów a więc hamowanie kompresja cykl Jacobsa aktywowanie+ blokada na wydechu) 2 pozycyjny nie posiada uruchomienie cyklu Jacobsa. Ten niby veb + to kombinacja z tych dwu układów + odpowiednio redukowanie biegów przez Ishift. Dla mnie było wszystko raczej jasne tylko że zobaczyłem wykresy i dane techniczne silników D13 i co widzę że silniki D13 mają moc hamowania z veb 300kw zaś z veb+ 375kw.a więc różnica duża.Silniki D11 nie są oferowane z veb + tylko i wyłącznie z veb .Ale przecież wszyscy wiedzą że są z Ishift .i mają moc 290kw to ja się pytam się bierze niebagatelna różnica 75 kw przy D13 skoro jest kombinacja tych samych układów.dlacEgo D11 nie ma veb + skoro ma Ishift i taki sam veb jak D13.ciucma102 jak ktoś miał używać veb przy 1300 skoro B włączasz i Ishift sam wszystko załatwia to nie manual. Przy automatach nie ma problemu ale przy manualach silnik musi mieć obroty by hamować nawet przy retarderze a w silnikowych to obowiązek. Sam tolkowalem kierowcy że przy zjeździe ma miec ponad 2000 obrotów ,a on mi że nie będzie katować silnika i mnie nie będzie słuchać i będzie mu pomagać dalej noznym
Ciężko zrozumieć o co chodzi, bo na 1420 znaków użyłeś 3 (!) przecinków, ale między D11, a D13 różnica w mocy wynika zapewne również z pojemności silnika. Bo skoro działanie hamulca opiera się na kompresji silnika, to jego pojemność ma kluczowe znaczenie.


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 13:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Pisalem z komórki. Chodzi mi czym sie rozni D13 z VEB od D13 z VEB+. Dlaczego z VEB jest 300 KW a z VEB+ jest 375 KW. Różnica miedziy D11 a D13 jest oczywista.


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 14:07

Cytuj:
Technologia VEB polega na oddziaływaniu między regulatorem ciśnienia wydechu, kontrolującym przepływ gazów, a sprężonym hamulcem, który reguluje ciśnienie wewnątrz cylindrów poprzez napełnianie ich lub opróżnianie z gazu. Gdy w cylindrze znajduje się więcej gazu, większy moment wywierany jest na tłok, przez co zwiększa się moc hamowania. VEB+ natomiast działa z pomocą nadciśnienia, dzięki któremu jest możliwa regulacja zaworów bezpośrednio przez przepływ spalin. To sprawia, że dzięki zwiększonemu ciśnieniu na cylindrze osiągany jest większy opór podczas zwalniania.
Z tego co udało mi się dotrzeć z anglojęzycznych źródeł to Veb+ ma inny wałek.


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 14:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Z systemem Veb+, w d13c wrażenia mam takie, że nie specjalnie ustępuje Kaniowemu retarderowi, a w pewnych sytuacjach, nawet go przewyższa.
E no nieee, dobry hamulec, ale do retardera jakiegokolwiek to mu jeszcze daleko... :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 17:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

No to Ci mówię, że wcale nie tak daleko.
W Kani można ustawić tak, że silnikowy załącza się razem z retarderem, i wtedy różnica robi się spora, ale nie lubię tego bo automat wtedy trzyma obr na 2000, i opony lecą w oczach.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 17:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
No to Ci mówię, że wcale nie tak daleko.
W Kani można ustawić tak, że silnikowy załącza się razem z retarderem, i wtedy różnica robi się spora, ale nie lubię tego bo automat wtedy trzyma obr na 2000, i opony lecą w oczach.
Ze Scanii R420 z retarderem przesiadłem się teraz na FH460 TC z VEB+, no i jak jestem wielkim fanem Volva i Scanię najchętniej bym spalił razem z fabryką, tak z tą tezą się zgodzić nie mogę. No, ale z drugiej strony ciężko, żeby nawet najlepszy hamulec silnikowy/dławikowy (za jaki swoją drogą uważam VEB+ właśnie) mógł się równać z pełnoprawnym retarderem ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Tylko jest jeszcze druga strona medalu jak kieras pisze. U nas w moim aucie jest silnikowy i opony na napędzie mają ponad 400 tys. w drugim aucie z retardetem chyba nie mają jeszcze 200 tys. i już są sliki po nacięciu 2 mm.
Także nie ma nic za darmo, używa się retardera, jest fajnie ale też wszystko kosztuje.
Dla mnie osobiście dobry silnikowy wystarcza, a jeszcze kwestia dopłaty w nowym wozie do retardera 3-4 tys euro to jakaś abstrakcja....


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 18:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Tylko jest jeszcze druga strona medalu jak kieras pisze. U nas w moim aucie jest silnikowy i opony na napędzie mają ponad 400 tys. w drugim aucie z retardetem chyba nie mają jeszcze 200 tys. i już są sliki po nacięciu 2 mm.
Tu pełna zgoda ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
Tylko jest jeszcze druga strona medalu jak kieras pisze. U nas w moim aucie jest silnikowy i opony na napędzie mają ponad 400 tys. w drugim aucie z retardetem chyba nie mają jeszcze 200 tys. i już są sliki po nacięciu 2 mm.
Także nie ma nic za darmo, używa się retardera, jest fajnie ale też wszystko kosztuje.
Dla mnie osobiście dobry silnikowy wystarcza, a jeszcze kwestia dopłaty w nowym wozie do retardera 3-4 tys euro to jakaś abstrakcja....
Davo juz pisalismy o tym przestan pisac herezje


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
No to Ci mówię, że wcale nie tak daleko.
W Kani można ustawić tak, że silnikowy załącza się razem z retarderem, i wtedy różnica robi się spora, ale nie lubię tego bo automat wtedy trzyma obr na 2000, i opony lecą w oczach.
To już wiem czemu u mnie w manie opony starczają na dwa lata :mrgreen: Retarder + silnikowy robi swoją robotę :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 sie 2024, 5:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2024, 4:39
Posty: 1

Cytuj:
Cytuj:
No to Ci mówię, że wcale nie tak daleko.
W Kani można ustawić tak, że silnikowy załącza się razem z retarderem, i wtedy różnica robi się spora, ale nie lubię tego bo automat wtedy trzyma obr na 2000, i opony lecą w oczach.
To już wiem czemu u mnie w manie opony starczają na dwa lata :mrgreen: Retarder + silnikowy robi swoją robotę :wink:
Guzik prawda różnica w zużyciu opon miedzy retarderem a veb+ jest symboliczna albo nie ma jej wcale co prawda retarder działa 10-30% mocniej ale za to dużo płynniej i jednostajnie, nie ma takich szarpniec przy redukcjach na niższe biegi co niweluje rożnice w zużyciu opon wzgledem veb+, podam przebiegi klocków i opon u nas w autach:

volvo ze zwykłym veb dodatkowo mało używanym (klocki co 150-200) opony 450 tys

Volvo z veb+ (używanym dosyc czesto 400 tys na klockach) 350-400 tys

Scania z retarderem (również używanym czesto, chyba troche czesciej jak w volvie veb+ ze wzgledu na lepszy komfort i kulturę działania, klocki dużo mniej zużyte aktualnie 730 tys i maja prawie 50%, spokojnie ponad miliona wytrzymają) przebieg na oponach 330-350 tys na
wszedzie te same Dunlopy 315/70 dosyc mocno zjeżdżane
+nacinka pod koniec żywota

Wady retardera: raczej mało istotne ale dodatkowa waga oraz bardziej istotne mianowicie koszta jego serwisowania : olej, przewody, co pare lat trzeba go uszczelniac/regenerowac, veb+ pod tym wzgledem wygrywa ale wyrównuje to w klockach


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: