Rejestracja:09 sie 2016, 14:36 Posty: 153
Samochód: jakiś jest
Lokalizacja: LTM
Gość który podkręca mi auta, twierdzi, że ojro 6 scanii można bez problemu mapować. Jak pytałem o 410 to proponował jakieś 40-50 km i przyroście momentu do około 2350-2400 Nm. A jak się nie mylę v8 500 miało 2400 Nm momentu Co do 410 jako takiej, myślę, że to jeden z lepszych silników w Scanii podobnie jak 450
410 Scanii daje chyba 2100 2200Nm przy względnie niskich obrotach tj 1000 /min to będzie zdacydowanie lepiej szło jak D28 460 gdzie moment jest o ile się nie mylę niższy i trzeba go zdacydowanie bardziej kręcić. Tak że nawet bez żadnego ingerowania auto będzie wydawało się zdecydowanie przyjemniejsze do prowadzenia . Uważam nawet że po górę 410 nie dała by szans 460 D28 pod górę.coz z tego że auto słabsze jak wysoki moment jest dłuższy i mocniejszy przy niskich obrotach. A żeby mocniejszym D28 wyjsc szybciej pod górę trzeba by go mocno kręcić na obrotach pod górę i szybko redukować by utrzymać obroty bo względnie wysoka moc i moment jest wysoko a ze spadkiem obrotów auto szybko puchnie. Żadna przyjemność jazdy.Nie zawsze parametr mocy nie jest miarodajny ,a wyższa pojemność silnika Scanii i wysokie ciśnienie wtrysku robi swoje
Ja bym bardzo chciał zobaczyć jak 410 Kania, objeżdża Mana 460. W sumie to jestem w stanie postawić na to kasę:).
Jak byś popatrzył na krzywe przyrostu momentu i mocy, to widział byś, że Kania uzyskuje max moment ze 100obr niżej niż taki Man. I w sumie nie wiele to wnosi. Tzn fajnie, czuć różnicę że to auto z dołu ciągnie, ale nie ma opcji żeby objechać tym jakąkolwiek 460tkę, nawet tą Mana.
No z 460moze trochę przesadziłem .Ale do 410 D28 to przepaść.Ale i tak uważam że 410 się dużo lepiej jeździ od 460d 28. Odczucia są dużo lepsze a i pod górę raczej Man miałby kłopoty..
Rejestracja:20 wrz 2006, 15:16 Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!
Scaniowskie 410KM jest ekonomiczne a nie mocne. Nie sugerujcie się tym ze starszym R420.
R420 szło, bo tam jest trochę więcej niutów i 2 turbo, a to daje dużo i spokojnie robi FH460 czy TGa 440 ale ceną jest paliwo.
R410 jest prostsze względem R450, i nie chodzi tylko o EGR. Jeśli zależy na małym spalaniu to R410, jeśli "musi to jechać " to 450 lub 500.
_________________ ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!
Jeździłem 450 i 410 pod tą samą robotą, trasa 4/72/9/6 więc trochę górek też było. Tonaże od 10 do 18t, różnica w mocy nie zauważalna w spalaniu też. Inaczej może być przy takim aucie typowo specjalistycznym.
U taty w firmie mają cztery r440 pod koniec roku kupili r410 i po jakiś 2 miesiącach zrobili ją na 460, efekt 2l spalanie w dół i moc odczuwalnie na plus
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 28 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę