Na dwoje babka wróżyła. W ciężarówkach XPI (rodzaj układu wtryskowego) szło z EGR i bez adblue. I to chyba największa zakała w Scanii, większa niż HPI. Tu jest dołożone adblue, ale jak to będzie działało i czy w ogóle to nie wiadomo.
Wtrysk XPI odpowiada za zasilanie w paliwo praktycznie całej gamy E6 Scanii. Od czasów Euro5 z EGR został bardzo mocno dopracowany. Jakbyś podał kompletne oznaczenie motoru byłoby łatwiej. Ale raczej będzie chodziło .
W Scanii właśnie silniki zaczynając od e5 bez adblue do dnia dzisiejszego są budowane chyba na jednej bazie wraz z zasilaniem xpi . Nie wiem od czego zależy niezawodność tej jednostki ale legenda o felernych motorach do mnie nie trafia. Mam i użytkuję r440 z 2010r, jest u mnie rok i fakt wymieniłem turbo oraz pompę paliwa ale też zrobiła 100tkm i nie mam się zbytnio czego czepiać. Rozmawiałem z kilkoma ludźmi na ten temat i sporo stwierdzeń że e5 bubel a e6 już ok, ale nikt nie potrafił wskazać różnicy w budowie motoru poza tym że e5 tylko z EGR a e6 z dodatkiem adblue. Także ja brałbym bez ogródek bez względu na wersję ale i tak wątpię że w maszynie budowlanej wsadził ktoś motor żywcem wzięty z ciężarówki, jedynie słupek jest pewnie ten sam a osprzęt się różni choćby właśnie ze względu na to że normy emisji pojazdów samochodowych i maszyn są inne.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 75 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę