Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 sie 2020, 9:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Czemu akurat 20? Z tego by wynikało, że do miliona trzeba by zrobić 50k mtg, a nie 20k. Śmiem wątpić, bo sprzęt budowlany też jest eksploatowany do granicy ok 20k mtg. Wiadomo, zdarza się i mniej i więcej, ale raczej nie 50k - a jak już to jest to na tyle rzadkie zjawisko jak auta z przebiegiem 2,5 mln km.
No wiadomo, że wynika to z pracy zabudowy, sam to przerabiam. Ale to powinno dawać do myślenia, że nie tylko przebieg jest ważny w takich autach.


Post Wysłano: 15 sie 2020, 10:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

nie ma co dywagować masz rację, ale te godziny co są zapisane w komputerze samochodu to są rzeczywiste godziny pracy tego konkretnego silnika.

jeżeli byłby to licznik motogodzin to jego wskazanie nie pokrywało by się z godziną pracy silnika i przebiegiem.
niemniej daje to jakis obraz ile sam silnik może mieć godzin pracy,

czemu 20 km a nie 50 - z wyliczenia zużytego paliwa silnik pracującego na wolnych obrotach - tak kiedyś przeliczaliśmy to do rozliczenia zużycia. bardziej realnie jest zużycie 5-6 litrów niż 15 litrów na godzinę pracy.
popatrz że jak czasami "przepalasz" zimą pojazd na postoju to tak naprawdę niewiele więcej widzisz zużytego paliwa przy 5 litrach na godzinę ale jakby to było 15 to było by dużo.

w wikipedii jest to opisane i chyba lepiej wyjaśnione choć brak jest odniesienia do zużycia paliwa.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Motogodzina

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 sie 2020, 10:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

W niektórych samochodach jest jeszcze podawana liczba godzin pracy na włączonej przystawce. I choć przy mtg podawany jest cały czas pracy samochodu, nawet jak auto klepie na światłach, to i tak zachodzi wtedy jakieś zużycie. W HDSie też mi zlicza wszystkie godziny od jego włączenia, nawet jak jest złożony i nie pracuje. Ale to kwestia niedokładności pomiaru.
W każdym razie auto jeżdżone po miejscu, może być tak samo zużyte jak to na długich trasach. Śmieciarka z przebiegiem 300 kkm też nowa nie będzie. Jedyna różnica, że inne podzespoły mogą się zużywać w innym tempie.
Obrazek


Post Wysłano: 15 sie 2020, 14:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Takie przeliczniki z pupy są wzięte - jeden ma tak, jeden tak ... Ale np Iveco podaje dla ciągników siodłowych jak Luka mówi - 50km-1mth. 600tyś km -12tyś h
Miałem parę sztuk TGS 4x4 ciągniki siodłowe 2010-2011r - wszystkie od 1000000 do 1120000km - kosmos, nie ? Jak na ciągnik 4x4 ... No tak, ale żaden nie miał więcej jak 23tyś h ... A że inne z przebiegiem 500tyś mają też 20tyś h - nie, to już są funkiel nówki i pojeżdżą kupę lat ... OT Polski dziad trans i jego myślenie.
Kolegi TGS co ma dziś 350tyś i ok 15tyś h - ponad bańka i 45tyś h będzie miał - widać, że męczone auto na wykopach wnet codziennie - wolałbym kupić z 700tyś i 15tyś h - zrobione po szosie.
To mój trakker - używany do rozwózki piasków po budowach - nie pracuje przy wykopach, koparkach itd :

Obrazek
Obrazek
Ostatnie foto z paru dni.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 15 sie 2020, 15:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

mercedes pokazuje rzeczywisty czas jaki silnik pracował.
jak kupowałem przeliczyłem na kilometry przebieg wyszedł ze średnią około 70 + km/h więc w miarę realnie.

te wartości (przeliczniki) są chyba zależne od marki.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 sie 2020, 15:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
mercedes pokazuje rzeczywisty czas jaki silnik pracował.
jak kupowałem przeliczyłem na kilometry przebieg wyszedł ze średnią około 70 + km/h więc w miarę realnie.

te wartości (przeliczniki) są chyba zależne od marki.
Man i Iveco też, to w sumie nie są mth - po prostu są to godziny przez które silnik pracował

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 15 sie 2020, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

nie wiem czy komuś to pomoże ale np u mnie auto długodystansowe volvo fh, średnio mam 65km na 1h pracy silnika,

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 17 sie 2020, 18:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2011, 17:15
Posty: 144
GG: 0
Samochód: man

Witam.Auto nie było wywrotką tak że być może jeździło w jakimś terenie ale raczej nie nagminnie.Zabudowane było urzędzeniem bramowym.Idąc tropem że 1mth to według różnych forumowiczów to 50-60km to do bańki trochę brakuję.I o ile silnik ma już słuszny przebieg to część podzespołów nie jest tak wyeksploatowana jak w aucie szosowym który ma na liczniku 800-900 tys.km a motogodziny zbieżne.Wiadomo że każdy by wolał kupić auto używane w dobrej cenie z małym przebiegiem ale niestety życie składa z kompromisów i każdy jeździ tym na co go stać.Pozdrawiam.


Post Wysłano: 17 sie 2020, 18:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

To się zgadza, ale silnik też na biegu jałowym nie pracuje w optymalnym zakresie obrotów jak podczas jazdy autostradą. Sprzęgło i skrzynia równie dostają bardziej podczas takiej szarpanej jazdy, niż podczas pracy na jednym, ostatnim biegu przez 9h dziennie.
Są po prostu plusy dodatnie i plusy ujemne takiej roboty. A w naszym interesie jest znać te niuanse :]


Post Wysłano: 17 sie 2020, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2011, 17:15
Posty: 144
GG: 0
Samochód: man

I to by się zgadzało.Nie zna się dnia i godziny kiedy coś padnie.Poprzednie moje auto które sprzedałem znajomemu to M2000.Ja je kupiłem w 2009r jako 12 letnie ale z nową zabudową przebieg podobno 750.000tys.km.Po jakiś 3 latach w 2012r był zrobiony remont silnika przebieg około 900.000tys.km.Wał główny i panewki na wale zostały stare,reszta gratów nowe+nowa turbina.W 2015r pozbyłem się autka a że jeździ w mojej okolicy,to wiem co się z nim dzieje.Na tą chwilę ma około 1.200tys.km i 11 lat tłuczę się pod beczką i daje radę.Silnik 6.7 litra 280KM.Kurczę żeby nie wtryskiwacz oleju który znaleźliśmy w misce olejowej być może bez remontu wytrzymał by do dnia dzisiejszego a tak popękały pierścienie na pierwszym cylindrze.Nie wiem ile ma motogodzin ale dzielne auto.


Post Wysłano: 17 sie 2020, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Ja mam silnik Renault 4,5 litra, 4 cylindry, 700k, z czego większość, jak nie praktycznie całość tłuczenie po miejscu - żyje i ma się dobrze. Układ paliwowy i turbo było tylko ruszane. Też w sumie jestem pod wrażeniem, że taki kosiarkowy silniczek daje radę.

Ale o tyle, chyba czas wrócić do głównego wątku.


Post Wysłano: 17 sie 2020, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Idąc tropem że 1mth to według różnych forumowiczów to 50-60km to do bańki trochę brakuję.
W transporcie typowo szosowym, długodystansowym. Twój nim bańki dojedzie będzie już w okolicach 800-900tyś musiał mieć silnik wyremontowany - jeśli proporcje h/km będą na tym samym poziomie.

Bramowiec, czyli miasto, miasto i miasto :) Most w którym olej się zmienia jak i skrzynia biegów - więcej pożyje jadąc równo po drodze niż 3 razy mniej kilometrów, ale szarpnięć czy zmian biegów o 100 razy więcej :wink: Reasumując, wg. mnie, jeśli auto ma 1 mln i 20 tyś h albo 400tyś i 20 tyś h - tak samo będą wyeksploatowane, a nawet na minus tego z mniejszym przebiegiem.
PS Zarezerwowałem dziś TGS 4x4 - 500tyś i 10800h - rewelacyjna proporcja h do przebiegu - widać, że tylko trasa :), może posłuży :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 23 sie 2020, 11:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sie 2020, 16:43
Posty: 6
GG: 1
Samochód: Jaskrawy

W Scanii i Iveco mth to 60 km. W Mercedesie to chyba 50 lub 55 km.

Obrazek

_________________
ex Kołnierzyk


Post Wysłano: 24 sie 2020, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2011, 17:15
Posty: 144
GG: 0
Samochód: man

Znajomy jeździ Man-em ciągnikiem siodłowym.Na dziś ma 450.000tys.km,5940 godzin pracy silnika i 121.600 litrów spalonego paliwa.Porównując dane liczba godzin pracy mojego silnika jest 2 i pól raza większa przy mniejszym zużyciu paliwa o około 2000 litrów czyli bezapelacyjnie silnik jest bardziej wysłużony ale porównując znaczyło by że ma około 1.100 tys.km autostradowego przebiegu a po litrach spalonego paliwa około 400.000tys km miejskiej jazdy.Według mnie miarodajnie jest około 750.000tys.km.Dobrze dumam?


Post Wysłano: 24 sie 2020, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Dla takich normalnych jazd średnio dystansowych można by te 750 przyjąć. Twój kolega widać ,że tylko autostrada i długie dystanse.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: