Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 gru 2020, 23:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 7:56
Posty: 3
Samochód: Star266

Problem odnośnie obrotów silnika.Chodzi o star 1142T auto pożarnicze z autopompą. W oryginale u mnie równe obroty trzyma do pewnego momentu a potem uciekają na maxa i tak powinno być, natomiast w przypadku działania autopompy obroty nie mogą uciekać tylko równo trzymać i powinna być pompa wtryskowa dwustopniowa. Co koledzy podpowiecie, czy są pompy dwustopniowe do 1142T?


Post Wysłano: 31 gru 2020, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Według mnie na żadnej pompie nie powinny "uciekać" obroty . Jeśli tak jest to regulator odśrodkowy w pompie nie działa prawidłowo, lub jest za dużo oleju . Pompy dwustopniowe były w większości Starów 200 i wydaje mi się że we wszystkich 1142.Dwustopniowa ma znacznie mniejszy ruch dźwigni gazu i w niej jest trudniej utrzymać średnie obroty na nie obciążonym silniku. Wystarczy że poduszki silnika będą zużyte i do tego pedał i cięgła gazu rozgiełdane i jest problem z obrotami.


Post Wysłano: 02 sty 2021, 4:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

1142 jest na linkę

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 02 sty 2021, 9:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co nie zmienia faktu że stałe obroty powinien utrzymywać odśrodkowy regulator obrotów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 sty 2021, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 7:56
Posty: 3
Samochód: Star266

Witam Panowie ponownie.Drążąc temat pompiarz podpowiada,że są pompy dwuzakresowe i wielozakresowe.Na pompie dwuzakresowej nie utrzyma równych obrotów i powinna być ta wielozakresowa, oczywiście chodzi o regulator obrotów bo pompa jest taka sama. Pompy wielozakresowe stosuje se właśnie w straży gdzie stosuje się autopompę, w koszach czyli podnośnikach u elektryków, w koparkach. Czyli jasne jest że ma być regulator wielozakresowy i będzie git, jednak obawiam się jak to będzie współpracować z turbo? Prawdopodobnie trzeba zwiększyć dawkę paliwa na pompie bo w przypadku turbo dwuzakresowa sama zwiększa sobie dawkę paliwa.


Post Wysłano: 07 sty 2021, 11:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Jak odbiornik jest małej mocy i nie trzeba za bardzo zmieniać obrotów to najprościej dobrać przełożenie by auto pracowało nieco powyżej wolnych obrotów w szambiarce z pompą około 7 Kw jakoś to działało i jedynie przy zwiększaniu obciążenia towarzyszyło zmieszanie obrotów.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: